Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni olikin naimisissa toisen kanssa

höynäytetty
16.12.2019 |

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa kolmisen vuotta, joista viimeiset kaksi olemme asuneet yhdessä. Meillä on myös reilun vuoden ikäinen lapsikin. Kun tapasimme mieheni kertoi taustoistaan, hän oli ollut naimisissa nuorena ja tästä liitosta hänellä on myös pari lastakin. Mieheni mukaan avioliitto oli kuitenkin päätynyt avioeroon jo noin kymmen vuotta ennen kuin tapasin miehen, jonka jälkeen hän oli asunut yksin sinkkuna. Molenpia lapsia tästä liitosta olen tavannut muutaman kerran, he eivät ole kovinkaan läheisiä isänsä kanssa. Ex-vaimoa en ole tavannut koskaan. Välillä olen kyllä ihmetellyt miten tämä ex kaiken maailman asioista soittelee miehelleni jatkuvasti, vaikka lapsetkin ovat jo melkein aikuisia, joten heidän asioidensa takia ei mielestäni tarvisi. Ex on myös aihettanut kaiken maailman draamaa, erityisesti lapsemme syntymän aikoihin, ja olen ihmetellyt että miten voi vielä olla niin katkera kun erosta on jo reilut 10 vuotta. No, tässä joulusiivousta tehdessäni osui tielleni laatikko jossa oli päälimmäisenä iso ruskea kirjekuori, jossa ei ollut mitään tekstiä päällä, mutta selvästi jotain papereita sisällä. Avasin sen, ja sisällä oli nippu avioero papereita - mieheni ja hänen ex-vaimonsa. Avioeroa oli hakenut tämä ex-vaimo muutama kuukausi lapsemme syntymän jälkeen, eli viime vuonna ja avioero oli astunut voimaan tämän vuoden alkupuolella. Olen ihan äimänä ja järkyttynyt. Mieheni on kyllä jäänyt kiinni valheista ennenkin suhteemme aikan, mutta tämä on kyllä ihan vuoren huippu. Mun ymmärrykseen ei mahdu miten hän voi tehdä jotain tällaista. Lapsen hankimme hänen aloitteestaan yhteisymmärryksessä. Mies on myös moneen otteeseen puhunut naimisiin menosta. Olen tavannut miehen perheen: vanhemmat, sisarukset perheineen jne. lukuisia kertoja, eikä kukaan ole sanonut mitään mistä olisin voinut päätellä miehen olleen vielä tahollaan naimisissa. En ole vielä kertonut miehelleni että tiedän. Hänellä on kuitenkin jonkun sortin selitys valmiina. Mitä ihmettä teen nyt? Kannattaako edes harkita suhteen jatkamista?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, tämä tyssäsi het alkuunsa kuin kanan lento  :D  Ei se mitään, seuraavaan enempi panostusta ja huolellisempaa aivotyöskentelyä.

Vierailija
22/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilmoituksessa näkyy puolison nimi. Et oo ilmeisesti sattunut näkemään sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ihan Yhdysvalloissa asutte. Onko sielläkin Porvoo vai onko Hel-Nyc palannut palstalle?

Ihan totta! Mieheni on metsuri Michiganista.

Vai metroseksuaali Mäntsälästä?

Vierailija
24/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän täsmälleen tuollaisen tapauksen. Jos trollaat, niin ollaankohan me ehkä samojen ihmisten tuttuja? Siinä mies vedätti aivan kaikkia osapuolia jopa omista vanhemmistaan ja sisaruksistaam lähtien.

Tää on ihan tuore tapaus, ja en ole vielä tästä monellekaan ehtinyt kertoa. Kuulisin mielelläni lisää tuosta vastaavasta tapaukseta, ikään kuin vertais-tukena. Miten siinä kävi lopulta?

Alku oli juuri kertomasi kaltainen. Siis voisi jopa sanoa, että ihan pilkulleen. Avioeron jälkeen mies jatkoi avoliittoa uuden naisensa kanssa, kunnes selvisi, että hänellä on kaksi muutakin samaan aikaan tehtyä lasta. Kaksi naisista sai hermoromahduksen ja ainakin yhden lapsen on yhteiskunta on kasvattanut. Ensimmäisen liiton kuopus teki itsemurhan. Toivon todellakin, ettei avauksesi ole totta.

Toivottavasti tässä ei näin huonosti käy kenellekkään. Mutta tuntuu että mitä vain tämän miehen tiimoila voi odottaa. On varmaan parasta itseni ja lapseni kannalta, jos hankkidun valehtelijasta eroon. 

25/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä totta. Ja asumme Yhdysvalloissa minun omistamassani asunnossa, joten Suomen lait eivät avioeron osalta eivät päde. 

Kiva plot twist!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

26/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän täsmälleen tuollaisen tapauksen. Jos trollaat, niin ollaankohan me ehkä samojen ihmisten tuttuja? Siinä mies vedätti aivan kaikkia osapuolia jopa omista vanhemmistaan ja sisaruksistaam lähtien.

Minäkin tiedän yhden vähän samankaltaisen tapauksen. Mies teki naisen kanssa lapsen, ero tuli kun kärähti pettämisestä ja muusta valehtelusta.

Mies oli mm.kertonut naiselle, että hänen äitinsä on kuollut. Myöskään äiti ei tiennyt, että hänellä on lapsenlapsi. Mies vain kohautti olkiaan, kun asia kävi ilmi.

Mies on liiketoiminnan konsultti ja täysi alkoholisti. Patologinen valehtelija.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
27/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt, kun mies tekee nä jonkun tilitoimiston kautta, eikä ole kotiin tuonut papereita. tietysti jotain voisi löytyä jos alan tutkimaan tarkemmin miehen tavaroita ja papereita.

Vierailija
28/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotit sitten 100%

Vierailija
29/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotit sitten 100%

No eihän suhteessa voi olla ilman luottamusta toiseen. Ei nyt ehkä kuitenkaan 100% luottamusta ollut, kun mies on joissain asioissa valehdellut jo ennekin, mutta sanoisinko että 90% luotin kyllä.

Vierailija
30/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotit sitten 100%

No eihän suhteessa voi olla ilman luottamusta toiseen. Ei nyt ehkä kuitenkaan 100% luottamusta ollut, kun mies on joissain asioissa valehdellut jo ennekin, mutta sanoisinko että 90% luotin kyllä.

Sitkeesti sä yrität jatkaa, mutta kun ei tätä nyt vaan uskota. Töppäsit jo, kokoajan keksit lisää asioita miten et muka tiennyt. Tuo Yhdysvalloissa asuminen meni jo liikaa yli.

Vierailija
31/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla totta tää ap:n kertomus. Minulle kävi niin että mies jonka kanssa olin ollut yhdessä vuosia ei kertonut että hänellä on lapsi, johon piti minulta salaa yhteyttä. Eikä tästä kertoneet minulle miehen sukulaiset tai ystävätkään jotka asiasta tiesivät. Miehellä ei edes ollut salailuun mitään järkevää syytä tai selitystä paitsi "ehkä et olisi tykännyt tuosta tiedosta".

Ei tällaisten ihmisten kanssa kannata harkitakaan suhteen jatkamista, kun luottamus noin pahasti petetään ei se koskaan täysin palaudu.

Vierailija
32/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi olla totta tää ap:n kertomus. Minulle kävi niin että mies jonka kanssa olin ollut yhdessä vuosia ei kertonut että hänellä on lapsi, johon piti minulta salaa yhteyttä. Eikä tästä kertoneet minulle miehen sukulaiset tai ystävätkään jotka asiasta tiesivät. Miehellä ei edes ollut salailuun mitään järkevää syytä tai selitystä paitsi "ehkä et olisi tykännyt tuosta tiedosta".

Ei tällaisten ihmisten kanssa kannata harkitakaan suhteen jatkamista, kun luottamus noin pahasti petetään ei se koskaan täysin palaudu.

Ei kannata, ei.

Varsinkaan Yhdysvalloissa.

Vierailija
33/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä asiallisesta vastauksesta. En ymmärrä mikä tästä kertomastani tekee niin "uskomattoman" joidenkin mielestä. Siltä minustakin tuntuu, että miten voin enää luottaa kun näin oleleellista asiaa mies on pimittänyt. Mutta toisiaankin haluaisin vaan saada perspektiiviä asiaan muiden mielipiteistä. 

Vierailija
34/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkup kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä asiallisesta vastauksesta. En ymmärrä mikä tästä kertomastani tekee niin "uskomattoman" joidenkin mielestä. Siltä minustakin tuntuu, että miten voin enää luottaa kun näin oleleellista asiaa mies on pimittänyt. Mutta toisiaankin haluaisin vaan saada perspektiiviä asiaan muiden mielipiteistä. 

No vaikka esimerkiksi tuo että kun täällä tuotiin ilmi että avioero astuu voimaan heti kun puolisot on asuneet kaksi vuotta erillään, heti kekkasit että hups, me asutaankin Ameriikassa. Eli onko se sun miehes nyt amerikan kansalainen vai suomalainen vai minkämaalainen?

Vierailija
35/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on epärehellinen tyyppi, niin helposti voi toimia noin. Ihan uskottava kertomus ap:lla.

Oma mieheni ei kertonut olleensa naimisissa aiemmin, paljasti sen vasta, kun meidän piti lähteä kirkkoherranvirastoon hakemaan kuulutuksia omalle vihkimisellemme ja se olisi siellä tullut ilmi. Ja hän on sentään muuten ihan normaali.

Vierailija
36/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan nähnyt mieheni veroilmoitusta ja olemme olleet naimisissakin jo 10 vuotta. Meillä on täysin eri rahat ja avioehto.

Vierailija
37/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkup kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka esimerkiksi tuo että kun täällä tuotiin ilmi että avioero astuu voimaan heti kun puolisot on asuneet kaksi vuotta erillään, heti kekkasit että hups, me asutaankin Ameriikassa. Eli onko se sun miehes nyt amerikan kansalainen vai suomalainen vai minkämaalainen?

No en keksinyt, vaan kerroin sitten tämän yksityiskohdan jota en aiemmin ollut maininnut. Mies on amerikkalainen ja niin myös hänen ex:änsä. Itse olen täällä asunut jo paljon pidempään, mutta en silti tiedä paikallisia lakeja kovin tarkkaan esim. avioeroa koskevia, ja ne myös ovat erilaisia osavaltiosta riippuen. Mutta ihan, sama ei kai mun tarvi täällä tuntemattomille puolustella mun elämäntilannetta. Ihan vaan ihmettelen että onko nykyisin suurin osa suomalaisista noin kapeakatseisia? Vai onko ongelma vaan tämän media lukijakunnassa? Heti pitää alkaa syytellä valehtelusta kun on joku vähänkin tavallisuudesta poikkeava kertomus. Kyllä sitä maailmalla tapahtuu pajon kummallisempaakin, kuin yksi mies joka salaa avioliittonsa.

Vierailija
38/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutteleppas sen miehen kanssa ensin ennekuin teet mitään muuta. Olkoon sitten selitys valmiina tai ei mutta puhukaa.

Niin juttelenkin kun hän palaa kotiin jouluksi. On nyt ollut työkomennuksella pari kuukautta. Eli hän on kyllä voinut pyörittää vaikka mitä kuviota selkäni takana kun on töidensä vuoksi usein pois kotoa.  

Vierailija
39/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotit sitten 100%

Aiaiai. Saako tehdä isyystestin, jos luottaa 90%

Vierailija
40/46 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkup kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en keksinyt, vaan kerroin sitten tämän yksityiskohdan jota en aiemmin ollut maininnut. Mies on amerikkalainen ja niin myös hänen ex:änsä. Itse olen täällä asunut jo paljon pidempään, mutta en silti tiedä paikallisia lakeja kovin tarkkaan esim. avioeroa koskevia, ja ne myös ovat erilaisia osavaltiosta riippuen. Mutta ihan, sama ei kai mun tarvi täällä tuntemattomille puolustella mun elämäntilannetta. Ihan vaan ihmettelen että onko nykyisin suurin osa suomalaisista noin kapeakatseisia? Vai onko ongelma vaan tämän media lukijakunnassa? Heti pitää alkaa syytellä valehtelusta kun on joku vähänkin tavallisuudesta poikkeava kertomus. Kyllä sitä maailmalla tapahtuu pajon kummallisempaakin, kuin yksi mies joka salaa avioliittonsa.

No kyllä mua epäilyttää kun et heti noinkin oleellista asiaa kertonut että Amerikassa asutte ja mieskin on amerikkalainen. Mutta joo, nyt saatan jopa uskoakin, helpommin siellä varmaan tommosta tapahtuu kuin Suomessa. Ainakin olettaisin jotta täällä tuommoiset salailut tulee ilmi helpommin. Pyydän anteeksi jos tämä tosiaan on totta. Ja miehellä on selittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme