Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon talon hinta maaraytyy sijainnin, ja kuinka paljon "itse talon" myota?

treffit
19.12.2019 |

Mietin vaan kun naapureitten talo on myyty hintaan 425K. Heilla asumapinta-alaa 10 neliota enemman kuin mulla, mutta vastaavasti tonttia sen kymmenen neliota vahemman. Yhteenlaskettuna siis tontti+asumapinta-alamme ovat saman kokoiset.

Naapureitten talo on kylla hienompi sisalta, sita on rempattu enemman "ulkonaollisesti". Rakenteellisesti sen sijaan mun talo on "parempi", remppasin just viime vuonna uuden katon ja eristykset koko taloon eli mun talo on energiaystavallisempi.

Niin meinaan vaan etta onko munkin talo muka noin arvokas?

Kymmenen vuotta sitten ostettu hintaan 285K + 50K remontteihin heti alkuvaiheessa (uusi keittio ym).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjien kultainen sääntö: Eniten merkitsee sijainti, sijainti, sijainti.

Vierailija
2/5 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se lähellä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on hyvä sijainti niin 100k nousu kymmenessä vuodessa on ihan mahdollinen, etenkin jos on rempat yms suoritettu.

Vierailija
4/5 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon hinta määräytyy vain ja ainoastaan sen mukaan paljonko joku on siitä valmis maksamaan. Talolla ja tontilla ei ole mitään erillistä "arvoa" ilman että joku siitä sen maksaa.

Teidän talonne arvo siis riippuu sen haluttavuudesta potentiaalisten ostajien silmissä. Sitä taas on hankala näkemättä sanoa koska se "fiilis" tulee yleensä vasta kun käy paikan päällä. Osa taloista on vain sellaisia "ei nappaa" vaikka kuinka olisi periaatteessa sijainti ja pohjapiirustus hyviä.

Vierailija
5/5 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon hinta määräytyy vain ja ainoastaan sen mukaan paljonko joku on siitä valmis maksamaan. Talolla ja tontilla ei ole mitään erillistä "arvoa" ilman että joku siitä sen maksaa.

Teidän talonne arvo siis riippuu sen haluttavuudesta potentiaalisten ostajien silmissä. Sitä taas on hankala näkemättä sanoa koska se "fiilis" tulee yleensä vasta kun käy paikan päällä. Osa taloista on vain sellaisia "ei nappaa" vaikka kuinka olisi periaatteessa sijainti ja pohjapiirustus hyviä.

Meilla on pohjapiirustuksetkin aika samat eli asuminen kahdessa kerroksessa, huonekoot on samat. 

Erona, etta naapurilla on 3 makuuhuonetta ja kaikki ylakerrassa, mulla on 4 makuuhuonetta, joista kaksi alakerrassa (master ja vierashuone). Ylakerrassa on kaksi pienempaa makuuhuonetta ja iso, erillinen tila (n. 60 neliota).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi