Harry Potterin lukijat transfobisia...
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Koko transhössötys on niin täyttä p a s k a a ettei mitään järkeä
Transhössötys todellakin on, ja se, että hoitoihin hakeutuu nykyisin paljon sellaisia, joilla ei ole edellytystä saada diagnoosia vie resursseja sellaisilta, jotka oikeasti tarvitsevat hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Entä taru sormusten herrasta?
Tolkien ei tainnut osata sanoa mitään aiheesta, kun sitä ei hänen aikanaan tiedostettu juurikaan.
Luin tuon uutisen ja itseäni pisti silmään lähinnä tuo Rowlingin uhriutuminen, että hän valitti NAISEN saaneen potkut. Juu, nainen sai potkut, muttei se liittynyt mitenkään tämän sukupuoleen vaan transfobisiin kommentteihin. Rowling ei kommenttiensa perusteella vaikuta ihmiseltä, jonka välittäisin tuntea henkilökohtaisesti.
Miten niin?! Onhan siellä kohta, jossa tytöt muuttuvat Harryksi!
Tuo biologinen-sana on mielestäni ongelmallinen, koska esimerkiksi mun suonissani on virrannut testosteroni niin kauan, ettei muassa ole oikeasti enää mitään ns. biologista naista. Mulla on toki naistyypilliset kromosomit ja geenit eikä mua (inhoan kaikestaloukkaantumista) nyt siis loukkaa, vaikka joku sanoisi biologinen nainen. Mielestäni se vaan ei ole paras sana kuvaamaan asiaa. Mutta parempi sekin kuin "oikeesti nainen". :D
En ole kuullutkaan, että Rowling olisi sanonut mitään. En taida viitsiä lähteä tutkimaan asiaa, pidän Pottereista hyvin paljon ja ehkä haluan pitää illuusion, että häntä on siteerattu väärin tai jotain.