Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen: syötkö yksin ollessasi eri tavalla, kuin puolison ja/tai lasten kanssa?

Vierailija
17.12.2019 |

Laitatko ihan samanlaisia ruokia, kun olet yksin? Vai syötkö pelkkää noutoruokaa ja karkkia, kun kerrankin voi kenenkään katsomatta? Eroaako ruokavaliosi mitenkään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kebabia, makaan sängyllä ja palstailen syödessäni. Eli eroaa.

Vierailija
2/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokia joista lapset eivät pidä mutta jotka ovat minun suosikkejani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän molempia, kyllä joskus on jotenkin vapauttavaa syödä omia ihmeruokia (siis einesruokia jotka ällöttävät muita) kun olen yksin.

Vierailija
4/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa mitenkään. Teen just samaa ruokaa, kuten yleensäkin. Todennäköisesti puolison ruokavalio on hyvin erilainen yksin ollessa. 

Vierailija
5/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut kohta kaksi viikkoa yksin, koska muu perhe on 2 vk lomalla, johon en töiden vuoksi päässyt mukaan. Olen tehnyt 2-3 päivän välein uunivuokaa, jossa on juureksia (ei perunaa) ja jotain proteiinia (nyt ollut jauhelihaa, lohta ja mifua). Syön pelkästään tätä jonkun mielestä ehkä tylsää ruokaa joka ilta tyytyväisenä. Aamuksi olen varannut itselleni ainoastaan jogurttia ja mustikoita. Muuta ei ole, enkä hanki. Töissä olen syönyt joka päivä salaatin. 

Ihan hyvä olla välillä vähähiilarisella dieetillä, koska jouluna tulee kuitenkin syötyä sokerisia herkkuja. Muun perheen paikalla ollessa en usko, että kuitenkaan pystyisin tähän.

Vierailija
6/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa siinä mielessä, että yksin syödessä luen samalla Aku Ankkaa. Kun kaikki syö samaan aikaan, en lue. Lähinnä keskustellaan samaan aikaan.

Vierailija
7/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin syön maksalaatikkoa, jota mieheni kammoaa, Saarioisten perinteistä, tietenkin, ja paljon puolukkahilloa. Nam!

Vierailija
8/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa hyvin paljon. Vaimo on niin nirso että mitään uutta ei voi keittiössä kokeilla. Kun hän on reissussa niin lasten kanssa pidetään kyökkibileet ja kokeillaan uusia reseptejä. Tai jos lapsetkin on pois niin usein kutsun kavereita syömään & kokkailemaan.

Vierailija
9/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, perheen kanssa syödäön sivistyneesti ruokapöydässä, mutta kun olen yksin, niin jalat sohvapöydälle ja rennosti roskaruokaa sohvalla.

Vierailija
10/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat kotona, syödään urheilijan tavalla, aika terveyspoliisin tyyliin. Yksin on leppoisampi meno.

Vierailija
11/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ovat kotona, syödään urheilijan tavalla, aika terveyspoliisin tyyliin. Yksin on leppoisampi meno.

Kuulostaa leppoisalta. Ovatko ne lapset sitten huippu-urheilijoita?

Vierailija
12/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eroa mitenkään. Teen just samaa ruokaa, kuten yleensäkin. Todennäköisesti puolison ruokavalio on hyvin erilainen yksin ollessa. 

Miksi miinuksia? Teen hyvää ja terveellistä ruokaa päivittäin, koska pidän ruoanlaitosta ja se on harrastukseni, ja puolisokin on oikein tyytyväinen. 

Puoliso todennäköisesti syö eineksiä tai tilaa noutoruokaa poissa ollessani. 

Vierailija
13/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin, niin elän vain leivällä, tai käyn kahvilassa syömässä.

Jos syön kotona yksin (eli tähteitä), niin olen padilla samaan aikaan. Muiden kanssa en.

Vierailija
14/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaa hyvin paljon. Vaimo on niin nirso että mitään uutta ei voi keittiössä kokeilla. Kun hän on reissussa niin lasten kanssa pidetään kyökkibileet ja kokeillaan uusia reseptejä. Tai jos lapsetkin on pois niin usein kutsun kavereita syömään & kokkailemaan.

Himokokkaaja on mennyt naimisiin supernirson kanssa? :-)

Vierailija
15/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa. Vaikkapa 4 päivää peräkkäin nakkeja ja paahtoleipää, seuraavaksi pari päivää pitsaa... Lapsille pitää olla jotain muutakin.

Vierailija
16/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Himokokkaaja on mennyt naimisiin supernirson kanssa? :-)

Kun yhteen mentiin niin olin aika perinteinen oman aikani opiskelijakundi eli kokkaaminen oli sitä ranskalaiset&kalapuikot ja makaronimössö-osastoa. Vaimolla pysyikin niihin aikoihin soppakauha kädessä huomattavasti minua paremmin, lähinnä sellaisia perinteisiä kotiruokia, kuten vaikka karjalanpaisti, makkarakeitto tai lihamureke.

Jossakin kohtaa oli työvuorot niin että ruokahuolto jäi enimmäkseen minulle niin siitä se sitten lähti. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen varsinkin alkoi kiinnostaa tietysti ruuanlaitto vielä enemmän kun itse olen lähinnä eineksillä kasvatettu enkä samaa lapsilleni halua ja nykyään tuo on jo enemminkin harrastus. 

Vähän sääli että ylimmäinen koemaistaja ei suostu oikein mitään uutta kokeilemaan, mutta onneksi molemmat lapset sentään melko ennakkoluulottomasti maistelevat kaikkea ja tykkäävät isukin kanssa keittiössä yhdessä säveltää!

Vierailija
17/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa siten, että en koskaan tee liharuokaa pelkästään itselleni vaan syön kasvisruokaa. Perheen teinipojat vaatii lihaa, jota heille sitten valmistan. Ja luen ja selaan nettiä yksin syödessäni. Perheen kanssa syödessä ei ole älylaitteita eikä lehtiä/kirjoja rupkapöydässä.

Vierailija
18/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen yksin en yleensä valmista ruokaa, syön leipää, hedelmiä ja viiliä. 

Vierailija
19/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tavalla. Esim enemmän kalaa (puoliso allerginen) ja sieniä (minä tykkään niistä paljon, puolisosta ne ovat tylsiä ja lapsi inhoaa), vähemmän keittoja ja uuniruokia (tulee kerralla paljon, tietty voi pakastaa mutta rajansa silläkin), vähemmän lihaa, enemmän salaatteja ja pastaa (helppo tehdä 1-2 annosta kerralla). Jos laiskottaa, syön vaan leipää , jogurttia yms aamiaismaista jota ei juuri tarvitse valmistaa. Enemmän suolaisia piirakoita, niihin en kyllästy.

Vierailija
20/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisempia ja nopeampia ruokia, en jotenkin jaksa pelkästään itselleni kokata. Vähemmän lihaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän