Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde löytyneeseen sisarukseen

Vierailija
20.12.2019 |

Perheessämme selvisi vastoittain, että isällämme on avioliiton ulkopuolinen lapsi. Isäkään ei tiennyt asiasta ennen kuin tämä lapsi vaati tunnustamistaan. Suhteen lapsen äitiin toki muisti.

Ollaan kaikki lapset jo aikuisia ja tämä sisko on samaa ikäluokkaa kanssamme. Vanhemmille tämä on tietysti ollut kriisi ja tuntuu että muut sisarukset on lähteneet samaan sekoiluun heidän kanssa. Äitimme ei kestä ajatustakaan tuosta siskopuolestamme ja siksi muutkin on nyt torjuneet hänet..Yksi jopa haukkui tämän.

Itse pidän ymmärrettävänä sitä, että siskopuoli halusi tulla virallisesti tunnustetuksi. Jos joku on sössinyt tässä niin isämme ja hän ansaitsisi mieluummin sen kuran nyt niskaan. Tästä toisesta naisesta en tiedä mitä hän on tiennyt. Yksin kuitenkin lapsen kasvattanut.

Ongelma vaan nyt on se että välini täyssisaruksiini ja äitiini on nyt heikentynyt, kun en ole lähtenyt samaan rintamaan heidän kanssaan, vaan jopa tavannut uutta siskoamme. Isä on hiljaa ja yrittää olla suututtamatta ketään enää lisää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun hierotte äitinne silmille isänne pettämistä. Ei ihme että välit on heikentyneet. Sisaruksesi sentään osaavat olla lojaaleja.

Isä siinä on pettänyt ja hänelle vastuu kuuluu. Lapsille ei kuulu puolen valitseminen vanhempien ongelmissa. Ja aikuisia kuitenkin jo ollaan, joten toisten kriisiin ei pitäisi mukaan mennä. Äitini reaktion vielä jotenkin ymmärrän, pitkä liitto kuitenkin ollut. Tosin luulen (en tiedä) että isä ollut ennenkin uskoton. Lapsena siitä näki joitain viitteitä. Itse en aikuisena halua osalliseksi noihin heidän ongelmiinsa. Ap

Olet jo osa ongelmaa ihan tietoisesti. Petät myös samalla äitiäsi. Olet varmasti isääsi tullut.

Valitan, en lähde mukaan sinunkaan syyllistämisyritykseesi. Ap

Kiinnostaa kiviäkin mitä teet. Äitisi loukkaamisessa olet kyllä eri etevä. Toivottavasti äitisi katkaisee välit sinuun ja antaa omaisuutensa ennakkoon sisaruksillesi. Ei puolikkaalle tietenkään.

Vierailija
22/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä eroaisin jotta ei ainakaan omat rahat luiskahda vääriin käsiin.

Ero on ratkaisu, jota olisin pitänyt vanhempieni kohdalla suotavana jo ennen tätä tapausta. Mutta aikuiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa.

Raha tässä on ainakin mulle sivuseikka. Ja siskopuolellakin taitaa mennä taloudellisesti hyvin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän samanlainen juttu, sisarus tosin oli syntynyt jo ennen äidin ja isän tapaamista. Vanhemmille asia ei ollut kriisi, meille lapsille oli, koska uusi sisarus saattoi norkoilla koulun luona ja ehdottaa kahvihetkeä, yritti kutsututtaa itseään meidän lasten avulla käymään kotonamme, soitteli ja lähetti tekstareita tämän tästä jne.

Asia sai päätöksensä siinä vaiheessa, kun DNA-testien tulos tuli ja selvisi, että isä ei ollut hänen biologinen isänsä, vaan yksi äidin silloisista kumppaneista. Testiä vaati isäni, joka oli valmis tunnustamaan tämän henkilön lapsekseen, jos se on kiistattoman varmaa.

Joten odottaisin siihen asti, että sisarus todella on sisarus ja sitten miettisin, muuttaako tämä henkilö elämääni vai ei.

Testit on siis tehty jo ja on sisarus. Tämä sisko on myös aktiivisesti hakenut yhteyttä meihin. Mä ymmärrän sen ja olen tavannutkin, muut torjuu. Mun mielestä tilanne ei ole tämän siskomme vika ja on väärin kohdella häntä huonosti..-ap

Miten niin kohdella huonosti? Jos en halua olla vaikka naapurin kanssa tekemisissä, niin ei se tarkoita, että kohtelen häntä huonosti.

Et ilmeisesti pysty näkemään sisaressa ja naapurissa mitään eroa?

Uskon, ap, ettei teillä, tiiviillä ydinperheellä ole intoa luomaan uuteen, yllättäen perheen tietoon tulevaan sukulaiseen suhdetta, paitsi sinä olet sen hienosti tehnyt, mutta ajatellaan tämän yksinäisen sisaren puolelta. Häntä on koko elämän kalvanut se, ettei tiedä isäänsä, hän miettinyt tätä asiaa koko elämänsä. On julmaa sulkea hänet pois. Äitisi suhtautumisen ymmärrän, koska hän on petetty vaimo, mutta te sisarukset tiedätte, että tuo isänne ja tuon naisen suhteesta syntynyt lapsi on täysin viaton.

On hienoa, että olet tavannut häntä ja tapaa ihmeessä jatkossakin. Ehkä ajan myötä muutkin sisarukset pystyvät hyväksymään tilanteen ja ottamaan yhteyttä näinkin läheiseen sukulaiseen.

Sinulle iso peukku!!

Kiitos kannustuksesta.

Minä ehkä osaan suhtautua asiaan neutraalimmin, kun olen asunut pidempään kuin muut omillani ja tietoisestikin kasvanut irti joistain ydinperheemme muistakin malleista , joita olen pitänyt haitallisina.

Katsotaan oppivatko he hyväksymään asian. Ap

Kaikki eivät hyväksy vanhempansa pettämistä koskaan, oli siitä näkyvää tulosta tai ei. Sinä olet kuitenkin isin pikku aisuri.

Vierailija
24/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän samanlainen juttu, sisarus tosin oli syntynyt jo ennen äidin ja isän tapaamista. Vanhemmille asia ei ollut kriisi, meille lapsille oli, koska uusi sisarus saattoi norkoilla koulun luona ja ehdottaa kahvihetkeä, yritti kutsututtaa itseään meidän lasten avulla käymään kotonamme, soitteli ja lähetti tekstareita tämän tästä jne.

Asia sai päätöksensä siinä vaiheessa, kun DNA-testien tulos tuli ja selvisi, että isä ei ollut hänen biologinen isänsä, vaan yksi äidin silloisista kumppaneista. Testiä vaati isäni, joka oli valmis tunnustamaan tämän henkilön lapsekseen, jos se on kiistattoman varmaa.

Joten odottaisin siihen asti, että sisarus todella on sisarus ja sitten miettisin, muuttaako tämä henkilö elämääni vai ei.

Testit on siis tehty jo ja on sisarus. Tämä sisko on myös aktiivisesti hakenut yhteyttä meihin. Mä ymmärrän sen ja olen tavannutkin, muut torjuu. Mun mielestä tilanne ei ole tämän siskomme vika ja on väärin kohdella häntä huonosti..-ap

Miten niin kohdella huonosti? Jos en halua olla vaikka naapurin kanssa tekemisissä, niin ei se tarkoita, että kohtelen häntä huonosti.

Et ilmeisesti pysty näkemään sisaressa ja naapurissa mitään eroa?

Uskon, ap, ettei teillä, tiiviillä ydinperheellä ole intoa luomaan uuteen, yllättäen perheen tietoon tulevaan sukulaiseen suhdetta, paitsi sinä olet sen hienosti tehnyt, mutta ajatellaan tämän yksinäisen sisaren puolelta. Häntä on koko elämän kalvanut se, ettei tiedä isäänsä, hän miettinyt tätä asiaa koko elämänsä. On julmaa sulkea hänet pois. Äitisi suhtautumisen ymmärrän, koska hän on petetty vaimo, mutta te sisarukset tiedätte, että tuo isänne ja tuon naisen suhteesta syntynyt lapsi on täysin viaton.

On hienoa, että olet tavannut häntä ja tapaa ihmeessä jatkossakin. Ehkä ajan myötä muutkin sisarukset pystyvät hyväksymään tilanteen ja ottamaan yhteyttä näinkin läheiseen sukulaiseen.

Sinulle iso peukku!!

Kiitos kannustuksesta.

Minä ehkä osaan suhtautua asiaan neutraalimmin, kun olen asunut pidempään kuin muut omillani ja tietoisestikin kasvanut irti joistain ydinperheemme muistakin malleista , joita olen pitänyt haitallisina.

Katsotaan oppivatko he hyväksymään asian. Ap

Kaikki eivät hyväksy vanhempansa pettämistä koskaan, oli siitä näkyvää tulosta tai ei. Sinä olet kuitenkin isin pikku aisuri.

Taidat nyt joko tollasta tai projisoida omia ongelmiasi tilanteeseeni.

En hyväksy pettämistä. Se pettämisen tulos tässä tapauksessa nyt on vain syytön tilanteeseen. Ap

Vierailija
25/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun hierotte äitinne silmille isänne pettämistä. Ei ihme että välit on heikentyneet. Sisaruksesi sentään osaavat olla lojaaleja.

Äitihän tuossa hieroo lapsiensa naamaan jotain, kun ei käsitä pitää lapsiaan erillään omista suhdetouhuistaan. Tämähän ei ole kenenkään lapsen vika mitä te aikuiset puuhaatte. Mutta lapsilla ei saa tehdä kauppaa tuossa tilanteessa, ei äitikään.

En ihmettele jos pettikin tuo isä jos ei tällaista asiaa käsitä.

Vierailija
26/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitihän tuossa hieroo lapsiensa naamaan jotain, kun ei käsitä pitää lapsiaan erillään omista suhdetouhuistaan. Tämähän ei ole kenenkään lapsen vika mitä te aikuiset puuhaatte. Mutta lapsilla ei saa tehdä kauppaa tuossa tilanteessa, ei äitikään.

En ihmettele jos pettikin tuo isä jos ei tällaista asiaa käsitä.

Viimeisestä lauseesta pitkä miinus.

Vierailija
27/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on siskopuoli jossakin päin jollei hän ole sitten jo kuollut. Häntä ei ole tunnustettu, eikä ehkä koskaan ole sitä vaadittukkaan hänen osaltaan. Joskus mietin että miltähän tämä siskopuoli näyttää, mutta ehkä turhaa pohdintaa tuokin. 

Vierailija
28/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on siskopuoli jossakin päin jollei hän ole sitten jo kuollut. Häntä ei ole tunnustettu, eikä ehkä koskaan ole sitä vaadittukkaan hänen osaltaan. Joskus mietin että miltähän tämä siskopuoli näyttää, mutta ehkä turhaa pohdintaa tuokin. 

Jos mietityttää, ota selvää. Musta on ollut parempi tietää kuin olla tietämätön, kaikesta huolimatta. Ap

Vierailija
29/29 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaita osa kommenteista. Ap toimii oikein.