Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentomatkailusta vaikea luopua

Vierailija
21.12.2019 |

Aina niin tiedostavat ja edistykselliset ystävät matkustavat edelleenkin runsaasti lentokoneella. Vähän ihmettelen. He ovat aina olleet vihreitä, joille luontoarvot ja kierrätys, samoin kuin vähempiosaisten auttaminen on olleet tärkeitä.

Mutku on niin hienoa tutustua muihin kulttuureihin ja nähdä upeita paikkoja. Ja antaa lapsille siihen sama mahdollisuus kuin itsellä on ollut. Hmmm...

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa siinä on? Minä en ole koskaan ollut lentokoneessa? Samoin tuo ulkomaille hinku? Ei minua ole kiinnostanut koskaan ylittää rajojamme. Minulle riittää metsät ja järvet kotikunnassani.

Vierailija
22/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lentämättäkin pääsee käymään ulkomailla. Junalla pääsee Pietariin ja Moskovaan, ja Moskovasta pääsee jatkamaan matkaa vaikka minne. Samoin jos menee laivalla Saksaan, sieltä pääsee junalla/bussilla esim. Ranskaan tai Italiaan.

Niin joo, enhän mä muistanut että ollaankin oloneuvoksia joilla on lomaa vuoden ympäri körötellä vaikka hevosvankkureilla pitkin maailmaa. Eihän tässä kiire ole minnekään. Jos nyt menee vaikka 4 vkoa päästä Vietnamiin tai Balille, niin mikäpä siinä 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalaiva voisi olla eräänlainen ratkaisu lyhyehköille lentomatkoille mutta vaatii myös valtavasti tilaa. Niin tekee tietty lentokenttäkin.

Juna kyllä kilpailee ilmalaivan kanssa kaupungista kaupunkiin matkustamisessa mutta ilmalaiva saattaisi toimia esim pelastuskäytössä vaikeakulkuisiin paikkoihin. Massaliikennevälineeksi siitä ei oikein ole.

Vierailija
24/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmalaiva voisi olla eräänlainen ratkaisu lyhyehköille lentomatkoille mutta vaatii myös valtavasti tilaa. Niin tekee tietty lentokenttäkin.

Juna kyllä kilpailee ilmalaivan kanssa kaupungista kaupunkiin matkustamisessa mutta ilmalaiva saattaisi toimia esim pelastuskäytössä vaikeakulkuisiin paikkoihin. Massaliikennevälineeksi siitä ei oikein ole.

Minusta pitäisi pyrkiä laivoista tekemään ympäristöystävällisenpiä. Tämäkään ei auta niitä joiden pitäisi päästä toiselle puolelle maapalloa koska laivat on hitaita. Jostain pitäisi vaan osata sitten luopua.

Vierailija
25/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla lennetty nyt 3 vuoteen, helppoa on ollut. Ulkomailla toki ollaan käyty, junalla ja autolla.

Olen huomannut, että nautin teitse matkustamisesta paljon enemmän. Siinä matka alkaa heti ja näkee ja kokee niin paljon enemmän kuin lentokoneessa kököttäessä.

Kyllä me varmasti vielä tulemme lentämään mutta se avainsana on kohtuus.

Vierailija
26/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lentämättäkin pääsee käymään ulkomailla. Junalla pääsee Pietariin ja Moskovaan, ja Moskovasta pääsee jatkamaan matkaa vaikka minne. Samoin jos menee laivalla Saksaan, sieltä pääsee junalla/bussilla esim. Ranskaan tai Italiaan.

Niin joo, enhän mä muistanut että ollaankin oloneuvoksia joilla on lomaa vuoden ympäri körötellä vaikka hevosvankkureilla pitkin maailmaa. Eihän tässä kiire ole minnekään. Jos nyt menee vaikka 4 vkoa päästä Vietnamiin tai Balille, niin mikäpä siinä 😳

Ei tarvitse mennä Vietnamiin tai Balille, vaan voi mennä Euroopassa sijaitseviin kohteisiin. Jos säästää sen verran rahaa että voi vaikka kolmen vuoden välein ottaa kesäloman päälle viikon palkatonta lomaa niin hyvin ehtii käydä maata pitkin esim. Italiassa.

Vierailija
27/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan lentomatkustaminen nykyään todella noloa ja rahvasta.

Suoraan kateellisen suusta.

Vierailija
28/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu, että lentovero tulee?

Fysiikkaa ymmärtävät tietävöt, ertä sähkölentokone ei ole mahdollinen siinä mittakaavassa miten nykyisin lennetään. Jonain ulrakevyenä demokoneena ehkä.

Ei muutes pidä paikkansa.

Ihanaa, että insinöörit tekee työtä täysillä sähkökoneiden puolesta! Nyt joulukuussa Kanadassa eka kaupalliseen reittilentoon soveltuva suunniteltu pieni reittilentokine on noussut ilmaan.... Joku pikku firma.

Airbus tekee tuotekehitystä myös sähkölentsikoiden parissa.

Lentokone teollisuus on ainoa teollisuuden haara, joka on tiettävästi sitoutunut hiilineutraslisuus tavoitteisiin pääsemiseen. He tekee tosissaan työtä, koska omaa oksaa ei kannata sahata poikki... Ilmastonmuutos on totta!!!

Israelissa on kehitetty 9 paikkainen Alice sähkökone....

Malmin lentokenttä olisi ihan avainasemassa (joustava pikku kenttä metropolin keskellä) kun sähkölentokone verkkoa ja sähkölentokoneet tulee tosissaan Suomeen....

Vierailija
29/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa siinä on? Minä en ole koskaan ollut lentokoneessa? Samoin tuo ulkomaille hinku? Ei minua ole kiinnostanut koskaan ylittää rajojamme. Minulle riittää metsät ja järvet kotikunnassani.

Wau. Just noin.

Mäkään en haluu lentää ulkomaille.

Vierailija
30/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten pitää päästä paikasta toiseen? Ennenkin on pärjätty vaikka maailma rajoittuin kotikylän reunoille.

Vierailija
31/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi pyrkiä laivoista tekemään ympäristöystävällisenpiä. Tämäkään ei auta niitä joiden pitäisi päästä toiselle puolelle maapalloa koska laivat on hitaita. Jostain pitäisi vaan osata sitten luopua.

Laivoihin voisi laittaa ydinreaktorit. Tekniikka on jo olemassa, esim. Ydin sukellus veneissä.

Vierailija
32/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden usein lomalentävien rinnalla on muitakin. Meillä on ollut lentomatka kaksi kertaa yhteensä 8v sisään. Lisäksi tein yhden ainoan työmatkan lentäen samana aikana. Mitään suurkuluttajia ei olla, ja muut valinnat ovat suht ekologisia. Sen sijaan esim. sisareni asuu ulkomailla, ja tulee nytkin kotimaahan jouluksi, heilläkin on kolmen hengen perhe. Ei ole mahdollisuutta junalla tulla, menisi liikaa aikaa siihen. Joissain töissä sellainen ei vaan onnistu.

Videopuhelu?

Kyllä nyt kateus ja katkeruus huipussaan kun ei saa enää omaa perhettään edes tavata. Täysin eri asia tavata oikeasti kuin olla jonkun videon välityksellä yhteydessä. Se, että sinulla ei ole varaa ja naamiot sen ympäristötietoisuudeksi, ei anna sinulle oikeutta vaatia perheitä olemaan tapaamatta toisiaan.

Vierailija
33/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisten pitää päästä paikasta toiseen? Ennenkin on pärjätty vaikka maailma rajoittuin kotikylän reunoille.

Ite en liiku juurikaan. Työpaikka lähellä on. Just noin. Miksi pitää mennä muualle?

Mutta kun sitä ei voi rajoittaa.

Niin siksi kulkuneuvoista pitäisi tehdä "ekologisia", sähkö tai bio autoja, ratikka, metro ja junaliikennettä ja ilmailusta sähköistä tai hybridi-"biojuttuja.

Kehitystä ei pitäisi ekologisten kulkuneuvojen kehitykseltä torpata, Niinkuin nyt Helsingin kaupunki aikoo tehdä, sulkea pienen ja joustavan malmin lentokentän, jossa toimii suomen ainoa sähkölentokone yhdistys ja sähkölentokone. (mm. Finavia ja Fortum ovat tuossa hankkeessa mukana).

Lainsäädännöllä pystytään viemään ekologisia liikkumismuotoja eteenpäin, pitäisi tehdä lentovero, verotusta ja pakotteita (tai tukia) sähkölento ilmailuun, samat sähköautoiluun ja autoiluun yleensä, bioautoiluun yms....

Vierailija
34/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden usein lomalentävien rinnalla on muitakin. Meillä on ollut lentomatka kaksi kertaa yhteensä 8v sisään. Lisäksi tein yhden ainoan työmatkan lentäen samana aikana. Mitään suurkuluttajia ei olla, ja muut valinnat ovat suht ekologisia. Sen sijaan esim. sisareni asuu ulkomailla, ja tulee nytkin kotimaahan jouluksi, heilläkin on kolmen hengen perhe. Ei ole mahdollisuutta junalla tulla, menisi liikaa aikaa siihen. Joissain töissä sellainen ei vaan onnistu.

Videopuhelu?

Kyllä nyt kateus ja katkeruus huipussaan kun ei saa enää omaa perhettään edes tavata. Täysin eri asia tavata oikeasti kuin olla jonkun videon välityksellä yhteydessä. Se, että sinulla ei ole varaa ja naamiot sen ympäristötietoisuudeksi, ei anna sinulle oikeutta vaatia perheitä olemaan tapaamatta toisiaan.

Kyllä minulla olisi varaa lentää, mutten ole niin kiinnostunut ulkomaista. Ennemmin tykkään ajella autolla suomea ristiin rastiin ja ajella moottoriveneellä. Talvella moottorikelkkailla. Ja tolskata kesämökillä. Minun elämäntapaa vaikeutetaan kokoajan nostamalla polttoaineiden hintoja ja mootirikäyttöisten laitteiden ylläpitökuluja. Samoin kesämökille pitäisi väsätä tolkuttoman kalliit puhdistusjärjestelmät lyhyttä mökkikautta varten ja niille vähille pesuvesille mitä minä ja kaverini tuotetaan. Kalastukseen ja metsästykseenkin tulee ihan vaan kiusaksi uusia säädöksiä rajoittamaan harrastusta. Minusta on ihan oikeutettua että kärsisi ja kallistuisi sitten muidenkin elämäntavat.

Vierailija
35/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en liiku juurikaan. Työpaikka lähellä on. Just noin. Miksi pitää mennä muualle?

Mutta kun sitä ei voi rajoittaa.

Niin siksi kulkuneuvoista pitäisi tehdä "ekologisia", sähkö tai bio autoja, ratikka, metro ja junaliikennettä ja ilmailusta sähköistä tai hybridi-"biojuttuja.

Kehitystä ei pitäisi ekologisten kulkuneuvojen kehitykseltä torpata, Niinkuin nyt Helsingin kaupunki aikoo tehdä, sulkea pienen ja joustavan malmin lentokentän, jossa toimii suomen ainoa sähkölentokone yhdistys ja sähkölentokone. (mm. Finavia ja Fortum ovat tuossa hankkeessa mukana).

Lainsäädännöllä pystytään viemään ekologisia liikkumismuotoja eteenpäin, pitäisi tehdä lentovero, verotusta ja pakotteita (tai tukia) sähkölento ilmailuun, samat sähköautoiluun ja autoiluun yleensä, bioautoiluun yms....

Jos perinteiset lentokoneet joskus alkaa vähetä niin eikö Helsinki-Vantaan lentokenttää voi käyttää niiden sähkökoneiden hyväksi? Mitä jollain museokentällä tekee? Parempi vaan että rakentavat sen täyteen asuntoja, joihin maaseudun ihmiset voi muuttaa.

Vierailija
36/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONhan se hankala tilanne, että lentämistä pitäisi vähentää, mutta näyttää siltä, että kun köyhät saa rahaa, se pannaan heti lentolippuihin. Rikkaat voivat matkustaa kuten ennenkin, vaikka verojen takia hinnat kaksinkertaistuisivat. Köyhät jää sitten himmailemaan loska-Suomeen.

Vierailija
37/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, mutta minä ja en ja monet ystävistäni ovat myös lopettaneet. Mun mies (tutkija) on kieltäytynyt lähtemästä konferensseihin ulkomaille nyt 2 vuoteen.

Vierailija
38/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videopuhelu?

Kyllä minulla olisi varaa lentää, mutten ole niin kiinnostunut ulkomaista. Ennemmin tykkään ajella autolla suomea ristiin rastiin ja ajella moottoriveneellä. Talvella moottorikelkkailla. Ja tolskata kesämökillä. Minun elämäntapaa vaikeutetaan kokoajan nostamalla polttoaineiden hintoja ja mootirikäyttöisten laitteiden ylläpitökuluja. Samoin kesämökille pitäisi väsätä tolkuttoman kalliit puhdistusjärjestelmät lyhyttä mökkikautta varten ja niille vähille pesuvesille mitä minä ja kaverini tuotetaan. Kalastukseen ja metsästykseenkin tulee ihan vaan kiusaksi uusia säädöksiä rajoittamaan harrastusta. Minusta on ihan oikeutettua että kärsisi ja kallistuisi sitten muidenkin elämäntavat.

Aikamoinen hiilijalanjälki sinulla varmasti. Ei lentäminen ole ainoa paha ja sun pärräily hyvä kun molemmat kuluttaa palloa.

Minä käyn kerran vuodessa ulkomailla mutta en omista autoa, lemmikkejä, kesämökkiä ym. Kuljen julkisilla, asun vastimattomasti. Arvelisin että mun hiilijalanjälki on vähintään sama kuin sulla ehkä jopa pienempi jos pörräät päivät pitkät moottoriajoneuvoillasi.

Vierailija
39/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli olette siis Finnairin henkilökuntaa.

Siinä on kyllä henkilöstöetu joka pitäisi lopettaa välittömästi.

Miksi veronmaksajien rahoilla kuljetellaan ilmaiseksi henkilökuntaa, joka ei ole ansainnut ilmaisia matkojaan yhtään sen enempää kuin muut veronmaksajat?

Valtionyhtiö Finnair perii normaalimatkustajilta härskisti todelliset kustannukset moninkertaisesti ylittäviä lipunhintoja, käyttäen hyväkseen monopoliasemaansa.

Miksei "vapaaksi" jääviä paikkoja tarjota kaikille matkustushaluisille?

Jos ne myytäisiin huutokauppaperiaatteella, todennäköisesti jokaisesta paikasta saisi valtio tuloja. Jos jokin paikka ei menisi rahalla kaupaksi, arvottaisiin ilmaispaikka kaikkien halukkaiden kesken, sen sijaan että se nyt lahjoitetaan Finnairin ylimielisille työntekijöille ansiottomana lisäetuna.

Vierailija
40/62 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vihaan vihervassareita niin paljon että 2020 lennän enemmän kuin koskaan. Nyt on jo varattu matka Australiaan ja erillinen reissu Vietnamiin. Meinaan vielä loppuvuodeksi varata kaksi reissua Amerikan mantereelle. Toinennetelään ja toinen pohjoiseen.

Mitä enemmän vouhkaavat sen enemmän lennän. Minuahan EI KOMMUNISTIT EIKÄ VIHERHÖPERÖT MÄÄRÄILE.

Hear hear. Ainoo tolkullinen tyyppi mestoilla!! Kommarit ja ituhipit on pilanneet Suomen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän