JOULU 2019 OFFICIAL
Hyvää joulua ja joulun odotusta kaikille jouluihmisille.
On jouluvalmistelut siinä vaiheessa että kinkku sulaa viileässä. Joululaatikot tehty.
Lahjojakin voisi alkaa miettimään/ostamaan. Todella pientä kaikille.
Kommentit (40)
Hyvää Joulua ihan jokaiselle💓 Älkää ottako liinaa stressiä💓 Joulun ei tarvitse olla tietynlainen, olkoon se omanlainen, sellainen joka tekee juuri sinut iloiseksi 😊
Vierailija kirjoitti:
Säilykepurkki persikoita liemineen joulun kunniaksi:D
Puoletpas! Älä törsää!
Vierailija kirjoitti:
Oi jouluyö :)
Tässä versiossa on enemmän asennetta (mutta laulutaito puuttuu) joten kannattanee kuunnella huumorimielessä.
Floor Jansen - Oi jouluyö
Hyvin laulaa Suomeksi vaikka hollantilainen
Oletteko jo varastaneet joulukuusen?
Löytyikö kaunis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän lapsiperheen raikas hedelmäsalaatti.
Kun meidän lapsille ei aina maistunut perinteiset jouluruuat (söivät toki) niin tätä sitten oli vapaasti tarjolla. Yleensä piti tehdä myös toinen satsi.
Pesikkapurkki iso.
Puolet liemestä ja persikoista annokseen. Että riittää siihen toiseen annokseen:)
Maun mukaan:
Viinirypäleet (kivettömät) halkaistuna
Mandariinilohkot puolitettuna.
Appelsiinilohkot kolmeen osaan:)
Omenaa, päärynää, banaania, pienittynä, ei liian pieniksi eikä liian isoiksi, vaan sopiviksi paloiksi.
Lisäksi n. litra appelsiinituremehua.
Tämä salaatti on ollut oikein joulunajan pelastus.
Onko tää vitsi? Köyhät on eväät.
Mitä väliä sillä on mitä syö kunhan maistuu.Harvemmin lapsille uppoaa mitkään smetanasieni sörsselöt. Ja vaikka maistuisikin niin millainen ihminen arvostelee toisten (joulu)ruokia?!
Mun tavoite on viettää stressitön joulu ja toistaiseksi olen siinä onnistunut.
Kaikki ruuatkin on jo ostettu ja lahjat. Lahjatkin on muutamaa suklaarasiaa lukuunottamatta paketoitu.
Siivonnutkin olen hiljakseen melkein koko kodin. Tänään siivottiin tyttären huone ja karsittiin leluja.
Me vietetään joulu kotona niin kuin aina ja meille tulee sukua. Heillekin olen sanonut että meille saa tulla muttei todellakaan ole pakko eli jos kotijoulu nappaa enemmän niin ei stressiä. Haluavat kuulemma tulla.
Minä teen ruuat ja iso osa on niistä valmiina kaupasta. Kinkun paistamiseen nyt ei paljoa vaivaa tarvi nähdä ja muutaman salaatin teen itse ja lihapullia. Muuta en tee itse kun en ehdi enkä jaksa. Päivällä syödään ja sitten tulee pukki.
Alkoa maistellaan illalla ja syödään suklaata, juustoja ja muita herkkuja. Maataan sohvilla ja kuunnellaan hyvää musiikkia ja jutellaan"/istutaan iltaa". Lapset leikkii uusilla leluilla ja peleillä. Tuli takassa ja jouluvaloista, kuusesta ja kynttilöistä lisää tunnelmaa.
Näin on menty jo monta joulua.
Tänä jouluna vielä yksi sukulaisperhe pyysi saada tulla meille joulunviettoon eli ehkä olen onnistunut luomaan rennon joulun myös muille kun tänne halutaan tulla 😊
Rakastan joulua! Siksi en halua tehdä siitä mitään stressaavaa pakkopullaa. Kenellekään.
Pari joulua sitten oltiin reissussa. Sekin oli mukavaa mutta kyllä joulu kotona on.paras!
Meillä ei enää leivota jouluksi, kuin pipareita (ne on jo tehty) rahkavitaikinaan tehtyjä pieniä pasteijoita ja samaan taikinaan joulutorttuja. Kukaan ei syö makeita leivonnaisia, kun karkit vie makeanhimon.
Saaristolaisleipä tehdään.
Karsittu on aika paljon kaikenlaista, mutta porkkana ja lanttulaatikot tehdään.
Sekä muna/piimäjuusto, makaronisalaatti ja rosolli.
Nykyään tehdään vain sitä, mikä tulee syötyä. Myös teko määrärt on pienentyneet. Ei jaksa jouluruokaa syödä, kuin kaksi päivää. Tapanina tehdään pitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo varastaneet joulukuusen?
Löytyikö kaunis?
Löytyi kaunis. Tuuhea ja tarpeeksi tanakat oksat. Otettiin tienvarresta. lähes ojassa kasvoi. Ei olisi siinä voinut isoksi kasvaa.
On kyllä omaakin metsää ja sieltä yleensä otettu kuusi ja usein on näkynyt jäljet, että sieltä on aika moni muukin käynyt hakemassa:) Tänä vuonna olitiin siis itsekin "vieraissa"
Tänä joulunaikaan olen työttömänä ja lapsetki jo nuoria aikuisia. Nyt ei joulu tressaa. Aikaa on ollut siivoilla jhyvissä ajoin, sen vähän mitä on tarvinnut, kun ei enää ole kukaan sotkemassa.
Leipomisia ei pahemmin tehdä, kun kukaan ei niitä jouluna syö. Tuntuu, että onko jotakin nyt jäänyt tekemättä, kun ei ole kiire ja tressi. Maanantaina tehdään jouluruuat ja se on siinä.
Lahjat on ostettu aikapäivää sitten.
Rauhaisaa joulun aikaa kaikille!
Tytär tuli joulun viettoon.
Aloitti vimmatun pölyjen pyyhkimisen:)
Vetäydyin yläkertaan omaan huoneeseeni pakoon.
Tänään illalla kinkku pitää ehkä tuoda hiukan lämpimämpään, ei kuitenkaan ihan huonelämpöön. Huonelämpöön huomenna aamusta.
Tänään laatikot pakastimesta jääkaappiin sulamaan. Joulukalat tekeytymään. Kraavilohi mm. ja silakat.
Nykyään on helpompaa kun kaupat on auki laajemmin pyhinä, niin ei tarvi olla maitoa niin älytöntä määrää jääkaapissa.
Nyt vasta tajusin, että toisille joulun ruokapöydän antimet onkin joku herkkupöytä. On kasvettu tähän herkuttelukulttuuriin.
Meillä ei tämä ole ollut koskaan pääosassa,vaan perinteet ja niiden toteuttaminen. Tämän takia kenellekkään ei ole valmistettu mitään erikoisherkuja vaan syö sitä mikä kelpaa perinteisistä jouluruuista.
Täytyy kyllä tunnustaa että todella myös pidän perinteisistä jouluruuista, että kyllä se herkuttelusta menee.
Joulu on taas joulu on taas kattilat täynnä puuroo
Täällä jo koemaistellaan kinkkua slurps
Kinkunpaisto musiikkia
Juicen Sika
Jaakko Tepon Mikko Sika Mallorgalla