Miksihän jouluna masentaa aina myös meitä uskovia!??!
pitäisi olla muka iloinen juhla mutta kaikki tuntuu pintaliitoleikiltä a sellaine masentava ilmapiiri laskeutuu Suomen ylle joka joulu, myös yksin olo korostuu ja masentaa entistä enempi
Kommentit (9)
Ei minua vain kyllä masenna, mutta en olekaan uskovainen. Joulu on vain ylimääräisiä pyhäpäiviä ja hyvää ruokaa.
Siksi varmaan kun uskovaiset on pilannut joulun sillä hartaudella. Ennen kristittyjä se oli ilon ja valon juhla kun alettiin mennä valoisampia päiviä päin ja kaikki juhli iloisina. Suomalaiset joululaulut kuulostaa lähinnä itkuvirsiltä ja pakosta pitäisi hiljentyäkin siinä synkkuuden keskellä.
huomenna hakemaan jouluruokia ruoka-avusta sekin masentaa koska näkee urpoja jonossa
Vierailija kirjoitti:
Siksi varmaan kun uskovaiset on pilannut joulun sillä hartaudella. Ennen kristittyjä se oli ilon ja valon juhla kun alettiin mennä valoisampia päiviä päin ja kaikki juhli iloisina. Suomalaiset joululaulut kuulostaa lähinnä itkuvirsiltä ja pakosta pitäisi hiljentyäkin siinä synkkuuden keskellä.
Suomalainen musiikki on muutenkin mollivoittoista, mutta ulkomaillakin ihmetellään suomalaisia itkuvirsiä, joita veisataan jouluna, kun se on riemun ja valon juhla. Iloinen asia. Jopa niille, jotka ajattelee sen olevan Jeesuksen syntymän kunniaksi. Ei voida iloita, pitää surra Sylviaa häkissä tai nälkäkuoleman partaalla olevaa varpusta.
Kummallinen yleistys "myös meitä uskovaisia"... ikään kuin ateisteja, agnostikkoja tai muun uskonnon edustajia masentaisi.
Sinua siis masentaa. Puhu siitä!
tosi uskovainen ei juhli joulua vaan hanukka-juhlaa joka alkaa nyt sunnuntaina
En ymmärrä mikä siinä niin masentaa. Se on pari päivää vuodessa. Eikö ole mitään tekemistä, Itse kudon, luen ja katselen elokuvia herkkuja napostellen. Muutakin tekemistä olisi, mitä ei ole ehtinyt tehdä. Ei ehdi surkutella yhtään kun joulu on jo ohitse.
koska jouluna joulupukki ja muut demonit on liikkeellä ja koko juhla on vanha saturnalia-epäjumalanjuhla, se on vieras henki ja ällötys Jumalalle
Aamos 5
21 Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne.
22 Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen.
23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro.
25 Toitteko te teurasuhreja ja ruokauhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te Israelin heimo?
26 Te olette kantaneet kuningastanne Sikkutia ja Kijjunin-kuvianne, tähtijumalaanne, sitä, jonka te olette itsellenne tehneet.