Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko lastenne tyttö/poikaystävät jouluksi teille? Inhoan vieraita!

Vierailija
20.12.2019 |

Ei ole ihan vielä pariin vuoteen meillä ajankohtaista, mutta aloin miettimään miten ikövää on jos alkaa olla tyttö/poikaystäviä jouluvieraana monta päivää putkeen. Haluan jouluna olla ”vapaasti”, yöpaita päällä ja olla muutenkin nonformaali enkä koko aikaa edustamassa tai ajattelemassa vieraita. Enkö sen puoleen halua olla koko aikaa keittiössä palvelemassa ja tarjoilemassa.
Toisaalta omaa lasta ei halua ”karkoittaa” sillä että olisi penseä seurustelukumppanin joulunvietolle kotonamme.

Miten teillä muilla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä vaiheessa kun yhteinen joulunvietto alkaa olla ajankohtaista, olla jo muutenkin sen verran tuttuja, että voi jo olla ihan vapaasti, eikä tarvi edustaa.

Vierailija
2/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapset ei ole meillä kädettömiä, joten osaavat ottaa myös vastuuta tarjoilusta, yms.

- Jos joku häiriintyy esim. minun yöpuvusta se on hänen ongelmansa.

Eli minun koti, minun tavat, jos ei kelpaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne lapset teitä tuon verran tunne, ja tajua mennä sinne tyttö- ja poikakavereiden vanhemmille joulua viettämään.

Meille seurustelukumppanit (ja vaikka kaveritkin) ovat tervetulleita!

Vierailija
4/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on jouluna yöpaita päällä??

Vierailija
5/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta naapurissa teinityttö (17v) otti sinne heille kotiinsa poilahstävänsä puoleksi vuodeksi ASUMAAN. En itse ikinä suostuisi! Ehkö just 2 yötä max vieraita jaksaa nurkissa.

Vierailija
6/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin! Tiedän monia joilla koko joulu vietetään pyjama päällä.

Vierailija
7/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pojan tyttöystävä tervetullut meille. Ei tarvitse olla vieraskoreita. 

Vierailija
8/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vetäytyvä ja mukavuudenhaluinen, mutta en pysty kuvittelemaan tilannetta, että vaatisin lastani jättämään läheisensä/puolisonsa muualle niinä päivinä kun lapsuudenkodissaan vierailee. En silti koe, että mun pitäisi ykköset niskassa raataa hiki hatussa keittiössä vain siksi että joulupöydässä on yksi suu lisää. Talo elää tavallaan. Meillä se tarkoittaa sitä, että jouluateriaan kukin osallistuu kykyjensä ja osaamisensa mukaan, vaatehtii itsensä vähintään siihen yöpaitaan (alasti en ketään ala ruokapöydässä katselemaan) ja syö hyvin.

Vierailija
9/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä :D Joulu on meillä juuri sitä aikaa kun ollaan kotona vaan ihan jouten yöpuvuissa vaikka koko päivä.

Vierailija
10/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten seurusteluaika on omanlaistansa aikaa ja vaatii venymistä jos aikoo pitää nuoriinsa hyvät välit.

Onneksi ovat fiksuja ja ymmärtäväisiä meitä vanhempiakin kohtaan.

Pakko on myöntää että vaatii joustavuutta olla rento ja ystävällinen uusille perheenjäsenille joita ei voi itse valita.

Pojan tyttöystävien kanssa on ollut hieman haastavaa välillä. On ollut pelissä yksi aiemmin ja toinen nyt meneillään oleva suhde. Ensimmäinen oli hyvin ongelmallinen ja moniongelmaisesta eroperheestä. Se poiki kaikenlaista, minun silmissäni kummallista oireilua.

Piti poikaa erikoisilla asioilla otteissaan myös silloin kun välimatkaa oli satoja kilometrejä jos oltiin esimerkiksi maalla. No, se päättyi sitten aikanaan.

Nyt on tavallaan paremmin mutta ei ihan helppoa siltikään, nuoret naiset ovat kovin hemmoteltuja ja omintakeisia usein.

Vävy asuikin  meillä muutaman kuukauden, tyyppi on joustava ja mukavan sosiaalinen.

Osallistui kodin askareisiin ja oli luonteva kaikessa. 

Molemmat ovat tervetulleita kuitenkin aina jos haluavat, porukan mukaan mennään. 

Ja niinhän se menee että näet omia nuoriasi sen mukaan kuinka otat vastaan heidän kumppanit ja ystävänsä. Minä onneksi vietän joulua vaatteet päällä ja olen sosiaalinen luonne :)!

Vierailija
11/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta on kun saa uuden pyjaman joululahjaksi ja sitten saa loppujoulun viettää se päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan