Miksi Lexuksen autot eivät ole Euroopassa kovin suosittuja?
Amerikassa ovat tosi suosittuja ja monet siellä pitävät maailman parhaina autoina (normaalissa liikenteessä). Toki saksalaiset tekee autoja jotka rikkoo ennätyksiä jossain radalla mutta eihän kukaan normaali ihminen aja autoa radalla, joten tuossa ei ole mitään järkeä.
Lexuksen autot ovat superluotettavia ja lisäksi sisustus kestää kulutusta ylivertaisen hyvin verrattuna muihin autoihin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Koska aika harva viitsii jo ylihintaisesta tojotasta ottaa vieläkin typerämmin hinnoitellun version.
Oletko perehtynyt asiaan? Tiedätkö miten nuo Lexukset on valmistettu? Katsopa muutama Youtube-video.
Toyota nimellä saa saman auton halvemmalla.
Suomessa saa melko edullisesti luxusluokan Lexuksen käytettynä kun täällä kaikkien pitää saada bemari tai mersu vaikka ovatkin huonompia autoja mukavuudessa.
Varmaan siksi, kun Euroopassa suht runsaasti omaa tarjontaa noitten premium autojen suhteen.
Jenkeissä hiphop-kulttuuri on nostanut Lexukset korkeammalle tasolle mitä ne koslat ansaitsevat. Jos nyt yhtäkkiä räppärit alkaisivat Ladasta räppäämään, olisi se kohta USAn suosituimpien autojen listalla.
Vierailija kirjoitti:
Toyota nimellä saa saman auton halvemmalla.
No tuskin saa esim. lähes täydellisen hiljaista matkustamoa Toyotalta.
Varmaan ovat ihan hyviä, mutta en ole koskaan pitänyt Lexuksen ulkonäöstä. Siksi olen ajanut Audilla ja nyt Mersulla. Bemari on vielä kokeilematta.
Lexukselta tulee ensimmäinen täyssähköauto ensi vuoden syksyllä myyntiin. Mielenkiintoista nähdä hinta Suomessa. Tuon ulkonäkö ainakin omaan silmääni näyttää ihan hyvältä.
No eikös se lexus oo luxusta vai miten se sanonta mennöö. Sehän on ollut luxus malli "perus" toyotasta.
Miellläni ottasin kokeiluun perseen alle lexuksen.
Eipä oo kauaa kun mun auton viereen oli parkkerattu komee sähkönsininen lexus. Miellyttää mun silmää,mut hei ei kaikkien.maku asia.
Mut esim.mersua enkä audia en ottas. Niille on ihmeellisesti mainetta tullu vaikka tuskimpa sen kummosempia ovat.
Katson autotalli.comista niin siellä oli yksi RX450h myynnissä lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla alle 60000e:n ja ajettu oli jotain 40000km. Tuo on uutena varmaan lähemmäs 100000e. Kuvien perusteella kun katsoi niin ihan kuin uusi auto olisi ollut.
Joillekin ostajille se tubokone tuntuu olevan tärkein asia ja Lexus ei noita kauheasti harrasta.
Luultavasti vain siksi, että se on Japanilainen.
Luxus autoja ei haluta mieltää japsiksi, vaikka olisi miten hyvä tahansa.
Ego kärsii, kun viereisellä parkkipaikalla on saman tehtaan Toyota.
Landcruiser on lexus amerikassa. Muta onko suosittu missään,siitä en tiiä
Lexuksen suosio USA:ssa perustuu lähinnä sikäläisen jälleenmyyjä- ja huoltoverkoston ja etenkin asiakaspalvelun korkeaan tasoon. Lisäksi autot itsessään sopivat varsin hyvin amerikkalaiseen automakuun.
---
Saksalaisten autojen laadulla ja maineella puolestaan ei ole mitään tekemistä jonkun 'radalla ennätyksiä rikkomisen' kanssa, en tiedä mistä olet tuon saanut päähäsi. Itse ajan diesel-Mersulla, jolla ei kyllä rikota mitään ennätyksiä, mutta silti on paras auto mitä minulla on koskaan ollut.
Meillä on Lexus ja paras auto tähän mennessä!
Entäs Acura ja Infinity? Vieläkin epäsuositumpia euroopassa.
Pakko vaan olla se bemariautimersu johon menee muutama tonni korjaamokuluja vähän väliä.
Diesel-mersut (E320 CDI) kyllä on rikkonut mm. 24h keskinopeusennätyksiä tauot mukaan lukien. Dieselillä polttoaineenkulutus kaasu pohjassa pysyy maltillisempana kuin bensalla, niin ei tarvitse tankata niin usein.
Leksukset tuntuu olevan Suomessa bling-bling väen suosiossa, eli vähän leimaantuu alemman luokan pyrkyrien autoksi. Virolaisilla kilvillä niitä näkeekin paljon, samoin kuin (vanhempia) X5:ia.
Koska aika harva viitsii jo ylihintaisesta tojotasta ottaa vieläkin typerämmin hinnoitellun version.