Missä vietätte joulun ja kenen kanssa?
Me vuokrattiin iso mökki, ystäviä ja sukulaisia kutsuttu mukaan
4pv överisyömistä, saunomista, avantouintia, grillailua, takan lämmitystä.
Odotan innolla tätä joulua!
Kommentit (39)
Yksin kotona, ei eroa normi vapaapäivästä.
M37
Meillä kotona mieheni kanssa, omat vanhempani ja lapseni tulee aattona syömään ja istumaan rentoa oloa.
Töissä, työkavereiden ja hoidettavien kanssa.
Lasteni kanssa kolmistaan. Heidän äitinsä kuoli syksyllä, mutta mahdollisimman normi joulu meinataan viettää. Kaikilla herkuilla.
Yksin kotona. Onneksi joulut eivät enää ole sellaisia, että kaikki pysähtyy ja menee kiinni muutamaksi päiväksi.
Miehen ja lapsen kanssa kotona. Anoppi tulee meille aattona syömään, muuten ollaan keskenään.
Kotona miehen ja kissan kanssa. Kinkkua ja muita herkkuja syödään runsaasti (paitsi kissa) ja nukutaan paljon, sellaista peruslöhöilyä.
Yksin kotona. Siivoan ja käyn kävelyllä. Jäin työttömäksi, en uskalla käyttää yhtään ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotona mieheni kanssa, omat vanhempani ja lapseni tulee aattona syömään ja istumaan rentoa oloa.
Hö, alapeukku, mistä hyvästä :D
Miehen kanssa kahdelleen. Leppoisaa oleilua. Lapsia ei ole. Eikä mitään velvollisuuksia.
En missään, en ole täällä enää silloin.
Kahdestaan miehen kanssa kaukana Suomesta, kaukana joulustressistä ja sukulaisista.
Kotona minä, mies ja kolme isoa kissaa <3
Kotona koiran kanssa, vaihtoehtona käydä kattomassa sukulaisten kännijoulua ja ainaista riitaa illalla.
Mökillä puolison ja lapsen kanssa aina loppiaiseen saakka, aattona molempien vanhemmat tulevat syömään. Uudeksivuodeksi tulee miehen serkku perheineen. Joulunpyhinä varmaan enot pistäytyy kuten viime vuonna. Jouluna otetaan rennosti, syödään ja raujoitutaan. Välipäivät liikutaan ja luetaan.
Kotona yksin. Todennäköisesti syön ainakin jotain jouluruokia vaikka onkin tympeää laittaa ja kattaa vain itselleen. Toivottavasti sää edes suosii, koska ajattelin käydä muutamalla pitkällä lenkillä kun ei ole oikein muutakaan ohjelmaa.
N43
Joulupäivänä lennetään Gran canarialle kahdeksi viikoksi lomailemaan oman perheen kesken.
Jouluruoat syötiin jo viime viikonloppuna ja joulukyläilyt isovanhemmilla aloitetaan huomenna.
Aatto ex-miehen ja meidän yhteisten lasten kanssa exän vanhempien luona maaseudulla. Joulupäivä kotona omalla sohvalla. Tapaninpäivänä minä+lapset veljeni perheen luokse syömään ja rentoilemaan.
Joku muukin ketjussa oli viettämässä exänsä ja lapsiensa kanssa joulua, hauska kuulla. Yksi parhaista ja erityisimmistä lapsuusmuistoistani - ja asia, josta olen vanhemmilleni kovin kiitollinen - on, että vaikka vanhempani erosivat, kun olin alakoululainen, niin jouluaatot vietimme perheenä siihen asti kun olin lukioikäinen ja isäni muutti työn perässä ulkomaille. Kuvioihin ehti tulla tuossa ajassa jo uusia kumppaneitakin, mutta aatto mentiin 5-6 vuotta hienosti tällä kaavalla. Joulut olivat kertakaikkisen ihania. Ei todellakaan mitään ihmeellistä tai erikoista, mutta tavallisuudessaan ja rutiineissaan turvallista ja muistoihin jäävää. Joulupuuro, kuusen koristelu, joulurauhan julistus, auttamista keittiössä, täpinöintiä lahjoista, Samu Sirkan joulutervehdys, pöydän kattaminen, joulupöytä, lahjojen jakaminen, lahjalevyjen kuuntelua ja lahjakirjojen lukemista, ehkä joku lautapeli. Isäni jäi jopa aina sohvalle yöksi nukkumaan ja oli vielä seuraavan aamupäivän meillä.
Nyt onkin ensimmäinen jouluni ilman vanhempiani. Onneksi on kauniit muistot.
Asun maassa, jossa kristinusko ei ole valtion uskonto joten täälläpäin ei ole kummoisia juhlia.
Päivä menee töissä ja illalla menemme ravintolaan jouluillalliselle.