Eka joulu ilman äitiä. Miten selvitä mulla pikku vauva jolle ei jäänyt äidistä siis mummostaan muistikuvia.
Ollaan menossa miehen vanhempien luo joulunviettoon mutta aika hiljaiselta silti tuntuu. Miten te muut ootte selvinneet ekasta joulusta kun vanhempi kuollut?
Kommentit (14)
Osanotot <3.
Siitä vaan selvisi, vaikka aika sumeaa oli. Sulla lisäksi vielä pieni vauva... Noh, en tiedä kannattaako kuunnella tätä, kuuntele sitten kun oot ihan rauhassa jossain... Pieni on äidin lapsi aikuinenkin lapsi ja kaipaus on kova. https://www.youtube.com/watch?v=Qr0VSoFOvVU
Konstan joululaulu
Joulun aatto nyt saa, jo ilta tummuu ja hiljenee maa
Kuka kulkee nyt yksinään kalmistoon, kuka yksin näin kylmässä on?
Pieni lapsonen vain, joka näin kiiruhtain
jälleen kynttilän haudalle tuo
Paikka hiljainen on, tumma, liikkumaton; äidin haudalle valon hän suo
Liekin niin häilyvän, tuo hauta rakkaimman hetkeksi saa
Sitä katsovi silmin niin kaipaavin, sitä katsoo ja taas odottaa
koska joulun hän saa, koska voi naurahtaa kera muiden taas kuin ennenkin
Mutta niin hiljainen koti yksinäisten, on kuin puuttuisi siunaus sen
Äänen hiljaisen, sointuvan nyt jostakin kuulevi hän,
joka lämpimin lausehin lohduttaa, joka nousemaan katsehen saa
Älä huoliisi jää, nosta pystyyn taas pää
Joka hetki sun kanssasi käyn
Lapsi joulun mä oon, sinut vien kartanoon, josta lähdit. Sun valonas näyn
Joulun ensimmäisen mä olla tallissa härkien sain
Sinne tähtöset tuikkivat valkeuttaan, sinne saapuivat tietäjät maan
Sitä taas viettämään sinun kanssasi jään, sinun joulusi kauniiksi teen
Sinä huomata saat: surun laaksot ja maat voivat peittyä kirkkauteen
Äidilläni oli tapana kutoa mattoja meille lapsilleen aina jouluksi. Oli aika tunteikasta saada äidin kuoltua vielä yksi matto seuraavana jouluna. Sisko oli kutonut äidiltä kesken jääneet matot valmiiksi ja paketoinut ne meille muille sisaruksille. Suruajasta selviää läpi suremalla.
Mennyttä et saa takaisin, joten sinun tulee nyt iloita vauvasi ensimmäisestä joulusta. Surra saa, mutta ei siihen tule laittaa koko iltaa, vaan jo muitakin ajatellen pidät katseesi suunnattuna eteenpäin.
Kyllä sä silti ihan ihminen olet jolla on omat aivot ja tunteet vaikka lapsen olet saanutkin. Ei sitä lasta tarvitse joka yhteydessä mainita se ei ole mikään meriitti tai itsesi liitännäinen. Eli ensimmäinen joulusi äitisi kuoleman jälkeen. Osanottoni ja varmasti nostaa tunteet pintaan. Ne on vain elettävä niin kuin koko elämä.
Minun isä t.appoi itsensä kun olin 14.
muutin "kotoa" 16 vuotiaana.
Ei lapsia
kerro ap vinkit miten selvisin jouluista YKSIN...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä silti ihan ihminen olet jolla on omat aivot ja tunteet vaikka lapsen olet saanutkin. Ei sitä lasta tarvitse joka yhteydessä mainita se ei ole mikään meriitti tai itsesi liitännäinen. Eli ensimmäinen joulusi äitisi kuoleman jälkeen. Osanottoni ja varmasti nostaa tunteet pintaan. Ne on vain elettävä niin kuin koko elämä.
Mutta lapsi ei nää mummiaan.
Mitä se kertoo päiväkodissa muille lapsille, jotka menee jouluksi mummolaan!
Vierailija kirjoitti:
Minun isä t.appoi itsensä kun olin 14.
muutin "kotoa" 16 vuotiaana.
Ei lapsiakerro ap vinkit miten selvisin jouluista YKSIN...
Ikävä kuulla kohtalostasi.
Hyvää joulua sinulle , olkoot Jeesus kanssasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo että sillä on enkeli mummi joka seuraa ja suojelee taivaasta.
Iloista Joulun odotusta sinne!
Sytytät kynttilän äidin muistolle ja kirjoitat vaikka päiväkirjaan muistoja yhteisistä jouluista äidin kanssa. Sitten kun vauva kasvaa on kiva käydä noita läpi lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien tehtävä on kertoa lapsille edesmenneistä isovanhemmista, jotta nämä tulevat heille niin tutuiksi kuin on mahdollista.
Mummo on taivaassa ja toinen mummo maassa. Keskittykää joulun ilon tuomiseen elossaolevien kautta. Joillakin ei ole ketään läheisiä joulua viettämässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi, sellaista se on. Lapsiparka, kun on tuollaisen mutsin saanut.
En ymmärrä otsikkoa.