Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela ja asumistuki

Vierailija
17.12.2019 |

Paljonko teillä jää asumistuen jälkeen maksettavaa? Mainitse työtön/opiskelija/eläkkeellä/työssä, montako henkilöä ja vuokranmäärä.

Meillä kävi niinkin hassusti, että työssä ollessa saimme asumistukea 400€/kk, nyt molemmat työttömiä ja saamme asumistukea 200€/kk... vuokra 810€ ja 4hlö. Eli Kela pakottaa meidät toimeentulotuen piiriin vähentämällä asumistuen määrää tulojen vähennettyä. Tulomme laskivat n. 600€/kk ja asumistuki väheni myös 200€:lla. Ei vaan mene mun kaaliin tämä..

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, asumistuen jälkeen maksettavaa jää 128€, tuossa ei ole mukana sähkö, joka on noin 15€/kk Käyttörahaa on siis noin 120€ kuussa, eli noin puoliksi rahoitan elämiseni lainalla.

Vierailija
42/44 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen hengen talous, tulot 4000€ kuussa käteen, vuokra 960€. Ei saada asumistukea. Suosittelen monelle muullekkin töihin menoa.

Minä suosittelen teille asunnon ostamista. Tyhmää maksaa tonni pois tuloistaan joka kuukausi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuisen työttömän talous. 150€ ja pari senttiä päälle saamme asumistukea. Minulla on keikkatyösuhde, jossa ei ole ollut keikkoja lokakuun jälkeen, ja palkkaa ei ole tullut kun ei ole tuntejakaan. Saan soviteltua päivärahaa. Olen Kelalle ilmoittanut, että työni on hyvin epävarmaa, vähäistä ja satunnaista, eikä minulla tai miehellä ole muita tuloja, silti tätä ei huomioitu edes vuositarkistuksessa 😬

Vierailija
44/44 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksen päälle ei makseta toimeentulotukea. 

Palkankin päälle voidaan maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä