En ole koskaan ollut töissä
Nostelen vaan tukia ja keräilen pulloja. Yhteiskunnan on pakko elättää. Käykää muut vaan töissä ja makselkaa veronne, minä nostan ne toisesta päästä ulos. Joskus minulle on sanottu että mene töihin mulkku, mutta tuohonkin on helppo sanoa että jos minä en niitä verorahoja käyttäisi niin sitten sodan keskeltä tuotaisiin tänne porukkaa jotka ne kyllä käyttäisivät. Olen sen verran itsekäs että ajattelen aina, minä ensin ja sitten kun en voi enää enempää saada niin katsotaan jääkö muille mitään. Tölkinkeruullakin tienaa yli 10000 euroa vuoteen jos vaan jaksaa muutaman tunnin päivässä pyöriä ulkona ja tonkia yöllä kaikki roskikset. Tuostakin minulle on huudeltu ihan yhtä lailla, mutta muistan aina mitä alunperin venäläinen mies minulle sanoi. Hän kehui minun asennettani ja sanoi ''Venäjällä ei ole mitään merkitystä sillä mistä raha on tullut, kunhan sitä vaan on''. Itseasiassa Suomessa työtön voi parhaillaan tienata paremmin kuin monet työssä kävijät, kunhan käyttää järkeään mikäli sitä vielä on. Kaikilla ei ole.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Kolmetoista vuotta sitten olin töissä, mutta minut savustettiin pois kiusaamalla törkeästi. Siitä lähtien olen elänyt yhteiskunnan tuilla, enkä tule enää koskaan työllistymään. Kotona oleminen on kasvattanut työidentiteetin pois, eli en pysty enää olemaan työelämässä. Ihan normaaliin arkirytmiin sopeutuminen tuntuu mahdottomalta. Voisin hyvin olla sairaseläkkeellä, paitsi vain, että en ole sairas.
Tuo pullojen kerääminen kuulostaa hyvältä hommalta. Tiedän muutaman tyypin, jotka keräilevät festareilla pulloja huvikseen, ollakseen osa porukkaa. Vaikka oikeasti ovat irrallaan, mutta haluavat tuntea kuuluvansa joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Kolmetoista vuotta sitten olin töissä, mutta minut savustettiin pois kiusaamalla törkeästi. Siitä lähtien olen elänyt yhteiskunnan tuilla, enkä tule enää koskaan työllistymään. Kotona oleminen on kasvattanut työidentiteetin pois, eli en pysty enää olemaan työelämässä. Ihan normaaliin arkirytmiin sopeutuminen tuntuu mahdottomalta. Voisin hyvin olla sairaseläkkeellä, paitsi vain, että en ole sairas.
Terapiassa olen jutellut tästä identiteetin muutoksesta. Veisi vuosia sopeutua taas työelämään. Minulla on muutama ystävä, joiden kivuliasta taivalta työelämään sopeutumiseksi olen seurannut. Opiskeluja ja erilaisia työharjoittelupaikkoja, pajoja ja suojatyöpaikkoja.
Kiitos ei, olen kertaalleen sopeutunut kotona olemiseen, identiteetin muutos on kivulias prosessi. En jaksa enää sopeutua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Ihan turha sanoa, että mee töihin. En tule menemään töihin. Piste.
Käyn töissä mutta ei jää minun verosta sinulle mitään koska saan kuukaudessa enemmän asumistukena kuin maksan. Pullotkin palautan itse niin et saa minulta mitään.
Senkus. Itse käyn töissä koska viihdyn siellä. Lisäksi saan siitä vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Ei kaikkien aivokapasiteetti riitä siihen. Jatka pullojen keräämistä. Paljon rankempaa kuin moni paremmin tienaava tekee työkseen.
Juuri näiden työttömyydellään brassailijoiden takia niitä aktiivimalleja, ym keksitään. Jos on onnellinen olo, niin kannattaisiko se pitää omana tietonaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo tölkkien kerääminen käy työstä, varmasti raskaampaa hommaa kuin moni mistä maksetaan palkkaa ja ei niitä veroja kovin moni muukaan maksa😉
Joo, on tukensa ansainnut. Tekee samalla työtä luonnon hyväksi. Samalla kun kerää tölkit ja pullot parempaan talteen, niin voi heittää muita roskia roskiksiin. Sitten tulisi vielä isompi peukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Ei kaikkien aivokapasiteetti riitä siihen. Jatka pullojen keräämistä. Paljon rankempaa kuin moni paremmin tienaava tekee työkseen.
:) Tiedän, että koitat ärsyttää, mutta en vain pysty. Tämä on ollut ongelma parisuhteissakin, koska pidemmän päälle se epäsuhta, että toinen on kotona toimettomana ja toinen käy töissä, ei vain toimi. Jompikumpi tulee katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
:) Tiedän, että koitat ärsyttää, mutta en vain pysty. Tämä on ollut ongelma parisuhteissakin, koska pidemmän päälle se epäsuhta, että toinen on kotona toimettomana ja toinen käy töissä, ei vain toimi. Jompikumpi tulee katkeraksi.
Ja ei se, että en olisi yrittänyt. Olen tänä kolmenatoista vuotena ollut kymmenessä lyhytkestoisessa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun pihoilta löytyy iltapäivällä tölkkejä. Ostarin kulmilta iltaisin. Öisin baarien edustalta. Kesäisin on parhaat apajat ja kerättävää löytyy sieltä täältä. Kannattaa olla pyörä niin jaksaa.
helpommin tienaisi rahat, kun menisi töihin
Töissä tulee hulluksi. Pää ei kestä.
Minä luin kirjaa ja join kahvia tänään 8h töissä ja tienasin yli 100€. Ei tarvitse pyöräillä tai miettiä mitä jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun pihoilta löytyy iltapäivällä tölkkejä. Ostarin kulmilta iltaisin. Öisin baarien edustalta. Kesäisin on parhaat apajat ja kerättävää löytyy sieltä täältä. Kannattaa olla pyörä niin jaksaa.
helpommin tienaisi rahat, kun menisi töihin
Töissä tulee hulluksi. Pää ei kestä.
Minä luin kirjaa ja join kahvia tänään 8h töissä ja tienasin yli 100€. Ei tarvitse pyöräillä tai miettiä mitä jaksaa.
Juu mutta tuollaisia töitä ei ihan kaikille ole tarjolla. Ainakin ne tutut ihmiset jotka ovat töissä joutuvat jotain tekemäänkin, yleensä aika paljon ja usein vähän ylimääräistäkin.
Kyllä kun katselee noita työttömiä luuseri pullon kerääjiä ja juoppoja kaupungilla niin saa olla onnellinen missä tilanteessa itse on.
t. raksa mies
Joo toi työttömyys ja pullojenkeräily on sulle ihan hyvä juttu. Tuskin sä mitää töitä edes osaisit tehdä. Jatka rötväämistä.
Hyi hlvetti tonkia nyt ruuantähteiden ja ruiskujen seasta jotain pskaisia pulloja. Menisin mielummin hrteen kuin alkaisin tuolle alalle
Onhan tuo nyt paremmin kuin urheilijalla Suomessa. Suurin osa tienaa muutaman satasen vuoteen.
Riippuu vähän millaista elämää elää ja paljonko tarvitsee. Jos käy ruuat hakemassa ruokajonosta ja asumisensa maksattaa yhteiskunnalla niin muutama euro päivässä pulloista voi hyvinkin riittää siihen että saa vähän ylimääräistä hyvää silloin tällöin. Jos pitäisi tosin kaikki maksaa itse niin eihän niitä niin paljon sentään löydy.