Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tiedän, miksi näytän lihavammalta kuin paino antaisi olettaa

Vierailija
20.12.2019 |

Olen bmi:n mukaan lievästi ylipainoinen (165 cm, 75 kg) mutta näytän selkeästi pyöreämmältä kuin suunnilleen samanpituinen ystäväni, joka painaa 5 kg enemmän kuin minä.

Usein syyksi sanotaan, että selittävä tekijä on lihasten määrässä, mutta tämä ei kohdallamme pidä paikkaansa, liikun paljon, enemmän kuin ystäväni.

Selittävät tekijät ovat nämä:

- Käsivarteni ovat huomattavan pyöreän malliset, olkapäästä olkavarsi edestäpäin katsottuna kaartuu pyöreästi ulospäin, ystävälläni on ns. suorat narukädet. Tämä saa minut vaikuttamaan lihavammalta.

- lantioni on huomattavasti leveämpi, sekin saa minut vaikuttamaan isommalta. Olen kyllä sivustapäin "litteämpi", mutta siihen harvoin ihmistä katsoessa tulee kiinnittäneeksi huomiota. Vartalon rajat edestä tai takaapäin ovat ne, joihin kiinnitetään huomiota.

- pääni on pieni ja kasvot kapeammat, tämä saa suhteessa vartaloni näyttämään isolta. Ystäväni pää on isompi, jolloin vartalonsakin näyttää sopusuhtaisemmalta.

- kaulani on pitkä. Tämän vuoksi vartaloni on oikeasti n. 163 cm pitkä, jolloin bmi näyttää pienemmältä, mutta todellisuudessa niihin kaulan tuomaan kahteen lisäsenttiin ei "huku" painosta paljoakaan.

- nilkkani ja ranteeni ovat hyvin ohuet. Nämä korostavat taas epäedullisesti sitä seikkaa, että reiteni ja käsivarteni ovat keskimääräistä paljon paksummat.

Hassu ja hyvin epäedullinen vartalonmalli mulla.
Pieni ongelmahan tämä loppupeleissä on, mutta vihdoin tajusin miksi mun aina luullaan painavan enemmän kuin painankaan...
Ja miksi 53- kiloisena (alipainoisena) näytin kuitenkin vielä ihan sopivalta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylipainoinen et lievästi ylipainoinen. Ja olit normaalipainoinen et alipainoinen.

Vierailija
2/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu paljon siitä, onko omppu vai päärynämallinen vartalo. Läskit menee eri paikkaan; omppuvartaloinen esim.näyttää kapeammalta suoraan edestä katsottuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ylipainoinen et lievästi ylipainoinen. Ja olit normaalipainoinen et alipainoinen.

Bmi:ni on 27,55.

Bmi 25 - 29,9 on "lievä ylipaino". Siitä seuraava aste on "merkittävä ylipaino" (bmi 30-34,9) sitten tulee "vaikea ylipaino" (35-39,9) ja viimeisenä "sairaalloinen ylipaino" (bmi yli 40)

Ap

Vierailija
4/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on reippaasti ylipainoa. Olen sua viisi senttiä pidempi ja painan miltei 30 kiloa vähemmän. Ihmiset alkavat olla niin tottuneita lihavuuteensa, että sunkin lukemat alkavat tuntua ihan normaaleilta. Kun taas minä saan kommenttiini hyvin nopeasti valtavan määrän alapeukkuja ja anorektikkokommentteja, vaikka mun paino on ollut sama koko aikuisiän ilman mitään nälkäkuureja.

Vierailija
5/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on todellakin 68-81-kiloisena lievästi ylipainoinen. 53-kiloisena hän on vanhan määritelmän mukaan mennyt alipainoiseksi (BMI alle 20), mutta normaalipainon alarajaa on muutettu (BMI 18,5) eli nykymääritelmän mukaan hän ei tosiaan ole ollut alipainoinen.

Vierailija
6/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on reippaasti ylipainoa. Olen sua viisi senttiä pidempi ja painan miltei 30 kiloa vähemmän. Ihmiset alkavat olla niin tottuneita lihavuuteensa, että sunkin lukemat alkavat tuntua ihan normaaleilta. Kun taas minä saan kommenttiini hyvin nopeasti valtavan määrän alapeukkuja ja anorektikkokommentteja, vaikka mun paino on ollut sama koko aikuisiän ilman mitään nälkäkuureja.

Aloittajalla on 7 kiloa ylipainoa. Käytät sanaa "reippaasti" aika löyhällä määritelmällä.

Vierailija
7/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mielenkiintoinen analyysi. Miksi mietit tällaisia ja hukkaat kallisarvoista aikaasi höpsöön vertailuun?

Vierailija
8/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on todellakin 68-81-kiloisena lievästi ylipainoinen. 53-kiloisena hän on vanhan määritelmän mukaan mennyt alipainoiseksi (BMI alle 20), mutta normaalipainon alarajaa on muutettu (BMI 18,5) eli nykymääritelmän mukaan hän ei tosiaan ole ollut alipainoinen.

Joo, tätä bmi:n alarajan muutosta en ollut huomannut.

Mutta ei nämä bmi-rajat kyllä olleet avaukseni pointti.. hienosti tarttuu porukka sivuseikkaan 😂

Ap

Vierailija
9/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä riittää.

Vierailija
10/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, mielenkiintoinen analyysi. Miksi mietit tällaisia ja hukkaat kallisarvoista aikaasi höpsöön vertailuun?

En tätä enää mietikään, kun sain asian selville. Tähän saakka mua on vaan välillä hämännyt, miten voin näyttää sekä omaan että muiden silmään lihavammalta kuin ystäväni, joka todellisuudessa on painavampi kuin minä, ja kun erot lihasmassassakaan ei ole se selittävä tekijä, sillähän se yleensä kuitataan.

Ja niin, kai sitä ihmiset pohtii välillä tylsinä hetkinään ihan höpsöjäkin. Ei tarkoita että toimisin samoin jatkuvasti. :D

Ap

Vierailija
11/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla se voi olla kehon suhteista kiinni.

Olen itse vahemman lihavan nakoinen kuin mita paino antaisi odottaa (170cm/80kg).

Mulla on isot kadet ja jalat, leveat hartiat, suuret rinnat, kapea lantio ja hoikat saaret. 

Kehonkoostumusmittauksen mukaan kolmasosa on lihasta eli suhteellisen paljon 44-vuotiaaksi, toimistotyota tekevaksi ja vahan liikkuvaksi naiseksi.

Olen "skrode" ollut koko ikani, olin sitten hoikempi tai lihavampi. 

Arvioin ihannepainokseni 73 kg, mika on BMI:n mukaan jo ylipainon puolella, mutta jos esim painan alle 70kg, alaosa kropasta alkaa olla koko 38 kun taas ylaosa on vielakin kokoa 42, so. olen sitten epasuhtainen. 

Vierailija
12/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bmi:ni on 27,55.

Bmi 25 - 29,9 on "lievä ylipaino". Siitä seuraava aste on "merkittävä ylipaino" (bmi 30-34,9) sitten tulee "vaikea ylipaino" (35-39,9) ja viimeisenä "sairaalloinen ylipaino" (bmi yli 40)

Ap

jaahas suomen lihavuusongelma on siis ratkaistu tekemällä kaikista vain ylipainoisia.

Vierailija
13/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä riittää.

Tekosyy mille...?? 🤔😂

En ole väittänyt olevani laiha enkä normaalipainoinen. Tiedostan olevani ylipainoinen ja näyttäväni lihavalta, jopa siis lihavammalta kuin minua painavampi kaverini. Aloituksessani pohdin vain huomaamiani syitä tälle.

Lukemisen ymmärtäminen vaikuttaa osalla kommentoijista olevan varsin vaikeaa tällä hetkellä...

Ap

Vierailija
14/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on reippaasti ylipainoa. Olen sua viisi senttiä pidempi ja painan miltei 30 kiloa vähemmän. Ihmiset alkavat olla niin tottuneita lihavuuteensa, että sunkin lukemat alkavat tuntua ihan normaaleilta. Kun taas minä saan kommenttiini hyvin nopeasti valtavan määrän alapeukkuja ja anorektikkokommentteja, vaikka mun paino on ollut sama koko aikuisiän ilman mitään nälkäkuureja.

Aloittajalla on 7 kiloa ylipainoa. Käytät sanaa "reippaasti" aika löyhällä määritelmällä.

Mun määritelmä perustui ihan siihen, miten hän kuvaili kehoaan. Esimerkiksi nilkat ja ranteet ovat hyvin ohuet. Kyllähän tämä kertoo siitä, että vartalo on lihomaan päässeen hoikan ihmisen.

Vierailija
15/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaikuttaa luuston muoto ja koko sekä "lihan" koostumus ja määrä.

Olkapäät esimerkiksi voivat olla terävät tai pyöreät tai leveät tai kapeat, olkavarret lyhyet tai pitkät. Joillakin löysä on todella pehmeää, toisilla kiinteämpää. Sitten vielä se, mihin ylimääräinen kertyy.

Minulla on aina paksut tukevat olkavarret, mutta rintoihin ja torsoon ei kerry yhtä lailla massaa. Tunnen itseni yhtä aikaa kömpelön paksuksi ja hoikaksi. 160/60.

Vierailija
16/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa perää on:

esim jos on ylävartalo rotevahko, kaula lyhyt päälle ja naama taikinamainen saa olla aika hoikka että näyttäisi hoikalta.

Vierailija
17/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaunis AP omana itsenäsi, miehet tietävät sen. 75 ei ole kuin hauskan n'äköinen :)

Vierailija
18/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen tilanne, olen 165cm ja 82 kiloa eli merkittävästi ylipainoinen, mutta aina kun mainitsen asiasta ihmiset ovat ihan ihmeissään että miten muka painan noin paljon!

Suuri osa läskeistäni on mennyt tisseihin, missä läski on näköjään yleisellä tasolla sallitua kun minua ei läskiksi mielletä (vaikka sellainen olenkin). Hoikat käsivarret ja sääret lisäävät illuusiota alhaisemmasta painosta.

Vierailija
19/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma enkä ole edes ylipainoinen (161 cm, 58 kg). 

Mutta joo, on hyvin kapeat hartiat eli käsivarret ottaa kylkiin kiinni vapaana roikkuessaan ja niiden "lihat" pullistuu ulospäin, näyttää että mulla olisi tosi läskit käsivarret. Leveämpiharteisillä käsivarret ei puristu samalla tavalla kroppaan kiinni, jolloin ei tursua ellei ole merkittävän lihava.

Mulla on myös tuo että on pitkä kaula ja raajat, eli se itse torso-osa on erittäin lyhyt. Siihen kun vielä pakataan isot tissit ja ylhäältä asti leveä laatikkolantio niin näytän aikas paksulta ja kömpelöltä.

Vierailija
20/35 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Kylla se voi olla kehon suhteista kiinni.

Olen itse vahemman lihavan nakoinen kuin mita paino antaisi odottaa (170cm/80kg).

Mulla on isot kadet ja jalat, leveat hartiat, suuret rinnat, kapea lantio ja hoikat saaret. 

Kehonkoostumusmittauksen mukaan kolmasosa on lihasta eli suhteellisen paljon 44-vuotiaaksi, toimistotyota tekevaksi ja vahan liikkuvaksi naiseksi.

Olen "skrode" ollut koko ikani, olin sitten hoikempi tai lihavampi. 

Arvioin ihannepainokseni 73 kg, mika on BMI:n mukaan jo ylipainon puolella, mutta jos esim painan alle 70kg, alaosa kropasta alkaa olla koko 38 kun taas ylaosa on vielakin kokoa 42, so. olen sitten epasuhtainen. 

Täällä toinen samanlainen. Housut kokoa 36 ja paita kokoa 40. Kylläleveähartianen näyttää aina lihavammalta kuin onkaan koska hartioita ei voi laihduttaa.

Eiköhän jokaisen malliselle ihmiselle ole tärkeintä löytää ne parhaiten itselleen sopivat värit ja mallit? Värianalyysi on avain tyylikkyyteen minun mielestäni. Rahaakin säästyy. Esimerkiksi tällaisella viileällä kesätyypillä ei ole mennyt senttiäkään rahaa vaatekaupoissa pitkään aikaan kun ei ole oikeanvärisiä vaatteita tai asusteita myytävänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi