Työllistämistä edistävän palvelun keskeyttäminen — karenssi?
Onko kokemusta? Tuleeko aina varmasti karenssi? Työttömyysturvalaista en löytänyt yksiselitteistä vastausta tilanteeseeni. Myöskään te-toimiston virkailija ei ollut varma. Minun on siis vain odotettava asian käsittelyä. Mutta ilmeisesti karenssi tulee 99% todennäköisyydellä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kerran 90-luvulla jopa siitä karenssin, että pomo ahdisteli seksuaalisesti ja ehdotteli jatkuvasti kaikenlaista, niin oli lopetettava työt. Muilla naisilla oli samoja kokemuksia mutta karenssit paukahti kaikille. Sitten nämä naiset, jotka naimisissa olevalle pomolle antoivat ja menivät hänen mökilleen, saivat hyvät työpaikat.
Ok. Eli edes seksuaalinen häirintä ei ollut hyväksyttävä syy lopettaa työkokeilua. Tämä liippaa aika läheltä sitä miksi itsekin lopetin työkokeilun.
Kerrottiinko päätöksessä mitään miten olisi karenssin voinut välttää? Siis olisiko pitänyt ottaa yhteyttä työsuojeluun ennen lopettamista tms.
Ei kerrottu. Siinä vaan sanottiin, että päätöksestä ei voi valittaa.
Viranomaisen päätöksestä voi yleensä valittaa, joten todennäköisesti ei ole ollut päätös, vaan lausunto.
Nyt työvoimapoliittinen lausunto tuli. Mihin oikein voi valittaa? Siis mistä täytyy hakea päätöstä jotta voi valittaa? Aika järjetöntä tehdä valitus Kelan päätöksestä, jos Kela vain tekee mitä te-toimisto käskee.
Valitat siitä maksajan päätöksestä olla maksamatta. Asia menee siitä muutoksenhakulautakuntaan.
Olen kirjoittanut yksityiskohtaisen selvityksen asiasta te-toimistolle. En tosin usko, että syyt riittävät estämään karenssia.
Sinänsä ei karenssi vaikuta elämään, koska saan toimeentulotukea alennettunakin melkein yhtä paljon kuin saisin työmarkkinatukea. Eli ei ole kovin suuri taloudellinen menetys. Kiitos teille jotka kerroitte toimeentulotuen hakemisesta faktoja.