Mikä on ärsyttävintä työssäsi/ammatissasi?
Tai mikä oli viimeinen pisara että vaihdoit alaa.
Kerro mitä teet työksesi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Se, että joudun tekemään kahta työtä yhteensä kolmessa eri sijainnissa enkä saa kummastakaan kuukausipalkkaa - saatikka palkallista lomaa. Se ärsyttää eniten.
Unohtui mainita ammatti: olen aineenopettaja.
Työkaverit. Tärkeintä on kahvitauko, ruokatauko ja töiden määrästä märiseminen. Ohjeita ei noudateta ja työt tehdään vasemmalla kädellä. Työ itsessään on kivaa ja asiakkaat ihania. Ja aivan liian ymmätäväisiä meidän munauksia kohtaan. Tekisi joskus mieli sanoa asiakkaille, että älkää olko noin kilttejä ja sanoko "ei se mitään että tämä homma ei hoitunut ajoissa ja oikein, teillä oli varmaan kiirettä siellä." Meillä EI ollut kiirettä ja tehtävä oli yksinkertainen. Se että homma k*si, johtui meidän osaston laiskuudesta ja epäpätevyydestä, joten tehkää valitus.
Epäsäännölliset työajat, pitkät työpäivät, talvi, kanssa-autoilijat, surkea palkka verrattuna siihen miten kuluttavaa tämä työ on.
Rekkakuski
Ärsyttävintä työssäni on ehdottomasti ihmiset joilta katoaa kaikki järki kun saavat hieman alkoholia. Eikä kyse ole aina edes mistään 18-vuotiaista teineistä tequilapäissään, säännöllisesti saa paimentaa aikuisiakin ihmisiä ja selittää että räkiminen tiskille ei ole okei, lasien tahallinen rikkominen on kiellettyä, terassille kuseskelusta lentää ulos jne jne. Myös se tuntuu olevan käsittämätöntä että meillä kaikki asiakkaat ovat samalla viivalla, et pääse etuilemaan vaikka sinulla olisi kuinka paljon mainetta ja mammonaa.
Yleisesti ottaen kaikki itsekeskeiset ihmiset työympäristössä. Tiedän että olen itsekin muuttunut itsekeskeiseksi selviytyäkseni henkisesti.
Mua hieman häiritsee kun mun työ on kaikkien tuttujen käsityskyvyn ulottumattomissa. Ei siksi, että se olisi vaikea tai haastavaa asiantuntijuutta, vaan sitä ei pysty käsittämään kun ei ole koskaan paikkaa nähnyt. Näkemättä paikkaa, on vaikeaa saada käsitystä systeemeistä, mittasuhteista jne. Kuvia työpaikalla ei saa ottaa.
Jos haluaisin kertoa jonkun hauskan sattuman tai jutskan, joka on itseä naurattanut ihan hirveästi, niin se ei aukea kuulijoille edes tunnin luennon ja prosessikaavioiden piietelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo ketjutukset ole laittomia? Viekää liittoon jos on pienikin epäily, työnantaja tiukille ettei tee mieli jatkossa kusettaa
Ei ole laittomia jos on perusteltu syy
Negatiiviset, kaikkea kritisoivat ja toisia selän takana haukkuvat työkaverit. Olen täysin neuvoton ja ahdistunut tilanteesta.
Vuorotyö, liian pieni palkka ja omaiset. T. Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt tuskin ketään yllättää, mutta olen lähihoitaja julkisella ja eniten ärsyttää sopimusten ketjutus. Viisi vuotta olen nyt työskennellyt "sijaisena", sopimukset vaihtelevasti 2vko-parhaimmillaan 1v mittaisia.
Ja kyllä, nyt on tullut mutta täyteen ja aion hakea muualle töihin/kouluttautua uuteen ammattiin. Lähden heti kun löydän jotain muuta työtä.eikö tuota voisi yrittää hyödyntää? itse esim. voisin sanoa että olen käytettävissä vasta kahden viikon päästä, ottaisin siis loman kannalta sen kun sopimus loppuu. työntekijöitä varmaan tarvitaan, joten eiköhän tuolta alalta löydy töitä kuitenkin.
Taitaa lomat katketa jos sopimukseen tulee katkos?
Itse katkaisen työputken aina tarkoituksella haluamakseni ajaksi ja haluamassani paikkaa. Näin "loma" on aina siinä missä tahdon.
Lomapäivät kun maksetaan sitten rahana. Ja lomakorvaukset tietty.
Se pännii, että tuotantoprosessissa on ilmaa ja tehostamista vaikka millä mitalla. Aiempien vaiheiden tekijöiden hutilointia ja tuotteissa korjaamattomia suunnitteluvirheitä vuosien takaa, joiden takia saa vieläkin kirota. Aikaa menee kaikenlaiseen pikkunysväämiseen turhaan. Johtoporras puskee kiireellä uusia hutaistuja designejä tuotantoon, vaikka vanhojakaan ei ole vielä viilattu kuntoon. Kyllä minä veikkaisin, että kauppa kävisi vanhoillakin tuotteilla jos ne olisi viimeisen päälle, ei uusi hutiloitu p*ska tilannetta pelasta. Kikyissä kyllä viitsitään tehostaa, useampi tunti laitettu putkeen yhdelle päivälle, koska joku 6min/vrk olisi tehotonta. Ja vahditaan haukkana ettei yhtään kikyä jää tekemättä. Kikyhän se pelastaa tämänkin tehottoman firman tuottavuuden, kaatua saisi koko #¤¤&¤&
Jatkuvat keskeytykset. Muiden työntekijöiden poissaolojen paikkaus.
Se, että joudun tekemään kahta työtä yhteensä kolmessa eri sijainnissa enkä saa kummastakaan kuukausipalkkaa - saatikka palkallista lomaa. Se ärsyttää eniten.