Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potterin lukijat transfobisia...

Vierailija
20.12.2019 |

Miltä nyt tuntuu, onko olo kuin persulla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on transfobista sanoa että mies ei naiseksi leikkelemällä muutu ja päinvastoin?

Voi täysin hyvin tukea transihmisiä heidän polullaan ja valinnoissaan, mutta olla silti sitä mieltä että transmies on biologinen nainen, ja transnainen biologinen mies.

Se on faktaa eikä muuksi muutu vaikka kuinka haluaisi. SJW:t on täysin seonneet oman ideologiansa kanssa eivätkä enää näe kuplansa ulkopuolelle.

Näinhän se menee. Ja sikäli olen iloinen jos ihmisillä on mahdollisuus lääketieteen avulla saada kehonsa vastaamaan sitä kokemusta mikä heillä itsellään itsestään on, jos se tukee heidän elämänlaatuaan ja mielenterveyttään (tiedän kyllä, että kehon ja sukupuolikokemuksen ristiriita voi aiheuttaa ihmiselle vakavia ongelmia).

Mutta silti se ihminen on edelleen biologisesti se, joksi hän on syntynyt. Kuolemaan saakka.

Tuo biologinen-sana on mielestäni ongelmallinen, koska esimerkiksi mun suonissani on virrannut testosteroni niin kauan, ettei muassa ole oikeasti enää mitään ns. biologista naista. Mulla on toki naistyypilliset kromosomit ja geenit eikä mua (inhoan kaikestaloukkaantumista) nyt siis loukkaa, vaikka joku sanoisi biologinen nainen. Mielestäni se vaan ei ole paras sana kuvaamaan asiaa. Mutta parempi sekin kuin "oikeesti nainen". :D

En ole kuullutkaan, että Rowling olisi sanonut mitään. En taida viitsiä lähteä tutkimaan asiaa, pidän Pottereista hyvin paljon ja ehkä haluan pitää illuusion, että häntä on siteerattu väärin tai jotain.

Vierailija
22/25 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko transhössötys on niin täyttä p a s k a a ettei mitään järkeä

Transhössötys todellakin on, ja se, että hoitoihin hakeutuu nykyisin paljon sellaisia, joilla ei ole edellytystä saada diagnoosia vie resursseja sellaisilta, jotka oikeasti tarvitsevat hoitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä taru sormusten herrasta?

Tolkien ei tainnut osata sanoa mitään aiheesta, kun sitä ei hänen aikanaan tiedostettu juurikaan.

Vierailija
24/25 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon uutisen ja itseäni pisti silmään lähinnä tuo Rowlingin uhriutuminen, että hän valitti NAISEN saaneen potkut. Juu, nainen sai potkut, muttei se liittynyt mitenkään tämän sukupuoleen vaan transfobisiin kommentteihin. Rowling ei kommenttiensa perusteella vaikuta ihmiseltä, jonka välittäisin tuntea henkilökohtaisesti.

Vierailija
25/25 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin?! Onhan siellä kohta, jossa tytöt muuttuvat Harryksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä