Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joille on kasautunut allergioita, ruusufinni, atooppinen ihottuma ja muita vastaavia v-mäisyyksiä??

Vierailija
20.12.2019 |

Oletteko päässeet mihinkään yleistutkimukseen vaan hoidetaanko näitä aina vain yksittäisinä vaivoina? Menee hermot ja rahat kun saa koko ajan kulkea lekurissa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä :( mitään hoitoa ei saa eikä lääkärissä uskota ettei rasvaaminen auta. Lääkäreissä ei myöskään myönnetä että olisi olemassa mitään sisäistä hoitoa, ainoastaan rasvoja ulkoisesti iholle. Jos erehtyy jollekin avautumaan kuinka raskasta tämä on (jatkuva kipu, pelko siitä mikä ihottuman milloinkin laukaisee, nukuttua ei saa kun kutittaa ja jos nukkuu niin unenlaatu huono) niin pidetään hulluna kun asiat voisi olla huonomminkin ja sinullahan on ”vain ihottumaa”. On tosiaan v-mäistä siis...

Minulle kyllä on kirjoitettu Atarax-resepti, voiteet ja lääkäri puhunut paljon hyvien rasvojen saamisesta. Olen ostanut Tallinnasta apteekista tyrniöljyä (astelpajuõli) ja otan sitä ruokalusikallisen joka päivä.

Minulla hiki ja pesemättömyys pahentaa tilannetta. Pesen ihoni ihan apteekin perusvoiteella ja kainalot ja jalat hajustamattomalla palasaippualla. Pahimman kutinan aikana teen itselleni kylpyammeessa ihan tavallisia merisuolakylpyjä. Merisuolapussi ei maksa kaupassa paljoa.

Oikein hyviä ohjeita, tyrniöljyä pitääkin ostaa. Saakohan sitä ostettua Eestin kaupoista netissä?Ja merisuolakylvyt kuullostaa hyviltä, kun vielä olisi vaan se kylpyamme.

Itsensä voi valella merisuolavedellä pesun jälkeen ihan kun liuottaa suolaa ämpäriin ja valelee kauhalla iholle. Tallinnasta saa Orto-tehtaan oliiviöjyvoidetta apteekista. Sitä käytetään ämpäritolkulla Tallinnan allergiaosastolla sairaalassa. Se imeytyy nopeasti ihoon.

Vierailija
42/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies. Atooppinen iho/ihottuma, joku rosacean tyyppinen juttu naamassa eli poskipäät aina vaihtelevasti punaiset, sekä eläinallergioita mm. kissa, ja mä rakastan, tai siis rakastaisin, kissoja!  

Ylivoimaisesti ärsyttävin näistä on tuo punaista naamaa aiheuttava mikä lie. Voi jessus minkä määrän v*ttuilua olen saanut kuulla "punastumisesta" ja ujoudesta ja ties mitä paskaa sen takia, kun olen punainen. Aliarviointia, epäilyjä pärjäämisestäni (kun niin ujo ja arka että punastuu koko ajan)... Voi v*ttujen kevät että ihmiset osaa olla kucipäitä, kunnon ääliöitä. Joskus tekis mieli puottaa turpaan ja pelkään vähän että sekin päivä tulee vielä, kun sen teen. No joka tapauksessa, tuo punasuus vain pahenee lyhyesti sanottuna kaikesta kivasta. Kahvi, alkoholi, aurinko, sauna, tuuli, mausteinen ruoka, siinä pahimmat pahentajat.

Asos-nettikaupassa on nyt kallis ja hajustamaton miesten sävytetty ihovoide roimaan alennushintaan. Tilasin sitä samasta ongelmasta kärsivälle teinipojalleni. Siinä vaaleampi sävy sopinee talvenkalpealle suomalaiselle.

Muutenhan Atopikin itseruskettavalla kasvovedellä saa kevyen rusketuksen iholle. Silloin punoitus ei näy samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho, jostain syystä aikuisiän akne pään, rinnan ja hartioiden alueella, toukokuusta elokuuhun todella kutiava aurinkoihottuma, joka hilseilee kutinan loputtua n. kuukauden. Nenä ja nenän ympärys kirjavana näkyvistä verisuonista, jatkuvasti sekä sisällä että ulkona vuotava nenä, jota pyyhkiessä meikki lähtee nenän ympäriltä. Pyyhkiminen vielä ärsyttää noita verisuonia joten näkyvät entistä kirkkaampina.

Vierailija
44/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsesta asti ollut kausittain (erityisesti talvella ja keväisin) kamalaa, hilseilevää käsi-ihottumaa. Muutenkin iho on kuivakka varsinkin sääristä. Kasvoihin puhkesi akne kun olin 8 vuotias, jätti ryppäinä tumman punaisia arpia pitkin ja poikin, jotka helpottavat edelleen näin 31 vuotiaana. Kun pahin finniaika helpotti, kasvot muuttuivat kauttaaltaan punaisiksi, olen siis viimeksi lapsena ollut normaalin värinen. Punoitus pahenee ulkoilun jälkeen, kylmästä, kuumasta. Välillä kuumottaa. En tiedä, onko tämä sitä ruusufinniä vai mitä. Ei paljon meikit auta, viimeksi eilen istuin kampaajalla ja häpesin punaista naamaani, vaikka olin paklannut ties millä color correcting -aineilla ja meikkivoiteella. Olen vielä luonnostani hyvin vaalea ja kalpea niin punaisuus erottuu tosi hyvin.

Mulla on tollasta lehahtelua ja se on ainakin mulla ruusufinni. Alkoi lehahtelulla ja sit alkoi hirveästi tulla näppyjä. Iho oli välillä aivan karmea. Söin roa-kuurinkin. Oireet alkoivat reilu kolmekymppisenä.

Vierailija
45/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasyylät/luomet kaulassa, osassa kasvoja ja sielä sun täällä ihossa. Rumia, kipeitä eikä hoitoa. Uusiutuu aika usein.

Vierailija
46/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atopia. Lapsena ja nuorena se on ollut tosi paha, mutta vaivaa edelleen. Lisäksi nuorena tuli nikkeliallergia, aallergisoiduin jollekin lääkkeiden, pahiten penissilliinille. Myöhemmin on tullut ruusufinni, punjäkälää. Seitsemän vuotta sitten puhkesi sitten prosi. Vaikka on kokeiltu, välillä parempi välillä huonompi.

Vierailija
47/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko mäkin avautua? Kun muakaan ei olla otettu vakavasti. Lääkäri vähätteli jopa astmaani ja sanoi ääneen, etti usko mulla olevan astmaa. Kun menin testeihin, hoitaja sanoi, ettei ole aikoihin nähnyt sellaisia tuloksia. Mun kylkiä särki, kun olin ollut ehkä neljä tuntia ilman avaavaa lääkettä ja hengittäminen oli todella vaikeaa. Huijasin testissä, koska olisin varmaan tukehtunut, jos en olisi voinut käyttää inhalaattoria 12 tuntiin, mitä testi vaati. Kirjoitin perheenjäsenten pyynnöstä lapun sivullisille näytettäväksi, jos en oikeasti voi hengittää sinä päivänä ja olen jossain julkisella paikalla. Onneksi selvisin.

Jatkuva nuha käy hermoille. Siis aivan jatkuva nuha pienillä tauoilla. Todella intensiivistä nuhaa. En ole koskaan nähnyt kenenkään kärsivän vastaavista "nuhakohtauksista". Kukaan ei tiedä, mikä sen laukaisee. Siinä ei ole mitään jätkeä tai logiikkaa. Se vain laukeaa, eikä tunnu loppuvan ikinä. Se tietää unettomia öitä ja joskus aivastelen niin, että oikeasti sattuu yläkroppaan.

Ja sitten tuo ihottuma. Rasvaaminen ei auta. Mulla on aina ollut sitä käsissä, mutta se on levinnyt viime vuosinä päänahkaan ja se on kivuliasta, kun iho menee jäykäksi ja halkeilee. Kovat pesuaineet olen jättänyt pois ja se auttaa hieman, mutta kun joku ihoalue on sairastunut, niin se ei koskaan parane. Mulla on iso läikkä, joka leviää otsallekin ja se on ollut siinä jo vuosia. Jos sitä raaputtaa, siitä irtoaa iso iholaatta.

On tänä jukolauta persheestä. Kaikki kuulostaa tosi pahalta, kun sen näin kirjoittaa ylös, mutta sellaista se on. Olen viime aikoina vähentänyt vehnän syöntiä rankasti ja se on ehkä vaikuttanut vähän, tosin olen ennenkin kuvitellut niin ja oireet on tulleet takaisin samanlaisina kuin ennenkin.

En itsekään kyllä tiedä, mitä kukaam voi tälle tehdä. Valitanpa vain.

Tuo voi olla ihan mitä tahansa. Itselleni atopiaa aiheuttaa maito, polvien ja kyynärpäiden karheutumista vehnä, ihottumaa nikkeli jne. 

Yksi mikä tekee omalle iholleni tosi hyvää on lähdevesi. Eli valele kipeitä kohtia lähdevedellä. Ja rasvan sijaan enemmän on oireisiin auttanut vitamiiniseeurmit ja puhtaat öljyt ilman mitään lisäaineita. 

Kiitos vastauksesta! Olet oikeassa. Tämä voi olla mitä vaan. Voi olla, ettei mitkään näistä edes ole yhteyksissä toisiinsa.

Tuo välttelytekniikka toimii jotenkin etenkin ihottumaan. Ehkä en kuvittele tuon vehnän välttelemisen tuloksia. Mun iho voi aina paremmin mummon luona, kun hän asui maalla, vaikka tuolloin mullakaan tämä ei ollut vielä niin pahana. Hänelle tuli vesi suoraan omasta kaivosta eli tavallaan lähdevettä.

Kun mummo muutti kaupunkiin, niin hän sai päänahkaansa tätä samaa ihottumaa ilmeisesti. En ole nähnyt sitä itse, mutta kuulemma ajoi päänsä kaljuksikin jossain vaiheessa, kun ihottuma vaivasi niin pahasti, vaikka hän oli aina hiuksistaan ylpeä. Mäkin ajelin kerran pääni, muttei se oikeastaan auttanut, vaikka kortisonivoiteen saikin tehokkaammin päänahkaan. Kuurin loputtua sitäkään ei sitten voi aina käyttää ja ihottuma palaa.

Stressikin pahentaa oireita ihan selvästi, joten en tiedä, oliko mummon lähdevesi oikeasti niin hyvää vai oliko mummon talo vain niin stressitön ympäristö...

Mystistä. Tästä kehittelisi ties mitä teorioita. Nykyajan kemikaalikuormitus on kyllä ilman muuta iso tekijä.

Hei tässä on myös pointteja! Mulla nimittäin oireet vaihtelee myös eri asunnoissa, ja olen kiinnittänyt huomiota siihenkin että hiukset peseytyy eri tavalla eri paikoissa. Nykyisessä kodissamme tuntuu (edelleen, vaikka 8v jo asuttu) että hiukset ei peseydy kunnolla ja ovat koko ajan jotenkin veltot ja lättänät. Ikään kuin jäisi hoitoainetta tukkaan ja onkin pitänyt siirtyä kevyempiin aineisiin. Myös iho voi hiukan paremmin kuin edellisessä kodissa.

Edellisessä kodissamme oli todella kalkkinen vesi, esimerkiksi pisara tiskipöydällä jätti kuivuessaan valkoisen läntin.

Uskon siis vahvasti että mummosi kaivovesi oli hyväksi iholle :)

Nyt ostin sellaisen vettä puhdistavan suihkunpään, katsotaan tehoaako...

Vierailija
48/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies. Atooppinen iho/ihottuma, joku rosacean tyyppinen juttu naamassa eli poskipäät aina vaihtelevasti punaiset, sekä eläinallergioita mm. kissa, ja mä rakastan, tai siis rakastaisin, kissoja!  

Ylivoimaisesti ärsyttävin näistä on tuo punaista naamaa aiheuttava mikä lie. Voi jessus minkä määrän v*ttuilua olen saanut kuulla "punastumisesta" ja ujoudesta ja ties mitä paskaa sen takia, kun olen punainen. Aliarviointia, epäilyjä pärjäämisestäni (kun niin ujo ja arka että punastuu koko ajan)... Voi v*ttujen kevät että ihmiset osaa olla kucipäitä, kunnon ääliöitä. Joskus tekis mieli puottaa turpaan ja pelkään vähän että sekin päivä tulee vielä, kun sen teen. No joka tapauksessa, tuo punasuus vain pahenee lyhyesti sanottuna kaikesta kivasta. Kahvi, alkoholi, aurinko, sauna, tuuli, mausteinen ruoka, siinä pahimmat pahentajat.

Asos-nettikaupassa on nyt kallis ja hajustamaton miesten sävytetty ihovoide roimaan alennushintaan. Tilasin sitä samasta ongelmasta kärsivälle teinipojalleni. Siinä vaaleampi sävy sopinee talvenkalpealle suomalaiselle.

Muutenhan Atopikin itseruskettavalla kasvovedellä saa kevyen rusketuksen iholle. Silloin punoitus ei näy samalla tavalla.

Ihotautilääkäriltä saa käsittääkseni jotakin superrasvaa just couperosa / rosacealle. Kuollaksenikaan en muista sen nimeä. Mutta se aidosti supistaa pintaverisuonet siten, että kasvot ovat täysin värittömät vaikutuksen ajan.

Vierailija
49/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mummoni neuvoi konstin, jolla kutina lähtee:

1 dl Etikkaa n. 1 litraan lämmintä vettä. Liota ihottumaisia kohtia tällä liemellä ja anna ihon kuivua itsekseen. Rasvaa perusvoiteella lopuksi. Tämä iltaisin tehtynä auttaa.

Tämä voi oikeasti auttaa, jos ihon pH-tasapaino on häiriintynyt. Monella on myös etikkahuuhtelu ratkaissut päänahan ongelmat.

Ei toki toimi kaikilla, eikä etikka ratkaissut omia ongelmiani, mutta silti tämä on kokeilemisen arvoinen juttu.

Etikan haju haihtuu myös nopeasti.

Minulla toimii omenaviinietikkahuuhtelu. 1 rkl omenaviinietikkaa litraan vettä.

Vierailija
50/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen kiveshiki?

Vierailija
51/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkäriltä saa käsittääkseni jotakin superrasvaa just couperosa / rosacealle. Kuollaksenikaan en muista sen nimeä. Mutta se aidosti supistaa pintaverisuonet siten, että kasvot ovat täysin värittömät vaikutuksen ajan.

Mirvaso? Se on ihan jees mutta välillä sitten monilla lehahtaa paljon pahemmin kun sen vaikutus lakkaa ja kasvot ovat joillakin myös laikukkaat. En tykännyt siitä koska mulla se pahensi näppyläisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi