Alan katua muuttoa. Tässä asunnossa ei ole muuta vikaa kuin keittiö YLÄKERRASSA, en uskonut ostohetkellä sen olevan ongelma
Kommentit (63)
mä oon nähny sellasen 100 m2 rivarin, jossa olohuone ja keittiö ERI kerroksissa 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. No aika moni asuu luhtitalon yläkerrassa ja se kauppakassien raahaaminen ei ole mikään ongelma. :D tai esim itse asun pienkerrostalon 2.kerroksessa. Ei ole hissiä ja lastenvaunutkin raahaan aina portaita "rommuuttamalla." En viitsi viedä vaunuvarastoon kun sieltä on rattaita varastettu.
Kun on joutunu vuosikausia asumaan kerrostalossa, jossa ei oo hissiä. Niin tämä se vasta yhtä paskaa onkin. Nuorena jaksaa, jonkun aikaa, mutta vanhempana alkaa kyrsimään. Luulen, että kakskerroksinen talo ilman hissiä ja keittiö yläkerrassa, ois yhtä vittumainen yhtälö.
Minä tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena ihan keittiöön asti.
Vierailija kirjoitti:
mä oon nähny sellasen 100 m2 rivarin, jossa olohuone ja keittiö ERI kerroksissa 😳
Oho! Siinäpä on hyvin suunniteltu asunto.....
mitä haittaa liikkumisessa on ?
aika heikolla hapella jos ei arkisia askareita jaksa edes
Ihmettelin Porin asuntomessuilla samaa ilmiötä, että niin monessa uudessa muuten hienossa talossa oli keittiö yläkerrassa.
Itsekin olen asunut sellaisessa omakotitalossa, mutta se olikin rinteessä ja ulko-ovi vei suoraan 2. kerrokseen.
Tyypillinen ratkaisu rinnetaloissa.
Meilläkin oli noin. Itse asiassa meillä oli vielä kaksi makkaria siellä ylhäällä, kodinhoitohuone ja yksi makkari alhaalla.
Ei se nyt mitenkään kauhean työlästä ollut niitä ostoksia raahata, mutta jotenkin älyttömän epäkäytännöllinen tuollainen pohja oli. Mutta ei tuolle tontille olisi pystynyt mitenkään muuten sitä paritaloa rakentamaan, jos keittiö ja ruokailutila + olohuone olisivat olleet alakerrassa, niin olisivat jumalattoman pimeitä loukkoja olleet, nyt oli järvinäköala sieltä ylhäältä. Kyllä siihen tottui.
Enemmän jotenkin ärsytti se kodinhoitohuoneen ja sisäänkäynnin sijainti erillään niistä tiloista, missä elettiin sitä arkea. Tuntui että jatkuvasti sai rampata rappusissa tuomassa ja viemässä, avaamassa ovea, kantamassa pyykkejä jne. Kun oli pieniä lapsia, niin lapsiportti vielä siinä lisänä. Muista sulkea kun menet alakertaan, sitten kannat jotain ostoksia tai pyykkejä, niin yrität siinä portaissa avata lapsiporttia kantamukset kädessä.
Ei todellakaan tuollaista haluttu enää siinä vaiheessa, kun oma talo rakennettiin. Sitä osasi ihan erilailla suunnitella asiat kun oli asunut hyvinkin epäkäytännöllisessä pohjaratkaisussa, vaikka talo onkin kaksikerroksinen.
Isompi ongelma tuossa olisi roskapussin raahaaminen. Muistan kun sisarukset oli pieniä, vuoden ikäerolla. Mutsi raahas kolmanteen vaunukopan, jossa sisällä vauva, päällä istui vuoden vanha ja kahvoissa kauppakassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te valittajat ette siis voisi asua kerrostalossa tai luhtitalossakaan, niissä kun lähes aina pitää nousta ainakin yhdet rappuset asuntoon, jopa vaikka olisi ensimmäinen kerros? Vai muuttuuko ne rappuset ongelmaksi vain kun ovat oman asunnon sisällä? Miten jaksatte ylipäätään asua kaksikerroksisessa asunnossa kun rappusia joutuu joka tapauksessa kulkemaan... Tämä on kyllä laiskuuden huippu, että ei jaksa muutamaa porrasta nousta.
Nuorena ja terveenä ajattelin noin.
Keski-ikäisenä sairastuin luita murtavaan syöpään ja olin niin heikossa kunnossa kortisonin vuoksi, etten jaksanut nousta portaita tai mäkiä ja kaaduin kävellessäni.
Tieto voi lisätä tuskaa.
Varmaan näillä kaikilla valittajilla on syöpä, just ihan varmaan. Et sinä olisi voinut kaksikerroksisessa asua oli sen keittiö missä tahansa.
Empatiasta on runsaasti hyvää kirjallisuutta. Suosittelen tutustumaan, jos luet muutakin kuin Vauva-palstaa.
Samoin tilastoja ja suhteellisuuden tajun käsitettä voi yrittää opiskella, vaikkakin uskon että noilla älynlahjoilla se voi olla aika haastavaa.
Jutellaan lisää, kun olet sairastunut vakavasti. Tarkoitan fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnimaaria kirjoitti:
Meillä on myös! Rivitalo: ylhäällä yksi makuuhuone,olohuone,keittiö, alhaalla 2 makuuhuonetta ja sauna. Ostimme tämän hinnan ja sijainnin perusteella vaikka kulmia kyllä kohotutti se ettei keittiö ole alhaalla kuten yleensä on. Joutuuhan toki portaissa ramppaamaan muutenkin,mutta jos esim. tulisin raskaaksi voisi olla vaikeaa kiivetä ylös ison mahan kanssa syli täynnä ostoksia kun mieskään ei aina ole kotona.
Tekee hyvää perseelle rampata portaissa 👍
Niin varmaan perseelle tekee, mutta mee sitten nelikymppisenä polvi ja lonkkaleikkaukseen. Tätä ei muuten monet urheilijatkaan tule ajatelleeksi, esim. Jani Sievinen.
Siinä vaiheessa vaihdetaan hissilliseen kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnimaaria kirjoitti:
Meillä on myös! Rivitalo: ylhäällä yksi makuuhuone,olohuone,keittiö, alhaalla 2 makuuhuonetta ja sauna. Ostimme tämän hinnan ja sijainnin perusteella vaikka kulmia kyllä kohotutti se ettei keittiö ole alhaalla kuten yleensä on. Joutuuhan toki portaissa ramppaamaan muutenkin,mutta jos esim. tulisin raskaaksi voisi olla vaikeaa kiivetä ylös ison mahan kanssa syli täynnä ostoksia kun mieskään ei aina ole kotona.
Tekee hyvää perseelle rampata portaissa 👍
Niin varmaan perseelle tekee, mutta mee sitten nelikymppisenä polvi ja lonkkaleikkaukseen. Tätä ei muuten monet urheilijatkaan tule ajatelleeksi, esim. Jani Sievinen.
Siinä vaiheessa vaihdetaan hissilliseen kerrostaloon.
taitaa ne vaihtaa suoraan saattohoitoon ,tuntuu olevan jokaisella niin paljo sairauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te valittajat ette siis voisi asua kerrostalossa tai luhtitalossakaan, niissä kun lähes aina pitää nousta ainakin yhdet rappuset asuntoon, jopa vaikka olisi ensimmäinen kerros? Vai muuttuuko ne rappuset ongelmaksi vain kun ovat oman asunnon sisällä? Miten jaksatte ylipäätään asua kaksikerroksisessa asunnossa kun rappusia joutuu joka tapauksessa kulkemaan... Tämä on kyllä laiskuuden huippu, että ei jaksa muutamaa porrasta nousta.
Nuorena ja terveenä ajattelin noin.
Keski-ikäisenä sairastuin luita murtavaan syöpään ja olin niin heikossa kunnossa kortisonin vuoksi, etten jaksanut nousta portaita tai mäkiä ja kaaduin kävellessäni.
Tieto voi lisätä tuskaa.
Varmaan näillä kaikilla valittajilla on syöpä, just ihan varmaan. Et sinä olisi voinut kaksikerroksisessa asua oli sen keittiö missä tahansa.
Empatiasta on runsaasti hyvää kirjallisuutta. Suosittelen tutustumaan, jos luet muutakin kuin Vauva-palstaa.
Samoin tilastoja ja suhteellisuuden tajun käsitettä voi yrittää opiskella, vaikkakin uskon että noilla älynlahjoilla se voi olla aika haastavaa.
Jutellaan lisää, kun olet sairastunut vakavasti. Tarkoitan fyysisesti.
Ei tarvitse, vanhuus tulee meille kaikille, ja samat ongelmat. Ei silti tarvitse koko elämää sitä pelätä. Asiat voi ratkaista sitten kun ne tulevat eteen.
Varmasti on kyllä raskasta olla uupunut ja masentunut sekä sairaudesta, että kodin vaihdosta sen takia. Sen toki kaikki ymmärrämme.
Vierailija kirjoitti:
So? Miksi ei voi syödä keittiössä? Kai sen kahvimukin saa olkkariin kannettua ilman liikaa rasitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Miksi ei voi syödä keittiössä? Kai sen kahvimukin saa olkkariin kannettua ilman liikaa rasitusta.
Ohis, mutta minä kutsun paljon kavereita syömään kotiini, ja kyllä hankaloittaisi tosi paljon, jos keittiö sijaitsisi eri kerroksessa kuin olkkari, jossa on iso ruokapöytä. Keittiöön tuollainen ruokapöytä ei mitenkään mahtuisi. En ikinä ostaisi tuollaista asuntoa.
Pääseekö autotallista suoraan asuntoon, vai mokasitko myös siinä talovalinnassasi?
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö autotallista suoraan asuntoon, vai mokasitko myös siinä talovalinnassasi?
Ohiksena, niitä ei yleensä tehdä uusiin, kun paloturvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Meilla paasee, ihmettele sita.
Vierailija kirjoitti:
Jos asunto on omistusasunto olisi invahissi portaisiin mahdollinen?
Nehan ovat katevia, eivat kalliita ja seuraava asukas voi helposti poistaa, Jaa vain muutama paklattava reika portaisiin. Meilla on kauko-ohjain kummassakin paassa ja silla kulkee pyykkikori mukavasti. Minulla on tasapainohairio ja tama oli hyva ratkaisu.
Täällä Kuopiossa noita riittää kun melkein joka toinen talo rinnetontilla. Silloinhan se ei haittaa jos talo on tontilla niinpäin että yläkerta on sisäänkäyntikerros, mutta aina se ei ole mahdollista.
Me asumme kerrostalon kolmannessa kerroksessa. Ei hissiä ja 96 rappusta noustava. Autopaikalle 150 metriä ja kaiken tämän päälle pari pikkulasta. Kaikkeen tottuu :)
Ap on varmaan tottunut keittiöön ulko-oven vieressä ja siihen että ostokset voi survoa jääkaappiin kenkiä ja takkia riisumatta.