Lasta hoitaa kotona äidin sisko
Hei!
Olen työtön työnhakija ensivuoden alusta. Lakkautin kotihoidontuen, koska hain ansiosidonnaista pelkästään ettei mee "paperisodaksi".
Nyt sitten sain työkkäristä soiton että he haluaa että osallistun työnhaku kurssille mikä kestää tammikuussa viikon ja se on 9-15 välisenä aikana.
Onko siis mtn väliä kuka hoitaa mun lasta ku mies on töissä ja mä kurssilla?
Hain kotihoidontukea uudestaan kun mun äitiysloma alkaa, vai?
Kommentit (14)
En ottanut mitään selvää mitä ap tässä nyt hakee.
Hei a teeksi!
Piti siis juuri kysyä että voiko sisko vaikka hoitaa lastani näissä tapauksissa ilman että pitää minnekään ilmoittaa?
Päiväkoti on sitten toinen vaihtoehto jos saadaan paikka näin nopeasti
Jään uudestaan äitiyslomalle 6.5.2020
Ei ole mitään väliä sillä, kuka lastasi hoitaa, koska et saa kotihoidontukea ja yritä saada samaan aikaan lasta kunnalliseen hoitopaikkaan.
Hepuliiii kirjoitti:
Hei a teeksi!
Piti siis juuri kysyä että voiko sisko vaikka hoitaa lastani näissä tapauksissa ilman että pitää minnekään ilmoittaa?
Miksi pitäisi ilmoittaa kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään väliä sillä, kuka lastasi hoitaa, koska et saa kotihoidontukea ja yritä saada samaan aikaan lasta kunnalliseen hoitopaikkaan.
Kiitos tiedosta :)
Vierailija kirjoitti:
Hepuliiii kirjoitti:
Hei a teeksi!
Miksi pitäisi ilmoittaa kenellekään?
Mä haluan tän varmistaa koska ekaa kertaa tässä tilanteessa enkä tiedä mtn näistä
Ihmisillä on todella erikoinen ja ihmeen laajalle levinnyt käsitys, että Kelalle pitää ilmoittaa kaikki mahdollinen. Ihan niin sairas systeemi Suomessa ei ole, että lapsen hoitaja pitäisi Kelaan tai työkkäriin ilmoittaa.
Parhaiten asiaan saa selvyyden kun käy tai soittaa kelaan. Siellä osataan katsoa mihin olette oikeutettuja milloinkin. :).
Hyvää joulua ap!
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten asiaan saa selvyyden kun käy tai soittaa kelaan. Siellä osataan katsoa mihin olette oikeutettuja milloinkin. :).
Hyvää joulua ap!
Ei Kelaan tällaisen asian takia ole mitään tarvetta soittaa. Oli tilanne mikä tahansa, lapselle saa hankkia hoitajaksi sukulaisen tms. Sellainen ei kuulu kenellekään.
Mitään virallista tahoa ei kiinnosta, kuka hoitaa työttömän lasta koulutuksen ajan. Ei siis huolta ap. Otat hoitajaksi sen, kenet parhaaksi näet ja se siitä. Kunhan lapsella on turvallinen olla, ei kenelläkään ole asiaan mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Mitään virallista tahoa ei kiinnosta, kuka hoitaa työttömän lasta koulutuksen ajan. Ei siis huolta ap. Otat hoitajaksi sen, kenet parhaaksi näet ja se siitä. Kunhan lapsella on turvallinen olla, ei kenelläkään ole asiaan mitään sanomista.
Kiitos :3
Valtion Virallinen Tarkistaja tulee kotiin seuraamaan sivullisen hoidon laatua ja tarvittaessa uhkasakon voimalla käskee tekemään korjauksia. Vain näin Valtio voi varmistaa, että yksikään lapsi jää epäpätevän hoitajan armoille. Toistaiseksi lapsen vanhempia ei ole näin valvottu, mutta uusi hallitus on asettanut tämän tavoitteeksi kuluvan vaalikauden aikana.
Jos haluat hakea kotihoidontukea, niin hoitaja voi hyvin olla äidin sisko. Muussa tapauksessa ketään ei kiinnosta kuka lastasi hoitaa.
Eikös lapsella ole tuolloin oikeus päivähoitoon? Ellei sitten joku sukulainen tms tuttu henkilö halua tulla hoitamaan lasta.
Aloitus on epäselvä, siis milloin olet jäämässä uudestaan äitiyslomalle?