Onko muita, jotka eivät ole laittaneet vielä jouluvaloja, tai joulua mitenkään?
Sehän olisi viikko jouluaattoon... mä en ole laittanut ainoaakaan jouluvaloa minnekään ja nyt tässä mietinkin että kannattaako niitä laittaakaan. Mulla kyllä itseasiassa on joulumieltä, tää ei johdu siitä. Ehkä olen ymmärtänyt, että joulu ei tule koristeilla tai hössöttämisellä?
Kinkku on pakasteessa ja pari joululahjaa on ostettu. Olen kuunnellut joululauluja. Miksi minulle iski nyt kauhistus jouluvalojen puutteesta? Asun miehen kanssa kahdestaan, meillä ei siis ole lapsia. Jos olisi, niin jouluvalot olisi varmasti paikoillaan, että älkää nyt säikähtäkö, että joku lapsirukka joutuu kärsimään jouluttomasta kodista. :D
Kommentit (12)
En ole laittanut enkä laita. Myös lahjat on ostamatta, kuusta tai jouluruokia ei edes tule.
Kissan takia ei voi oikein mitään laittaa. Yksi pattereilla toimiva kynttelikkö on ja sitäkin se yrittää järsiä rikki. Toi harmittaa kyllä kun tykkäisin valoista. Ulko-ovessa on koriste. Jouluaattoaamuna laitan juhlavamman pöytäliinan ruokapöytään.
En minäkään ala koristelemaan asuntoa sen ihmeemmin. Jouluna en ole lapsen kanssa edes kotona niin turhaahan se on koristella ja jättää kämppä tyhjilleen. Muutenkaan en pidä joulukoristelua kovin mukavana. Kynttilät nyt vielä menee jos jotakin pitäisi itse valita.
Minulla menee tänä vuonna joulu ihan ohi, kun en vaan saa kiinni mistään joulumielestä.
En ole syönyt torttua, en juonut glögiä.
En lähettänyt/antanut yhtään korttia, kum ennen olen aina montakin.
Ei ole valoja, ei kynttilöitä, ei koristeita. Ei lahjoja eikä viemisiä.
En ole siivonnut, en kuunnellut joulumusiikkia.
Ilmainen joulukalenteri on tähän asti avaamatta.
Eikö tästä mitään tule. Yääääh. Saisinko syksyn alusta kiitos.
Ostin hyasintin, tuoksu tuo vähän joulutunnelmaa. Maksoi 1,50€. Siinä ainoa joulukoriste.
Mutta ne jotka oikeasti koristelee ihmettelen miksi niin monet vasta aattona tai aatonaattona koristelee ja sitten koristeita pidetään johkin tammikuun puoleenväliin asti. Itse koristelisin vähintään viikkoa ennen joulua ja viimeistään loppiasena, ehkä jopa uudenvuodenpäivänä koristeet saisi lähteä. Mukavampi niistä koristeista on nauttia kun joulu tulossa, eikä vasta silloin kun on ohi aikoja sitten.
En ole koskaan laitellut jouluksi koristeita tai erityisiä ruokia omaan kotiini, siis noin 35 vuoteen. Kukaan ei ole koskaan kysynyt, mitä teen jouluisin, joten kukaan ei tiedä sitä, että olen yksin. On aika kurjaa, ettei kukaan välitä, mutta näinhän se elämä joskus menee.
En normaalistikaan jaksa ihan hirveästi hössöttää joulun suhteen, mutta tänävuonna joulua varjostaa vielä omaisen kuolema ja hautajaiset joten joulu näyttää poikkeuksellisen ankealta enkä ole edes ajatellut koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee tänä vuonna joulu ihan ohi, kun en vaan saa kiinni mistään joulumielestä.
En ole syönyt torttua, en juonut glögiä.
En lähettänyt/antanut yhtään korttia, kum ennen olen aina montakin.
Ei ole valoja, ei kynttilöitä, ei koristeita. Ei lahjoja eikä viemisiä.
En ole siivonnut, en kuunnellut joulumusiikkia.
Ilmainen joulukalenteri on tähän asti avaamatta.Eikö tästä mitään tule. Yääääh. Saisinko syksyn alusta kiitos.
Mulla ihan sama. Itsenäisyyspäivä tuli aivan puskista, jotenkin oli fiilis että on vasta marraskuun alku ja nyt sitten tosiaan on vtun viikko vaan jouluun. Kaapit pursuaa kynttilöitä joita ei sitten tänäkään vuonna kerkiä polttaa pois, jouluvalot on laittamatta samoin kaikki se jouluun kuuluva tunnelma loistaa poissaolollaan eikä yksiäkään pikkujouluja edes ollut ja muutenkin vtuttaa ihan kaikki.
En ole laittanut mitään. Ehkä ensi jouluna sitten.
Emme ole mieheni kanssa laittaneet mitään joulukrääsää ympäri nurkkia. Siivotaan kyllä jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Kissan takia ei voi oikein mitään laittaa. Yksi pattereilla toimiva kynttelikkö on ja sitäkin se yrittää järsiä rikki. Toi harmittaa kyllä kun tykkäisin valoista. Ulko-ovessa on koriste. Jouluaattoaamuna laitan juhlavamman pöytäliinan ruokapöytään.
Luin äkkiseltään tuon "ulko-ovessa on koriste", että ulkovessassa on koriste. :D
Olen sinkkumies enkä laita koristeluita mihinkään juhlaan. Ihan hyvin ovat sujuneet siitä huolimatta.