Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko miettimään sanojasi kumppanisi seurassa?

Vierailija
19.12.2019 |

Onko kumppanisi kenties "herkkähipiäinen", ettet halua loukata turhaan?

Vai tuleeko aina riita suorasukaisuuden seurauksena?

Onko miehesi kenties dominoiva osapuoli parisuhteessanne, minkä takia et voi sanoa aina ajatuksiasi ääneen?

Meillä on se tilanne, että riita tulee aina. "Riita" on yleensä enemmänkin vihamielinen väittely, jollaisen mies voittaa parempana puhujana jok'ikinen kerta. Tämä väsyttää minua, kun pitää varoa sanojaan aina ja joka kerta. Ei tasapainoinen suhde, ei.

Kellään muulla tällaisia ikäviä tuntemuksia?

Ja joo, ero on käynyt mielessä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa minäkin ehdotan. Tuollainen yleensä ennemmin pahenee kuin paranee.

Omassa parisuhteessa voin kertoa mitä ajattelen, ei tarvi sensuroida.

En nyt tietenkään ala esimerkiksi miehen vanhempia haukkumaan idiooteiksi vaikka siltä tuntuisi, mutta voin toki sanoa jos heidänkin käytöksessä on jotain mistä en pidä.

Vierailija
22/24 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Osaamme keskustella avoimesti. Joskus tulee sanottua jotain, mistä toinen loukkaantuu. Jos niin käy tilanne käsitellään puhumalla. Näin toimitaan aikuisten kesken terveessä parisuhteessa. 

Nimenomaan. Miksei mies voi käyttäytyä kuin aikuinen ja ikänsä mukaisesti, vaan pitää pudota lapsen tasolle? Tervettä ei tämä suhde ole nähnytkään, ja kysyn siksi täällä, kun en osaa tehdä ensimmäistä siirtoa (myönnetään: osittain, koska pelkään miehen reaktiota).

Ap

Jos asutte yhdessä, hanki itsellesi oma asunto, järjestä muutto ja puhu sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mies töksäyttelee mitä sattuu. Ja kun minä ärähdän töksäyttelyistä, loukkaantuu. Pitää sitä törkeänä arvosteluna, jos kommentoin hänen töksäytyksiään. Saattaa itse suuttua sydänjuuriaan myöten ja edellisissä suhteissa pitänyt vihanpitoa pari viikkoa putkeen. Kunnes lopettanut suhteen normaaliin riitaan. Ei osaa riidellä sivistyneesti eikä handlaa omia tunteitaan. On itse todella herkkä, mutta kokee, että hänellä on oikeus sanoa mitä vaan millä tyylillä vaan. Rajoitan kuulemma hänen sananvapauttaan jos pyydän harkitsemaan ennen möläytyksiä.

Tiedän jo teidän seuraavan kysymyksen...jostain syystä rakastan tuota tyyppiä kaikesta huolimatta. Äärimmäisen huonoista riitelytaidoista ja puutteista tunnetaidoissa huolimatta siitä löytyy paljon hyvääkin. En näköjään ole ainakaan vielä riittävän kyllästynyt.

Vierailija
24/24 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu 30 v yhdessä enkä ole koskaan joutunut varomaan sanomisiani eikä myöskään puolisoni.

Aika huono merkki tuo ja tekee elämästä raskaan, jos joutuu koko ajan olemaan varuillaan. Kertoisitko esimerkkejä tilanteista joista syntyy riita?

Olen esimerkiksi "ottanut kantaa" miehen haluttomuuteen. Olen sanonut, että se tuntuu minusta pahalta ja haluaisin puhua asiasta ja selvittää sen syyt. Riitahan siitä on tullut joka kerta.Olen myös sanonut ääneen toivomuksiani, kuten että tarvitsen nyt lukurauhan. Silloin mies loukkaantuu ja saattaa mököttää, ettei puhu minulle koko iltana vaikken enää lukisikaan.

Aloitan aina keskustelun sanoilla "minusta tuntuu" ja silti mies pitää sitä syyttelynä.

Olen sanonut, että voin pahoin, ja mies tiuskaisee että "MISTÄ NYT TUULEE?" ja minä loukkaannun, kun en tule kuulluksi.

Jne.

Ap

Hei ap!

Minulla yhtä kamala mies! :(

Aina syyllistää. Jos hän tekee jotain, se on ok. Jos minä teen saman, hän suuttuu!

Osaa aina kääntää kaiken minun syyksi, ihan sairasta!!

Joudun pelkäämään, viisainta olisi erota! Mistään ei pysty puhumaan, kääntää mustan valkoiseksi, että itse näyttää syyttömältä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan