Onko teistä ihan ok: mies menee exälle joulusaunaan?
Mies hakee lapsensa aattona exältä ja exä laittoi viestiä, että joulusauna on lämmin jos kiinnostaa. Mies oli vastannut et kiitos joo. (Meillä ei siis ole saunaa kotona).
Syy että mies hakee lapset jouluaattona on, että exä ja lapset jakaa onat lahjat ensin siellä ja sitten mies hakee lapset jokunviettoon meille.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Aika tossun alla olet, jos et ole edes tavannut exää siitä syystä että exä ei halua. Nössö mies. Monet miehet jää ikuisesti rakastamaan (salaa) lastensa äitiä. Jos ei kehtaa sinua hänelle esitellä, jotain on pielessä.
Olen toki tavannut exän, monta kertaa. Ei hänen olemassa olonsa minua haittaa. Hän ei vaan halua enää nähdä minua, välttelee. Jos hänen pitäisi tuoda tai hakea lapset, tekstaa aina miehelle ensin olenko kotona. Jos olen, miehen pitää viedä lapset puistoon, jossa ex ofottaa tai hakea exältä tms. En yhtään ymmärrä miksi?!?
Minun mies on kyllä vähän nössö, olen sen huomannut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et kai suostu siihen, että poistut kotoasi siksi aikaa kun eksä tuo lapset??? Onko eksä sanonut tämän sulle suoraan, vai mieskö sulle tän kertoi? Tulipa vaan mieleen, että tietääkö tämä eksä ihan todistettavasti sun olemassa olosta vai oletatko vaan niin?
Ensin tuo joulusaunominen vaikutti musta ok:lta, mullakin on eksäni kanssa sellaiset välit että aivan hyvin voisin kutsua hänet uuden vaimonsa kanssa meille saunomaan tuollaisessa tilanteessa. Mutta sitten kun aloit kertomaan yksitysikohtia lisää, niin ei. Ei ole todellakaan ok, että sinä laitat joulua valmiiksi vieraita varten, ja ukko lähtee siksi aikaa istumaan saunaan. Ihan sama kenen saunaan. Plus tulipa vaan tosiaan mieleen, että mahtaako eksä oikeasti edes tietää sun olemassa olosta, kun kuulostaa niin erikoiselta kuviolta.
Exä ei ole sanonut minulle suoraan, ettei halua tavata. Mutta: ei tuo lapsia olkenkaan jos olen yksin kotona vaan miehen pitää hakea. Ja jos ollaan molemmat kotona mies hakee lapset exältä puistosta tms.
Ja kyllä hän nyt todellakin tietää minun olevan olemassa ja asuvan miehen kanssa. Vähän hassu ajatus! Lapset esim osaavat puhua ja kertoa minusta ja ollaanhan me exän kanssa joskus tavattukin. Lisäksi minun nimi lukee ovessa ja takit on naulakossa. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap koskaan tavannut tuota eksää kasvotusten tai jutellut hänen kanssaan? Vai onko kaikki "eksä ei hyväksy meidän suhdetta"- jutut mieheltä lähtöisin?
Ollaan tavattu mutta enään ei sitten ilmeisesti tavata. Mies ei ole mitenkään kommentoinut exän mielipiteitä meidän suhteesta. Olen itse päätellyt ettei exä halua tavata minua - koska eihän se nyt selvästikään halua, kun ei voi edes tulla meille, jos olen kotona.
Ap
Niin siis luitko miehen tekstiviestejä ihan itseksesi vai kertoiko mies asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sä ap aivan varma, että exä tietää sun olemassaolosta?
Ei se tiedäkään ja se huolestuttaa entistä enemmän. Ap
Tämä ei sitten ole minä.
Terv Se oikea ap
Onpas näitä viestejä paljon! En nyt ehdi lukea enempää, palaan asiaan illemmalla.
Puhun miehelle, kun se tulee kotiin. Menköön saunaan aikaisemmin iltapäivällä ja kotiin viideksi.
Ap
Eikö tuo nyt ole vähän omituista, että pallottelee miestäsi johonkin puistoon. Ja jouluaattona sanelee ohjelmaanne, eikö tuo nyt ole aika hallitsevaa. Miksi ei halua tutustua ihmiseen, joka viettää aikaa hänen lastensa kanssa? Mutta haluaa kuitenkin jotain saunottelu välejä eksänsä kanssa. Kyllä se nyt vain on tosiasia, että jollain tavalla se miehen nykyinen puoliso myös kuuluu kuvaan. Vaikkakin kohteliaalla tervehtimisellä Ja muutamalla sananvaihdolla hakiessa/tuodessa lapsia.
Selän pesu, sitten kikkulin kylvetys.
Toki. Pieni pano exälle joululahjaksi on aina ok.
Luulisin, että lasten äiti (tässä tarinassa exä) haluaa, että nimenomaan lasten isä on se, joka ottaa vastuuta lasten vaihdoista, hoidoista, yms. Isän uutta puolisoa ei niin vielä tunne, eikä ehkä niin tunne tarvetta tutustuakaan, jos suhde on aika tuore vielä (eikä sen kestosta voi siten olla tietoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei olisi ok! En ole tippaakaan mustasukkaista tyyppiä mutta joku raja sentään.
No kristus sentään, ei kai se nyt sen exänsä kanssa ole sinne saunaan menossa... Mistä näitä oikein sikiää?
Oletko yksi noista kolmesta osallisesta, vai mistä tiedät ettei?
Jaaaaa. Minä voisin kutsua eksän joulusaunaan tuollein. Eikä kävis mieleenkään et siellä yhdessä saunottais hyvää päivää sentään. Mut ei kaikki oo huonoissa väleissä eksiensä kans ja silti ei välttämättä haluu takas.
käyköhän kettu kolossa pukkarissa vai saunassa?
Vain jos jompikumpi istuu kuumalle kiukaalle😁
On OK, mutta omat laudeliinat pitää olla mukana! Muuten voi tulla joku sieni tuliaisina.
Minulle olisi ihan ok. Tiedän, koska mulle on ollut ok, että mies käy exän luona kahvilla. Toki siinä yleensä joku syy esim. korjaa jotain tai hakee jonkun tavaran, tulee katsomaan uutta asuntoa. Olen kerran ollut tämmöisellä reissulla mukanakin. En osaa olla tippaakaan mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Siis exä sanelee entiselle miehelleen, että varaappa sitten pari tuntia aikaa kyläilyyn. Eikö mies tosiaan voi sanoa, että kiitos mutta meillä on kotona omat jouluvalmistelut kesken, että haenpa vaan ne lapset...
No ei, koska
1. Harvalla miehellä on tunneälyä (pieni yleistys, mutta kuten kirjoitin, niin... niin!)
2. Tämä mies on täysin vietävissä oleva, perässä vedettävä lelu. Se ei rajoitu vain ap:hen, vaan ulottuu kaikkiin ja siis ihan kaikkiin naisiin ketkä vaan tälle selkärangattomalle miehelle jotain ehdottavat.
3. Myös lipevää käytöstä havaittavissa. Annetaan naisen hoitaa hommat kun itse saunoo. Eli puolisoa ei arvosteta, paitsi siinä vaiheessa kun ovat exiä. Puoliso on ilmaa ja itsestäänselvyys.
Ole hyvä olen varoittanut. Äläkä erotessasi joskus x vuoden päästä tule sanomaan että hitsinpimpulat olis pitäny sisäistää se vauva palstalla ollut kirjoitus aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että lasten äiti (tässä tarinassa exä) haluaa, että nimenomaan lasten isä on se, joka ottaa vastuuta lasten vaihdoista, hoidoista, yms. Isän uutta puolisoa ei niin vielä tunne, eikä ehkä niin tunne tarvetta tutustuakaan, jos suhde on aika tuore vielä (eikä sen kestosta voi siten olla tietoa).
Miettikää toisinpäin: Itse exänä toivoisin nimenomaan tutustuvani niihin nykyisiin, vaikka olisi kuinka lyhyt tuttavuus tahansa. Peruste on se että jos on kuitenki lasten kanssa tekemisissä. En osaa olla exästäni tai lapsistani pätkääkään mustasukkainen, kuten olen nähnyt lähipiirissäni. Sellaista on vaikea ymmärtää. Sen ymmärrän jos nykyinen tuntee mustasukkaisuutta tuossa tilanteessa, koska hehän ovat parisuhteessa. Eksät on mennyttä.
Kahvit olisi OK. Sauna... exä on tiennyt ainakin, mistä narusta vetää, kun teillä ei ole saunaa. Saa sillä tavalla miehesi viipymään hieman pitempään. Tuli myös mieleen, kun kutsu tuli ihan heittona miehellesi, että onkohan heillä ollut asiasta puhetta jo aiemmin? Miehesi on ehkä saunonutkin siellä jo. Muuten tuo olisi noin irrallisena mistään aika erikoinen tekstiviestin sisältö. Itse en kyllä antaisi mieheni mennä mihinkään exälle saunomaan.
Huhuu ap?