Kaikkien perheväkivaltajuttujen salaamista esittänyt poliisin rikostarkastaja sai itse tuomion seurustelukumppaninsa pahoinpitelystä
Johan pomppas. Nyt oli kyllä niin selkeä oma lehmä ojassa että oksat pois.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006345986.html?share=f9a3141df5dafcbb…
Kommentit (30)
Oikeus katsoi, että rikostarkastaja Jouni J. Niskanen syyllistyi toista miestä tönäistessään vain lievään pahoinpitelyyn. Sen sijaan oikeus tuomitsi perusmuotoisena Niskasen kumppanin pahoinpitelyn.
Oikeus huomioi päätöksessään sen, että väkivalta kohdistui pään alueelle ja Niskanen pahoinpiteli omaa seurustelukumppaniaan.
Niskanen sai tuomioksi 40 päiväsakkoa ja 80 euron rikosuhrimaksun. Niskasen tuloilla sakkorangaistus tarkoittaa 2 040:tä euroa.
HELSINGIN SANOMAT julkaisee rikostarkastaja Niskasen nimen hänen yhteiskunnallisen asemansa vuoksi.
Niskanen kuuluu Helsingin poliisin päällystöön. Tässä asemassa hän on myös antanut oikeudelle toisessa oikeusjutussa asiantuntijalausunnon, jonka mukaan poliisissa pitäisi salata kaikki perheväkivaltajuttuja käsittelevät esitutkintapöytäkirjat kannesta kanteen.
Perheväkivaltaa harjoittava rikostarkastaja tottakai väheksyy tekojaan ja niiden tutkimista.
Siis miksi ihmeessä pitää salata kaikki jotka hakkaavat?
Kyllä on harmillista että näitä vanhempia mätämunia on siellä edelleen. Nykyään psykologiset kokeet paljon tiukemmat.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä pitää salata kaikki jotka hakkaavat?
Logiikka oli ilmeisesti samanlaista kuin Venäjällä, "se on perheen sisäinen asia" tms. Käsittämätöntä että tuollaista edes harkittiin. Ei se kyllä tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on harmillista että näitä vanhempia mätämunia on siellä edelleen. Nykyään psykologiset kokeet paljon tiukemmat.
Samaa mieltä. Poliisiksi hakevien pitää suorittaa psykologiset kokeet. Valta on valtaa ja vain hyvän mielen omaava osaa käsitellä sitä.
Poliisit nyt vaan on perseestä kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit nyt vaan on perseestä kaikin puolin.
Mä väitän että kohtaamistani poliiseista noin 30% on kuitenkin hyviä ihmisiä.
Helsingin poliisin rikostarkastaja sai sakkorangaistuksen puolisonsa perusmuotoisesta pahoinpitelystä.
Sama henkilö on antanut aiemmin asiantuntijana rikosasiassa lausunnon, joka ajoi
lähisuhdeväkivaltajuttujen salaamista kokonaan.
LÄHDE : Iltalehti UUTISET /Kotimaan uutiset
Kumma miksi joillain ukoilla on tarve läiskiä puolisoitaan.
Niskanen sai tuomioksi myös viraltapanon mikä on aivan oikein
Lähde: HS
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006383741.html
Niskasta ei voi uskaltaa eikä edes saa päästää poliisissa tehtäviin joissa on välitön kosketus naisen oikeusturvaan tai alaikäisen lapsen
Helpointa tietysti olisi heivara noin kieroutunut ja tuomittu poliisi Niskanen virasta pois lopullisesti
"
Yhteiskuntaopin tunnilta
Poliisi tuomiolla
Aivan aluksi hän vaati poliisilta perheväkivallan salausta, sen jälkeen hän meni omaan ansaansa, mustaan komediaan, menettäen hallintansa vahingoittaen (nyt entistä) elämänkumppaniaan, naista. Keskellä julkista Helsinkiä. Sekä yrittäen mustasukkaisuudesta tappaa myös naisen uuden miesystävän.
Hänet pidätettiin ja asetettiin vastuuseen teostaan. Sen jälkeen hän yritti manipuloida,valehdella sekä kieroilla tilanteesta ulos, turhaan. Oikeus tuomitsi hänet.
Tiedotusvälineet heräsivät. Hänet määrättiin viraltapantavaksi. Nyt hänen on kuitenkin annettu vielä jatkaa poliisina, yhdessä psyykkisten ongelmiensa kanssa jotka seuraavat häntä kuin koira isäntäänsä.
Tosin poliisin ”tyhjäntoimittajat” ryhmässä. ”Vihapuhepoliisina”.
Kyseinen poliisien tyhjäntoimittajien osasto nakertaa uskottavuutta koko poliisin instituutioon sekä herättää yleistä luottamuspulaa koko poliisin statukseen.
Kukaan ei ole tehnyt aloitetta että ohjaisi hänet psykiatriseen hoitoon. Sitä hän tarvitsee. Poliisin naiseen kohdistama raaka väkivalta kuvastaa välinpitämättömyyden ongelman poliisissa itsessään.
Poliisin oma ongelma laitoksen nk mätä aines. Väärät henkilöt jotka eivät missään nimessä kuuluisi laitoksen tehtäviin. Poliisilaki edellyttää että poliisin on elettävä niin ettei siitä poliisin arvo laske.
Poliisi nillittää siitä että yleisö kritisoi, onko suomalainen poliisi kuin pikkulapsi, vaatien hyväksyntää ja sitä ettei häntä saa kasvatuksellisesti nuhdella jos ja kun hän tekee väärin. Suomen poliisin olisi aloitettava puhdistaminen ensin itsestään ja kasvu, vasta sen jälkeen moittia yleisöä ”maalittamisesta”
Kuka hän on lue täältä hänen tarinansa
"
Sehän on ihan tunnettu fakta, että poliisesita löytyy paljon naistenhakkaajia ja alkoholisteja, ainakin näin oli ennenvanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan tunnettu fakta, että poliisesita löytyy paljon naistenhakkaajia ja alkoholisteja, ainakin näin oli ennenvanhaan.
On niitä nykyäänkin. Ei oo kauan kun luin lehdestä jonkun poliisien haastattelua, missä sanoivat, että yksi pahimmista keikoista oli ollut sellainen kun kollega oli kesken työvuoron mennyt kotiinsa, hakannut vaimonsa ja laittanut kämpän sileäksi.
Ja sitten on niitä jotka muuten vain nauttivat, kun saavat virkapuvun turvin v tuilla ihmisille, olivat nämä sitten hyviksiä tai pahiksia. (olen ollut yllättävän paljon poliisin kanssa tekemisissä vaikka itse olen lainkuuliainen) Mun kouluaikojen pahin kiusaajani on nykyään poliisi. En todellakaan usko että hän on halunnut poliisiksi turvatakseen ja auttaakseen ihmisiä, vaan varmasti pelkän vallan takia.
Lisään vielä että enimmäkseen olen kohdannut mukavia poliiseja, mutta osa on mätämunia.
Mukavan valikoivaa tuollainen vain tiettyjen rikosten salailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä nykyäänkin. Ei oo kauan kun luin lehdestä jonkun poliisien haastattelua, missä sanoivat, että yksi pahimmista keikoista oli ollut sellainen kun kollega oli kesken työvuoron mennyt kotiinsa, hakannut vaimonsa ja laittanut kämpän sileäksi.
Ja sitten on niitä jotka muuten vain nauttivat, kun saavat virkapuvun turvin v tuilla ihmisille, olivat nämä sitten hyviksiä tai pahiksia. (olen ollut yllättävän paljon poliisin kanssa tekemisissä vaikka itse olen lainkuuliainen) Mun kouluaikojen pahin kiusaajani on nykyään poliisi. En todellakaan usko että hän on halunnut poliisiksi turvatakseen ja auttaakseen ihmisiä, vaan varmasti pelkän vallan takia.
Juu, puolet on niitä jotka haluaa näyttää valtansa virkapuvussa ja pullistella, siksi alkavat poliiseiksi, puolet on niitä jotka haluavat oikeasti auttaa ihmisiä. Esim minä ajattelin pienenä ryhtyväni isona poliisiksi, koska isäni pieksi aina äitiä, ja jouduin soittamaan aina poliiseja paikalla, ja ne pääosin olivat kusipäitä, yhdenkin kerran poliisi langan pääsä vain nauroi minulle kun itkin ja pyysin tulemaan äkkiä ja kun tajusi kenen tyttö olen "jaa reiskalla taas otto päällä",
Mitä sitten? Ehdotin minäkin tupakan myynnin kieltävää lakia, vaikka itse poltin tupakkia.
Matti Vanhaselle. Kyllä siittä jotain siirtymä-ajan siirtymäaikaa tuli .. joskus kait astuu voimaan vielä tuo.
Zinc
HELSINGIN käräjäoikeus on tuominnut Helsingin poliisin rikostarkastajan pahoinpitelystä ja lievästä pahoinpitelystä. Juttu käsiteltiin Helsingin käräjäoikeudessa kokonaisuudessaan tiistaiaamun aikana.
Rikostarkastaja riiteli maaliskuun lopulla aamuyöstä Helsingin keskustassa seurustelukumppaninsa kanssa. Riitelyn väliin tuli ulkopuolinen mies.
Rikostarkastaja tönäisi miestä Kaivopihalla niin, että tämä kaatui maahan.
Väkivalta jatkui Asema-aukiolla, jonne rikostarkastajan naisystävä oli kävellyt. Kaatunut mies käveli niin ikään Asema-aukiolle, jossa tilanne miesten välillä kävi yhä kuumana.
Valvontakameratallenteesta näkyy, kuinka rikostarkastaja tämän jälkeen lyö yhtäkkiä naisystäväänsä avokämmenellä kasvoihin. Iskun voimasta seurustelukumppani kaatuu.