Listataan hyviä jännityskirjailijoita
Jos saisi hyviä lukuvinkkejä!
Luin juuri Elisabeth Haynesin kirjan loppuun. Superhyvä ja jännittävä kirja!
Kommentit (47)
Onko näitä olemassa? Hard mode: ei nordic noiria eikä jenkkiläisiä kirjailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Clive Cussler
Meni luettavien listalle. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lue?
Kyllä lukee, mutta jännityskirjallisuus ei nyt kuulu suosikkeihin. Näiltä olen lukenut jotain genrestä:
Ilkka Remes
John Grisham
Dan Brown
Tykkään Jarkko Sipilän Takamäki sarjasta
Hammond Innes: Luola
Dennis Bagley: Suomalainen nuorallatanssi
Tess Gerritsen. Lääkäri, joka kirjoittaa todella ahdistavia jännityskirjoja joissa usein tehdään pakolla joitain lääketieteellisiä juttuja uhreille. Esim. laitetaan nuoria naisia geenimuunneltujen alkioiden/sikiöiden kasvatusalustaksi, vain jotta klinikka saa rikkaille asiakkailleen niistä sikiöistä joitan "nuoruudeneliksiiriä". Lääkärinä Tess osaa kuvailla uskomattoman kylmän hyytävästi niitä kaikkia operaatioita joita usein huumatuille, kauhuissaan oleville tms uhreille tehdään.
Camilla Grebe
Anders de la motte
Christina Erikson
Tämä nyt vähän menee ohi aiheen, mutta ovatko nuo Anna Janssonin Maria Wernen kirjoihin perustuvat tv-jaksot lähellä kirjojen tarinaa?
CMorella taitaa ainakin olla niitä.
Olen aina ollut vähän varuillani dekkareiden suhteen, koska näen helposti painajaisia, mutta näitä olen nyt kuunnellut Stotytellistä, mutta siellä on vasta kymmenennestä kirjasta.
Mitä menetän jos en lue ekaa yhdeksää?
Kate Atkinson
Ruth Ward
Elly Griffiths
Mari Jungsted
Mary Higgins Clark
Lisäksi tykkään hirveästi Christian Rönnbacksta, joka muuten melkein joka dekkarissaan mainitsee vauvapalstan!
Kukaan ei lue?