Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitaloissa ei ole suoraa käyntiä autotalliin

Vierailija
19.12.2019 |

kuten vaikkapa Kanadassa. Olisi mukava vaikkapa saunatakissa piipahtaa grillillä.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tiedän enemmän sellaisia taloja, joissa asunnosta pääsee sisäkautta autotalliin, kuin sellaisia, joissa tätä mahdollisuutta ei ole.

Tuskin asut Suomessa. Laita linkkiä.

Vierailija
22/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaksikerroksissisa joissa autotalli on alakerrassa saunan kanssa, on pääsy sisäkauttakin sinne.

Linkkiä. Miksei yksikerroksissa ole?

Olisko syy se, että usein noissa kaksikerroksisissa se alakerta on betonia / harkkoa eli paloturvallista materiaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tiedän enemmän sellaisia taloja, joissa asunnosta pääsee sisäkautta autotalliin, kuin sellaisia, joissa tätä mahdollisuutta ei ole.

No kyllä vaan asun.

Vierailija
24/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt samaa, vaikka siis nyt tiesinkin jo tuosta paloturvallisuusasiasta. Lapsuudenkodissa oli alakerrassa autotalli ja se oli tosi käytännöllinen. Olisi tietysti ollut vielä parempi automaattiovella, mutta kuitenkin.

Vanhoista yksikerroksisista omakotitaloista niitä vielä löytää jonkin verran. Jos rakentaisin talon, ehdottomasti lisäisin kylkeen autotallin, josta pääsee kätevästi kantamaan kauppakassit keittiöön. 

Ja minullahan ei edes ole autoa :). 

Vierailija
25/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mukava on hypätä -20c lämpimään autoon sandaaleissa ja kylpytakissa ja päräyttää drive-in viinakauppaan.

Vierailija
26/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisko rivari esimerkiksi

https://www.kaleva.fi/teemat/koti/asuntopuntari/kangaskartanossa-asutaa…

Vierailija
27/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän talon, missä on näin, mutta "autotalli" on vain katos ilman ovea. Näin ei ole sitä pakokaasuvaara sisätiloihin.

Vierailija
28/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusviraston mukaan pitäisi olla väliovellinen ja tuuletettu alue koska muuten pakokaasut pääsee asuntoon sisään.

Bensa-autot on niin ysäriä. Tuota ongelmaa ei meillä sähköauton omistajilla ole.

Joo, pakokaasujen kanssa ei tietysti ole ongelmia.

Mutta autopalot alkaa yleensä auton omista sähkölaitteista.

Vierailija
29/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Kyllä minulla ainakin on. Eteinen tietysti välissä.

Olet tehnyt oikean ratkaisun. Onnittelen. En vain itse ole koskaan täällä Suomessa nähnyt. Onko joku talopaketti sulla, vai mikä?

Ei ole paketti vaan itse suunniteltu ja pitkästä tavarasta tehty. Olen itse rakennusmestari. Se että sinä et ole jotain nähnyt ei tarkoita että sitä ei ole olemassa. Katso vaikka etuovi.com:sta omakotitaloja missä on autotalli. Tämä on hyvin yleistä. Uudisrakennuksessa kustannukset on niin pienet että jos pitää sellaista miettiä ei kannata aloittaa omakotitalon rakentamista ylipäätään.

Vierailija
30/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Autotallin upottaminen alakertaan ei ole yleinen ratkaisu." Täällä Vauvalla tuntuu olevan.

Vierailija
31/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Autotallin upottaminen alakertaan ei ole yleinen ratkaisu." Täällä Vauvalla tuntuu olevan.

Vauvapalstalla on myös keskivertoa älykkäämpiä, koulutetumpia, suurempituloisia, paremmin varustettuja jne keskustelijoita.

Vierailija
32/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun kukaan ei suunnittele itse älypuhelinta tai keskustele niiden sisuskaluista mutta rakentamisesta kaikki tuntuvat tietävän. Insinöörikoulutuksen pituus molempien suunnittelemiseen on sama. Rakennusinsinöörikoulutus on tosin paljon vaikeampi läpäistä.

Vierailija
33/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin uusissa se ei ehkä ole yleinen ratkaisu, mutta kun mennään aikavälille 1940-1990, niin se on hyvinkin yleinen ratkaisu.

Vierailija
34/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sääntö-suomi ja sosialismi.

Vierailija
35/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaksikerroksissisa joissa autotalli on alakerrassa saunan kanssa, on pääsy sisäkauttakin sinne.

Linkkiä. Miksei yksikerroksissa ole?

Olisko syy se, että usein noissa kaksikerroksisissa se alakerta on betonia / harkkoa eli paloturvallista materiaalia.

Riittävän palo-osastoinnin (EI120-luokkaan) pystyy tekemään myös puurakenteisena. Savusulku on käytännössä pieni "tuulikaappi" eli vastaava kuin ulko-ovella.

Vierailija
36/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu kun kukaan ei suunnittele itse älypuhelinta tai keskustele niiden sisuskaluista mutta rakentamisesta kaikki tuntuvat tietävän. Insinöörikoulutuksen pituus molempien suunnittelemiseen on sama. Rakennusinsinöörikoulutus on tosin paljon vaikeampi läpäistä.

Tarkoitatko, että tuollaisen autotallin suunnittelu on insinöörille vaikeaa?

Vierailija
37/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla on myös keskivertoa älykkäämpiä, koulutetumpia, suurempituloisia, paremmin varustettuja jne keskustelijoita.

Hemmetti, kun tämä pääsee aina unohtumaan.

Vierailija
38/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakokaasut ja kosteus ainakin mulle se isoin no no, miksi en ostaisi taloa, jossa samassa tilassa autotalli.

Vierailija
39/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tuollaisen autotallin suunnittelu on insinöörille vaikeaa?

En.

Vierailija
40/85 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakokaasut ja kosteus ainakin mulle se isoin no no, miksi en ostaisi taloa, jossa samassa tilassa autotalli.

Niin, tällaista ongelmaahan ei ole jos se on oikein suunniteltu ja huomioitu myös talotekniikassa ja ilmanvaihdon painesuhteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä