Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pizza-online: Loistoesimerkki nykyajan riistobisneksestä

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotaanpa r kioskin yrittäjyydestä kanssa se se vasta riistoa onkin. muualta määrätään kuinka mmonta tuntia saa itse viikossa olla töissä eli on pakko palkata sijainen oliko se vain 60h viikossa itse saa olla siellä

Vierailija
22/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mafian suojelubisnes. Mikä tässä sen rehellisempää on?

Tästä voi kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mafian suojelubisnes. Mikä tässä sen rehellisempää on?

Tästä voi kieltäytyä.

Voihan tietysti mafiankin suojelusta kieltäytyä, mikä siis on ongelma Italiassakaan?

Vierailija
24/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juri tuon takia tilaamme aina pizzat paikallisesta puhelimella!!

Vierailija
25/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli myös tosi hauskaa selvitellä kielitaidottoman pizzakuskin kanssa kun maksu oli epäonnistunut Pizza online-järjestelmässä. Enää en tilaa sieltä mitään.

Eli kuski ei osannut suomea, etkä sinä osannut käyttää sovellusta etkä mitään muita kieliä kuin suomea.

Lähetti oli töissä, sinä jouten kotona.

-----> jutun turha idiootti olet sinä.

Vierailija
26/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerrotaanpa r kioskin yrittäjyydestä kanssa se se vasta riistoa onkin. muualta määrätään kuinka mmonta tuntia saa itse viikossa olla töissä eli on pakko palkata sijainen oliko se vain 60h viikossa itse saa olla siellä

Muualta määrätään monta ihan turhaa juttua, esim. Työaikalaki ja Työsuojelulaki. On se hirveetä.

Vierailija
27/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitseria voi ihan vapaasti mainostaa itseään itse ja tehdä itselleen toimivan tilaussysteemin pizza onlinen ulkopuolelle. Toimiva nettitilaus on tietysti kuluttajalle se mieluisin. Jos siihen ei rahkeet riitä, niin edes nettisivu, jossa selkeästi tarjolla olevat tuotteet ja niiden hinnat sekä puhelintilausmahdollisuus, jossa palvelua saa jollakin asiakkaiden yleisesti osaamalla kielellä.

Kotipizzalla nämä mahdollisuudet on, muilla paikallispitserioilla hyvin puutteellisesti ainakin minun kotikaupungissani ja siksi käytän pizza onlinea, jos tilaan itselleni pitsaa ja työpaikalta soitetaan kotipizzaan, kun tehdään kimppatilauksia, koska ei kenelläkään ole aikaa käyttää varttia parinkymmenen tilauksen tavaamiseen ja sen selittämiseen, mistä löytyy kyseisen kaupungin päivystävän sairaalan päivystyspoli. En halua edes miettiä, kuinka vaikeaa olisi tilata johonkin paikkaan, johon ei opasteta joka toisessa liikenneopasteessa.

Eli omaa palvelua parantamalla ei tarvitse maksaa riistohintoja ulkopuoliselle asiakasrajapinnan hoidosta.

Vierailija
28/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzeriayrittäjien pitäisi ymmärtää, että heidän myymänsä tuote ei ole pizza vaan asiakkaan haluama pizza asiakkaan saatavilla joko pizzerian pöydässä, tiskillä valmiina asiakkaan noudettavaksi tai asiakkaan haluamassa osoitteessa. Pizzat eivät toisistaan niin eroa, asiakaskokemukset eroavat. Ja Pizza Online tarjoaa paljon miellyttävämmän asiakaskokemuksen kuin 95 % pizzerioista ilman sitä.

Sinänsä Pizza Onlinekaan ei ole hyvä, haut ovat huonoja ja tekniikka tökkii muutenkin ja jos haluat itse noutaa pizzan pizzeriasta, joka ei kuljeta osoitteeseesi, on tilaaminen hankalaa, usein joutuu ensin keksimään itselleen kuljetusalueella olevan osoitteen, että pääsee tilaamaan. Taso ei siis ole korkea, joten pienellä asiakkaan kannalta ajattelulla pizzeriayrittäjät kyllä Pizza Onlinen riistohintoineen päihittäisivät.

Vierailija
29/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä jotka käyttää tällaista palvelua sen sijaan että tilaa suoraan luottopizzeriasta.

Vierailija
30/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos McDonalds tilaukseni sitä kautta peruttiin.

Varmaan voi soittaa näille pizza firmoille suoraan ja tilata pizzansa. Tuo alustahan on törkeän kallis. Alustan pitäisi ottaa max 10%

Vierailija
31/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy mikä voima on jollain netin palvelukonseptilla jos sen vain saa toimimaan.

Vierailija
32/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän teen itse omat pitsani.

Vierailija
33/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tykkää soitella pizzerioihin. Nettipalvelu kätevämpi. Eikä tarvi olla käteistä. Miksei pizzeriat tee nettikauppaa sivuilleen?

Vierailija
34/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oikein riistobisnestä :D

Mikään ei estä kehittämästä kilpailevaa palvelua tai vaikka vaan markkinoida omaa yritystä.

Se että pizza-online on menestynyt ei ole pizza-onlinen vika.

Vierailija
35/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen tehnyt niin, että olen etsinyt Pizza-onlinella jonkin pitsaravintolan ja sitten selvittänyt, onko ravintolalla omaa, netissä toimivaa myyntisysteemiä. Jos on ollut, olen satunnaisesti tilannut. Muutaman kerran ravintolan oma sivu on ollut niin huonosti kirjoitettua suomea ja muutenkin hankala, että olen mieluummin tilannut Pizza-onlinen kautta samasta paikasta.

Vierailija
36/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit perustaa pizza-onlinelle kilpailijan halvemmilla hinnoilla. Mikä tämän estäisi? Et taida kuitenkaan tehdä sitä? Ja ei yhdenkään pizza-yrittäjän ole pakko tuota välityspalvelua käyttää. Saa rakentaa omat systeemit tai myydä vaikka puhelimitse.

Määräävä markkina-asema jne.

Vierailija
37/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että oikein riistobisnestä :D

Mikään ei estä kehittämästä kilpailevaa palvelua tai vaikka vaan markkinoida omaa yritystä.

Se että pizza-online on menestynyt ei ole pizza-onlinen vika.

Markkinamekanismi on ylivertainen.

Vierailija
38/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voi käydä vain Suomessa, jossa ei uskalleta puhua toisillemme!

Vierailija
39/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit perustaa pizza-onlinelle kilpailijan halvemmilla hinnoilla. Mikä tämän estäisi? Et taida kuitenkaan tehdä sitä? Ja ei yhdenkään pizza-yrittäjän ole pakko tuota välityspalvelua käyttää. Saa rakentaa omat systeemit tai myydä vaikka puhelimitse.

Kannatatko yleisemminkin tätä "vahvimman lakia" ?

Mihin raja vedetään? Saako Venäjä ja USA kiusata vähäväkisempiä "no voittehan tekin hankkia kunnon armeijan höhöö" (ja jos joku yrittää hankkia niin se tehdään määräävää asemaa käyttävien taholta mahdottomaksi, vrt. Iran ja pizzeria-yrittäjä). Sillä niinhän yritysmaailmakin toimii, että potentiaalisia haastajia pyritään nitistämään heti alkuunsa. 

Vierailija
40/44 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa nämä pizzayrittäjät kokoontuivat ja tästä oli puhetta. Puuttui kuitenkin knowhow niissä piireissä. Tarvittaisiin nörttejä luomaan vastaavanlainen palvelu huomattavasti halvemmalla. Harmaan talouden kebappiloissa näyttää korvanneen tämä pizzaonline-riisto. Yhdestä paikasta läheltä juuri tilasin joilla oli hyvät omat sivut ja soittoa ei tarvittu.