Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoko posti kotiinkuljetusta niin, että ei ilmoita eikä soita ovikelloa?

Vierailija
18.12.2019 |

Sain tekstarin, että posti on aamulla käynyt tuomassa pakettia, johon tilattu kotiinkuljetus. Mutta olen ollut koko päivän kotona (en edes suihkussa eikä ole ollut edes telkkari päällä eikä muuta ääntä), eikä ovikello ole soinut eikä puhelin ole soinut. Mitä ihmettä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sattuu paljon nykyään, itsellenikin on käynyt kahdesti. Vaikuttaa kusetukselta, eli ei ole edes yritetty tuoda, kun on kivampaa että asiakas itse hakee pakettinsa postin toimipisteestä. Mutta jos kotiinkuljetuksesta on maksettu, se pitäisi saada.

Vierailija
2/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Eivät katsos viitsi ottaa niitä paketteja mukaan, vaan jättävät vain sen lappusen.

Kusettavat, s-tanan rotat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut hirveä kiire eikä ole edes yritetty toimittaa, ihan peruskauraa logistiikassa.

Vierailija
4/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se petos on ja reklamointi tai rikosilmoitus on paikallaan, ei näitä muuten kitketä pois.

Olen tehnyt n. 50 kotiinkuljetustilausta viimeisen parin vuoden aikana, ja n. puolessa tapauksista kukaan ei ole edes yrittänyt jakelua ja lappu on vaan härskisti laitettu luukusta "vastaanottajaa ei tavoitettu", jakelija juoksee täyttä häkää pakoon kun avaat oven.

Valitat vain asiakaspalveluun niin kauan että se tuote tuodaan kotiin. Ei kotiinkuljetus tarkoita sitä että lappu tuodaan kotiin jonka jälkeen sillä noudetaan tuote kilometrien päästä ja kannetaan se itse kotiin. Kotiinkuljetus on erillispalvelu josta on maksettu, ja se palvelulupaus pitää myös täyttää.

Vierailija
5/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sieltä tuli siis tekstari, että ilmoita aika A tai aika B jolloin tulevat uudelleen. Ap

Vierailija
6/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan. Eivät katsos viitsi ottaa niitä paketteja mukaan, vaan jättävät vain sen lappusen.

Ja se lappukin tulee useasti vasta normaalin päiväpostin mukana - useinkin vasta monta päivää paketin noutamisen jälkeen...

Vierailija
7/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on tehnyt tuota iät ja ajat. Ei mitään uutta auringon alla. 

Vierailija
8/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama, paitsi eri firmat. Ja sit sieltä sanotaan, että oli ovikoodi, vaikka oveni on suoraan pihalle.

Vierailija
9/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ainakin aina soitettu n tuntia ennen toimitusta.

Vierailija
10/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on täällä noin miljoona aloitusta. Erikoista, että jollekin tulee vielä yllätyksenä tuo Postin tapa hoitaa "kotiinkuljetus".

Vierailija
11/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulen välillä kellon, välillä en. Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa, eli varmaan jotakin zooplussan koiranruokatilausta eivät jaksa tuoda ovelle asti tietämättä, olenko kotona, ja se on ihan ok. Kerran en ollut kotona ja jätin oveen lapun, että jätä vain paketti rappuun, ja siihen se oli jätettykin, eli silloin ainakin oli käyty ovella asti. Kuvittelisin, että joko käyvät ovella tai sitten pelkästään ala-aulassa vilkaisemassa osoitetaulua. :D

Vierailija
12/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista.

Vierailija
13/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva kun saisi tuollaisen jakelijan kiinni itse teosta. Ei selviäisi ihan pelkällä lapun tiputuksella. Lähtisin vaikka itse mukaan auton kyytiin varmistamaan, että paketti haetaan ja tuodaan minun kotiini. 

Vierailija
14/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti tekee tuota aivan jatkuvasti ja jos käyvätkin ovella, niin missään nimessä eivät ilmoita tulostaan. Pikakuriirifirmoilla on eri meininki, niiltä tulee aina tekstari tms. Ainoastaan isot tavarat, kuten huonekalut, posti toimittaa asiallisesti.

Vierailija
15/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettiä.

Tämän lisäksi postilaatikossa on usein ilmoitus siitä, että hae paketti ensi maanantaina Postista, ei muka mahtunut laatikkoon (no tietenkin se olisi mahtunut).

Valitettavasti Posti on saanut näppinsä sotkettua ulkomailta tulevien pakettien toimitukseen.

Suomeen paketti tulee seurannan mukaan ihan mallikkaasti muiden toimittamana ja sitten, tsädäm, se katoaa jonnekin viikoksi tai pariksi.

En tiedä miten Postin palveluista pääsisi eroon.

Vierailija
16/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta postininja. Ninjat ei ikinä kuole tai eläköidy, ja vaikka Postikin tietää asiasta niin ei niitä voi erottaakaan kun ovat niin ninjoja siellä konttorillakin.

Vierailija
17/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaja on yöntimo, he toimivat noin. Eivät viitsi jakaa pakettia ja ilmoittavat että on muka yritetty toimittaa. Kantasuomalaiset naispuoliset jakajat eivät toimi näin. Varmaan joku kulttuuriero mitä pitää vain suvaita ja ymmärtää ja muuttaa Suomen postin säännöt sen mukaan. Ettei vaan loukata ketään vähemmistökansanryhmää.

Vierailija
18/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nykyään käy tuomassa edes lappua, kun kirjaavat vain järjestelmään ettei kukaan ollut kotona ja sieltä tulee tekstari.

Vierailija
19/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normisettiä.

Tämän lisäksi postilaatikossa on usein ilmoitus siitä, että hae paketti ensi maanantaina Postista, ei muka mahtunut laatikkoon (no tietenkin se olisi mahtunut).

Valitettavasti Posti on saanut näppinsä sotkettua ulkomailta tulevien pakettien toimitukseen.

Suomeen paketti tulee seurannan mukaan ihan mallikkaasti muiden toimittamana ja sitten, tsädäm, se katoaa jonnekin viikoksi tai pariksi.

En tiedä miten Postin palveluista pääsisi eroon.

Se on äärettömän helppoa: Lopettaa niiden käyttämisen.

Tilauksen vain muiden firmojen kautta, jos on pakko jotain tilata. Kirjeet ja kortit suoraan vastaanottajalle tai sähköisesti. Itse en ole vuosiin ollut missään tekemissä Postin kanssa. 

Vierailija
20/21 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä koske ainoastaan postia, kaikki kuriirifirmat harrastaa tätä. Milloin ei oltu kotona (työskentelen kotoa ja työhuoneeni ikkuna on suoraan etupihalle, vastasataneessa lumessa ei yksiäkään jälkiä jne.), ei ollut ovikoodia rappukäytävään tai rapun kirjainta/numeroa tiedossa (asutaan omakotitalossa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan