Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme lapsen ja nyt mies haukkuu miten väsyneeltä näytän ja häntä hävettää

Vierailija
20.12.2019 |

Hammaslääkäriinkin olisi kuulemma pitänyt mennä täysissä pakkeleissa jos joku tuttu tulisi vastaan. Huusin että herää v""u itte kuudesti yössä niin katsotaan miten freesi olet, sain kuulla olevani ylidramaattinen.
Alan harkita eroa. En ikinä olisi osannut kuvitella tälläistä, olemme 30-vuotiaita ja lapsi oli toivottu,

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä *elvettiä? Kaikenlaisten ääliöiden kanssa sitä lisäännytään.

Vierailija
142/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kahden lapsen äitinä ja nyt raskaana ollessa en ymmärrä miksi pitää lopettaa itsestä huolehtiminen lapsen saantiin. Se ei vie kauaa aikaa, että puet päälle normaalit vaatteet (verrattuna jotkut kauhtanat collarit), kampaat/laitat hiukset ja teet vaikka ihan pikaisen meikin. Itse meikkaan kevyesti joka päivä, vaikka ei edes olisi menoja. En tee sitä toki pelkästään miehen vuoksi vaan itseni, mutta ymmärrän kyllä jos mies ajattelee noin kuin sinun miehesi. Ja tästä saa vetää herneen nenään ihan vapaasti, koska näinhän ei kuulu toimia ;)

Meikkaaminen ei ole itsestä huolehtimista.

Mikä tahansa on itsestä huolehtimista, jos se saa itselle aikaan iloisen mielen ja hyvää oloa. Kuka sinä olet määrittämään, mikä kenellekin tuo hyvää oloa ja mikä ei? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kahden lapsen äitinä ja nyt raskaana ollessa en ymmärrä miksi pitää lopettaa itsestä huolehtiminen lapsen saantiin. Se ei vie kauaa aikaa, että puet päälle normaalit vaatteet (verrattuna jotkut kauhtanat collarit), kampaat/laitat hiukset ja teet vaikka ihan pikaisen meikin. Itse meikkaan kevyesti joka päivä, vaikka ei edes olisi menoja. En tee sitä toki pelkästään miehen vuoksi vaan itseni, mutta ymmärrän kyllä jos mies ajattelee noin kuin sinun miehesi. Ja tästä saa vetää herneen nenään ihan vapaasti, koska näinhän ei kuulu toimia ;)

siihen väsymykseen ei paljon ripsari auta

Vierailija
144/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli tuollainen, sillä erotuksella että HÄN oli 2-vuotiaan yksinhuoltajaisä kun tapasimme. Kun hänen lapsensa sitten sairasti pitkin yötä, minä yksin valvoin ja hoidin lasta. Vein lääkäriin jne. Sitten miehellä oli otsaa kommentoida, että miten olen niin väsyneen näköinen. Hän meni töistä vielä suoraan tennistä pelaamaan ja jäi sinne vielä parille cocktailille. Seuraavana päivänä meni töistä golfaamaan. Sama meininki oli aina arkisin, ja viikonloppuisin hän jalosti hoiti ruoanlaiton, eli osti jotain valmisruokaa mäkkärimättöä tms. 

Minä hoidin arjen, lapsen ja kaupassakäynnit. Mies vielä neuvoi minua, että "kannattaa laittaa paljon meikkiä". Ja ihan samalla tavalla sanoi, että häpeää liikkua minun kanssani kun näytän ihan siltä, kun en nukkuisi yhtään. Enkä päässyt harrastamaan mitään omia juttuja, kun töiden jälkeen piti olla lapsen kanssa. 

Luoja, mikä hölmö olin. Lapsesta pidin ihan hirveästi.

Ero tuli sitten lopulta kun kaikki vaan kasautui. Lasta tuli ikävä. Ja siivoojaa.

Vierailija
145/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulkonäöllä on merkitystä paljonkin. Se kertoo usein arvostuksesta itseä ja muita kohtaan. Nykyään ihmiset eivät panosta edes juhlapukeutumiseen, vaan ilmaannutaan paikalle esim. verkkiksissa. Kaikki assosio räjähtäneen näköisen tyypin hiukset takussa ja kulahtaneissa vaatteissa negatiivisiin asioihin.

Aloituksessa on kyse pienen vauvan äidistä kotioloissa, joten sekö on yhtä juhlaa, jonka vuosi pitää laittaa päivittäin päälleen juhlavaatteet ja meikit? Taidat olla se nainen, joka oli kanssani samaan aikaan synnytyssairaalassa. Naisella oli täysi meikki päällä ja hiukset huolellisesti laitettu jo puoli seitsemän aikaan aamulla. Aika taitava oli, jos tuon kaiken teki kolmeen minuuttiin.

Kyllä minä pakkasin sairaalakassiin meikit (kevyet, johon menee se ehkä 2minuuttia) ja hiuslakan ja pompulat. Ja kävin etukäteen laittamassa ripsenpidennykset, kulmien värjäyksen ja geelilakkaukeen kynsiin. Saa nähdä kuinka kiukkuisia katseita sitä synnärillä saa ;)

Taitaa olla ensimmäinen lapsi tulossa... :D :D :D

Itse asiassa neljäs ;).

Vierailija
146/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa sinulle onkaan tässä ketjussa annettu tämä villi vinkki, jota sinä et missään tapauksessa voi edes kokeilla vaan alat mieluummin vetämään täydet maskit niin postilaatikolla kuin roskakatoksella käyntiä varten:

Anna miehen hoitaa vauvaa ympäri vuorokauden edes viikon! Sen jälkeen menette katsomaan peiliin, molemmat vierekkäin. Kuka onkaan väsyneen näköinen?

Meikkaako miehesi päivittäin? On se helppoa, kun ei ole meikannut koskaan - vaikka olisi nainen.

Vierailija
147/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on isompi paha: huolimaton, väsynyt, nukahtanut ulkonäkö vai ylimielinen, pinnallinen ja loukkaava käytös. Niin. Mies mäkeen!

Itsekin oikein korostan rumuutta meikillä väsyneenä, mielummin on rehellisesti väsylookki. Onhan se epämiellyttävää, mullekin kaupan kassat kommentoineet et oonpa väsyneen näköinen. Mut ihan sama. Kyllä sitä naamaa kerkeää sit puunata sen jälkeenkin kun tississä ei koko aikaa roiku ihmisen poikasta. Hyvä kun vaatteet saa pidettyä pukluttomina ja maidottomina, siinä jo tarpeeksi ulkonäköhaastetta. Ja ettei imetyshiki haise, tukkaa pesee säännöllisesti ja kynnet lyhkäset, huh siinä sitä onkin!😄

Olen pahoillani että miehen todellinen luonne paljastui vasta nyt. Tsemppiä! T. Toisen yöheräilijävauvan äiti

Vierailija
148/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia ennestään kahden eri naisen kanssa. Hän tapaa toista lastaan joka toinen viikonloppu, toista ei ollenkaan. Minä olin tavatessamme kahden lapsen totaali-yh ja hoidan yhä lastani yh-na, mies ei hoida häntä millään tavoin, ei edes suunnilleen puhu hänelle. Käyn myös kokoaikatyössä ja elätän osittain miestäkin, teen myöd melkein kaikki kotityöt. Mies makaa iltaisin sohvalla ja katsoo telkkaria. Hänellä oli pokkaa valittaa minulle, että olen laiska, kun tuon kaiken ohella kuntoilen vain kaksi kertaa viikossa, enkä useammin.

Vierailija
149/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä vielä ole sanottu? Miehellä on todennäköisesti jo uusi timmimimmi katsottuna. Yrittää olla sulle ilkeä, jotta jättäisit hänet, niin että ero tulis sun syyksi. Muille todennäköisesti kertoo, kuinka paljon kotona tekee ja hoitaa vauvaa. Uudelle rakkaalle kertoo millainen pirttihirmu itsestä huolehtimaton kammotus susta on tullut, vaikka hän hoitaa paljon vauvaa ja joutuu itsekin valvomaan yöt.

JSSAP!

Vierailija
150/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ylläreitä kyllä paljastuu omasta kumppanista kun lapsia tulee. Mun mies myös vittuilee suklaan syönnistä ja "jenkkakahvoista". Raskauden aikana tuli 13 kg joista enää 3 jäljellä mutta olen silti kuulemma huono ihminen kun ostan joulukonvehteja ja hankin niillä itselleni diabeteksen. P*llukin on löysä. Jepjep ...

Vierailija
151/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ylläreitä kyllä paljastuu omasta kumppanista kun lapsia tulee. Mun mies myös vittuilee suklaan syönnistä ja "jenkkakahvoista". Raskauden aikana tuli 13 kg joista enää 3 jäljellä mutta olen silti kuulemma huono ihminen kun ostan joulukonvehteja ja hankin niillä itselleni diabeteksen. P*llukin on löysä. Jepjep ...

Ihan kamalan nöyrtyyttävää käytöstä. Uskomatonta.

Vierailija
152/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla onkin sellainen mies, joka vaihtaa parin vuoden päästä nuorempaan, lapsettomaan, huoliteltuun misuun ja lapsenne altistetaan äitipuolelle, jolla ei ole kokemusta pikkulapsista.

Vierailija
153/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkoon alapeukkuja, mutta yhdyn joihinkin kommentoijiin.

En ymmärrä naisten tekosyitä sille, etteikö itsestään voisi huolehtia myös ulkoisesti vauva-aikana. Olen kokenut puolen vuoden unettomuusjakson vauvani takia, mutta siltikin olen laittanut naamani kuntoon ulos lähtiessäni. Nyt puhun ihan vain muskarista, ostarista, lähikaupasta ym.

Joku kommentoi, ettei väsymystä saa kevyellä meikillä piiloon. Höpöhöpö, kyllä saa ihan vain sipaisemalla peitevoidetta silmäpusseihin. Lisäksi tykkään käyttää huulipunaa, joka antaa heti freesimmän vaikutelman. Hyvin yksinkertaista ja samalla naisellista. En myöskään pukeudu pieruverkkareihin, vaan puen siistit farkut jalkaani menin sitten terkkariin tai ostoskeskukseen. Pikku valintoja, joilla saa kauniin lopputuloksen.

Se, ettei pidä huolta itsestään ulkoisesti, on puhdasta laiskuutta tai välinpitämättömyyttä. Ei mitään järkeä laukoa tekosyitä, naiset.

Vierailija
154/155 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä naisten tekosyitä sille, etteikö itsestään voisi huolehtia myös ulkoisesti vauva-aikana. Olen kokenut puolen vuoden unettomuusjakson vauvani takia, mutta siltikin olen laittanut naamani kuntoon ulos lähtiessäni. Nyt puhun ihan vain muskarista, ostarista, lähikaupasta ym.

Joku kommentoi, ettei väsymystä saa kevyellä meikillä piiloon. Höpöhöpö, kyllä saa ihan vain sipaisemalla peitevoidetta silmäpusseihin. Lisäksi tykkään käyttää huulipunaa, joka antaa heti freesimmän vaikutelman. Hyvin yksinkertaista ja samalla naisellista. En myöskään pukeudu pieruverkkareihin, vaan puen siistit farkut jalkaani menin sitten terkkariin tai ostoskeskukseen. Pikku valintoja, joilla saa kauniin lopputuloksen.

Se, ettei pidä huolta itsestään ulkoisesti, on puhdasta laiskuutta tai välinpitämättömyyttä. Ei mitään järkeä laukoa tekosyitä, naiset.

Ihmisillä lienee myös aika erilaisia käsityksiä siitä, mikä on sitä itsestä huolehtimista. Ei kaikki meikkaa arkena ennen lapsiakaan. Heille itsestä huolehtiminen on peseytymistä, hiusten ja hampaiden harjaamista, ehjien ja puhtaiden vaatteiden pukemista ja vastaavia perusasioita. Ylimääräinen puunaamiinen on sitten ekstraa, eikä sen väliin jättäminen ole mitään itsensä tai ulkonäkönsä laiminlyömistä.

Ja minä en kyllä tunne ketään, joka lähtisi postilaatikkoa pidemmälle reikäisissä pieruverkkareissa. Vähän epäilen, tunnetko oikeasti sinäkään. Onkohan kyse kuitenkin siitä, että naapuri on ollut liikkeellä lenkkareissa ja Tokmannin ulkoilutakissa, kun sinusta pitäisi joka paikassa hillua pikkukengissä ja merkkijakussa.

Vierailija
155/155 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä lienee myös aika erilaisia käsityksiä siitä, mikä on sitä itsestä huolehtimista. Ei kaikki meikkaa arkena ennen lapsiakaan. Heille itsestä huolehtiminen on peseytymistä, hiusten ja hampaiden harjaamista, ehjien ja puhtaiden vaatteiden pukemista ja vastaavia perusasioita. Ylimääräinen puunaamiinen on sitten ekstraa, eikä sen väliin jättäminen ole mitään itsensä tai ulkonäkönsä laiminlyömistä.

Ja minä en kyllä tunne ketään, joka lähtisi postilaatikkoa pidemmälle reikäisissä pieruverkkareissa. Vähän epäilen, tunnetko oikeasti sinäkään. Onkohan kyse kuitenkin siitä, että naapuri on ollut liikkeellä lenkkareissa ja Tokmannin ulkoilutakissa, kun sinusta pitäisi joka paikassa hillua pikkukengissä ja merkkijakussa.

Itse asiassa näitä näkyy aika paljonkin varsinkin tällaisessa suht pienessä maalaiskunnassa. Eri asia varmaan jossain isommissa kaupungeissa. Ja reikäisten verkkareiden ja merkkijakun väliin mahtuu aikapaljon muunlaistakin vaatetta ;).