Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö tässä tilanteessa erota?

Vierailija
19.12.2019 |

Olen vuoden ajan huomannut, että olen tyytyväisempi, rauhallisempi, onnellisempi ja tasapainoisempi ihminen ja parempi äiti lapselleni silloin kun mies (lapsen isä) on poissa. Kun mies on kotona niin olen ahdistunut, en jaksa olla läsnä ja minulla on epämääräinen huono olo. Olen yrittänyt miehen kanssa puhua siitä että mitä meidän pitäisi tehdä parantaaksemme parisuhdettamme, mutta miehen mielestä minä olen ainoa jonka pitää muuttua. Muuta keskustelua ei synny vaikka miten yritän. Sanoo että ratkaisu kaikkeen on se, että lopetan nalkutuksen. Omasta mielestäni en nalkuta, joten en osaa edes lopettaa jotain, jota en mielestäni edes tee. Ja ei minun paha olo voi johtua vain siitä, että minä nalkuttaisin. En enää keksi muuta kuin eron miettiminen, mutta lapsen perhe menee siinä rikki sitten. Pitäisikö tällaisessa tilanteessa erota? Saadakseen itselle onnellisen olon ja ollakseen parempi äiti.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa erota, oli tilanne mikä tahansa. Ero on ratkaisu kaikkiin ongelmiin.

Vierailija
2/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miehen pitäisi muuttua vai onko ihan muuten vaan sika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa heti

Et kadu.

Av tietää

Vierailija
4/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen yrittänyt miehen kanssa puhua siitä että mitä meidän pitäisi tehdä parantaaksemme parisuhdettamme"

No mitä mielestäsi teidän pitäisi tehdä?

Vierailija
5/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten miehen pitäisi muuttua vai onko ihan muuten vaan sika?

Mies ei ole mikään petturi eikä alkoholisti, ei ole kyse siitä. Vaan siitä, että hänen läsnäolo ja paikallaolo ja ylipäätään meidän parisuhde tuntuu aiheuttavan minulle ahdistusta ja huonoa oloa, on olo että en pysty hengittämään vapaasti enkä iloitsemaan mistään enkä nauttimaan mistään kun hän on paikalla. En osaa sanoa siihen mitään yksittäistä syytä. Ap

Vierailija
6/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen yrittänyt miehen kanssa puhua siitä että mitä meidän pitäisi tehdä parantaaksemme parisuhdettamme"

ilmeisesti miehen pitäisi pakata kamat ja poistua, koska pelkkä läsnäolo vituttaa.

Vierailija
7/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä mitään merkitystä, koska mies ei suostu ottamaan vastaan mitään mitä muutosta hänen tekemisissään pyydän. Vastaa siihen aina vain, että kaikki vika on minussa. Ja myöskin suuttuu jos pyydän häneltä jotain muutosta. Ap

Vierailija
8/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä mitään merkitystä, koska mies ei suostu ottamaan vastaan mitään mitä muutosta hänen tekemisissään pyydän. Vastaa siihen aina vain, että kaikki vika on minussa. Ja myöskin suuttuu jos pyydän häneltä jotain muutosta. Ap

ehkä se vika onkin sussa, jos näin epämääräisesti miehellekin puhut.

Vierailija
9/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu mielelle epämääräisesti vaan pyydän häneltä ihan selkeitä asioita. Esim. että ei heti huuda minulle, jos alan puhumaan parisuhteestamme. Että osoittaisi minulle joskus jotain positiivista. Että kertoisi minulle asioistaan, ajatuksistaan ja elämästään. Siinä muutamia mitä häneltä pyydän. Hänen mielestä ne on typeriä pyyntöjä ja ainoa vika meillä on se, että minä nalkutan. Ap

Vierailija
10/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla sekin, eiköhän homma ole joka tapauksessa aika taputeltu jos toisen läsnäolokin vatuttaa, ja keskusteluyhteyskin on noin poikki että on enää vaatimuksia ja syyttelyä jäljellä

Vierailija
11/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ainoa jota pystyt miehelle viestimään on että miehen seura ahdistaa sinua niin kyllä siinä mies on ihan syystä varpaillaan. Jos et osaa kertoa yhtään yksittäistä syytä sille miksi mies ahdistaa niin kyllä silloin se vika on vain sinussa. Sinä ahdistut ilman syytä = sinun vikasi.

Vierailija
12/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on muututtava koska naisella ei ole hyvä olla. Mikset itse muutu? Parempi ehkä miehen kannalta että lähdet kiitämään.

Vierailija
13/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ainoa jota pystyt miehelle viestimään on että miehen seura ahdistaa sinua niin kyllä siinä mies on ihan syystä varpaillaan. Jos et osaa kertoa yhtään yksittäistä syytä sille miksi mies ahdistaa niin kyllä silloin se vika on vain sinussa. Sinä ahdistut ilman syytä = sinun vikasi.

Kyllä sanon hänelle ihan konkreettiset asiat ja syyt mitkä ahdistaa. Ap

Vierailija
14/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aiemmassa kommentissasi et osannut yksilöidä tarkemmin meillekään, että mistä kenkä tarkalleen puristaa. Jos ulosantisi on noin hepreaa myös miehen kanssa, niin hänen defenssinsä lienee hermostua ja pistää kaikki nalkutuksen piikkiin, koska juuri siltä se luultavasti kuulostaakin, jos hän ei kunnolla ymmärrä mistä edes jankataan. Yritä vaikka kirjoittaa hänelle asiasi, tulee sanoma ehkä selkeämmin esille kun voi lukea rauhassa, sillä hän vaikuttaa nyt blokkaavan sut jo heti alkujaan pois korvistaan liiallisen jankkaamisen seurauksena

Vierailija
15/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aiemmassa kommentissasi et osannut yksilöidä tarkemmin meillekään, että mistä kenkä tarkalleen puristaa. Jos ulosantisi on noin hepreaa myös miehen kanssa, niin hänen defenssinsä lienee hermostua ja pistää kaikki nalkutuksen piikkiin, koska juuri siltä se luultavasti kuulostaakin, jos hän ei kunnolla ymmärrä mistä edes jankataan. Yritä vaikka kirjoittaa hänelle asiasi, tulee sanoma ehkä selkeämmin esille kun voi lukea rauhassa, sillä hän vaikuttaa nyt blokkaavan sut jo heti alkujaan pois korvistaan liiallisen jankkaamisen seurauksena

Kirjoitin teillekin kyllä seuraavassa kommentissa ihan selkeästi mistä kenkä puristaa. Ja ulosantini ei ole miehen kanssa hepreaa, ymmärrän kyllä että tuo yksi kommenttini tänne saattaa antaa sellaisen kuvan. Olen kirjoittanut hänelle jo useita kirjeitäkin, mutta hän ei suostu niitä lukemaan. Ap

Vierailija
16/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta riippumatta siitä, että kenessä on vika, niin kannattaako erota, jos vuoden ajan jo on ollut miehen läsnäollessa epämääräinen ahdistunut ja huono olo? Ap

Vierailija
17/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samankaltainen tilanne. Vaimoa ahdistaa kaikki ja riitelee kaikesta.

Hyvänä esimerkkinä voin kertoa, että minun pitää maalata seinä.

Kun ryhdyn toimeen saan riidellä siitä, että olen aiheuttanut pölyä kun olen paklannut ja hionut seinän ja pitää lopettaa heti.

Sitten saankin kuula miksen maalannut seinää loppuun ja tämän jälkeen miksi minulla on maalipurkki olkkarissa. Täytyyhän se maalata muutaman kerran.

Samanlaista kaikissa asioissa. Miksi hän tekee niin usein ruuat (Toissä 24h/viikko minä 60h/viikko)

Jos sitten teen ruuan. Esim paahtopaisia ja perunamuusia. Niin taas samutin tulipalon väärin. Liikaa lihaa.

Todellisuudessa luulen, ettei hän edes tiedä mitä haluaisi, muuta siis kun purkaa pohjatonta tyytymättömyyttään minuun. Eli neuvoksi antaisin, että tutustu ensin itseesi ja tiedosta mitä haluat ja miksi. Sen jälkeen mieti miten haluamasi todellisuudessa saavutetaan. 

Vierailija
18/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta riippumatta siitä, että kenessä on vika, niin kannattaako erota, jos vuoden ajan jo on ollut miehen läsnäollessa epämääräinen ahdistunut ja huono olo? Ap

Ei ainakaan ihan kevyin perustein, koska siinähän aina ottaa sen riskin että tulee tehneeksi peruuttamattomia päätöksiä, ja vasta lopuksi näkee johtuiko noin epämääräinen tunnetila sitten miehestä, omasta kriiseilystäsi, tai vaikkapa lapsiarjen väsymyksestä/tuomista elämänmuutoksista. Sen päätöksen kanssa pitää sitten elää, joten kannattaa miettiä vähintäänkin tarkasti.

Vierailija
19/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu mielelle epämääräisesti vaan pyydän häneltä ihan selkeitä asioita. Esim. että ei heti huuda minulle, jos alan puhumaan parisuhteestamme. Että osoittaisi minulle joskus jotain positiivista. Että kertoisi minulle asioistaan, ajatuksistaan ja elämästään. Siinä muutamia mitä häneltä pyydän. Hänen mielestä ne on typeriä pyyntöjä ja ainoa vika meillä on se, että minä nalkutan. Ap

Sinä nalkutat, pyydät häneltä asioita, kerta toisensa jälkeen, se on nalkutusta! Miehesi on väsynyt siihen.

Et voi muuttaa ketään muuta kuin itseäsi. Sinun täytyy itse alkaa käyttäytyä tavalla, jota pyydät mieheltäsi. Kerro positiivisia asioita, kerro asioistasi, elämästäsi, älä huuda.

Vierailija
20/30 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman syyttelyä tuli vaan mieleeni muutama kysymys:

Teetkö siis itse hänelle kuten toivot hänen tekevän sinulle? Kerrot ajatuksistasi, toiveistasi, annat positiivista palautetta ym. etkä vain pyydä sitä häneltä... Ja sen jälkeen Annatko sinä itse sitä Tilaa hänelle Hengittää?

Voisiko miehesi olla masentunut/alakuloinen, koska ei jaksa/viitsi/yritä keskittyä sinuun/perheeseen tai pysty antamaan sitä positiivista palautetta?

Entä "ihan vaan yleinen" kyllästyminen pikkulapsi-ruuhka-aika- elämään eikä suoranaisesti juuri sinuun? Pääsettekö koskaan viettämään aikaa kahdestaan?