Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eväitä töihin raskaana ollessa?Ihan uusi juttu mulle

18.06.2006 |

Niin tulin äsken tuollainenkin ongelma mieleen..

Huomenna alkaa työt pitkästä aikaa, enkä normaalisti ole eväitä pahemmin töihin roudannut. ... Mutta nyt jotenkin tuntuu, että yksi iso ateria ruokkiksella ei riitä, vaan saan takuuvarmasti sillä tyylillä aikaiseksi järkyttävän huonon olon, huippausta jne.

Nyt loman aikana, ( tulin raskaaksi lomalla siis) on ollut niin helppoa välillä napostella, hedelmiä, voileipäkeksejä jne. huonon olon taltuttamiseksi.

Töissä syöminen muutenkuin tauolla on ehdottomasti kielletty, juomapulloa saa roudata mukana, ja hörppiä välillä jos siltä tuntuu. Käsitetäänköhän joku 1,5l pullo vielä " juomapulloksi" ... heh.. Tuppaa tuota janoakin olemaan ihan kiitettävästi!

Olisiko jonkunlaiset välipala/myslipatukat oiva kaffe tauolle? Tosi hankalaa miettiä etukäteen, että mitä ottais mukaan ja mikä määrä edes riittää.

Oliskos jollain antaa vinkkejä, miten esim. oma ruokailu menee töissä näin raskaana?

Kiitos =)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö aijo kertoa että odotat...?

No helpoimpia ovat suolakeksit ja yrttimaustetut voileipä keksit ilman päälysteitä jos menevät alas.

Ja hedelmiä kannattaa ottaa jos pystyy niitä syömään niin juuri niille pidemmille tauoille.

Auttaa pitämään verensokerin tasaisena.

Vierailija
2/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä tosiaan ainakin se juomapullo mukana. Ja veden lisäksi näin kuumalla vissyä tai muuta, mistä saa suoloja. Toki vissystä kannattaa valita se vähänatriuminen, mutta ihan pelkkä vesi ei helteellä ole hyväksi.

Ja välipaloiks hedelmiä ja mulla toimi ainakin hyvin just ne myslipatukat, pitävät aika hyvin nälkää pois.

Hyviä vointeja ja jaksamista töihin!

-Amy, rv 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan katsella hyvillä mielin jos, suu käy koko ajan!

Ainoa sallittu on flunssan aikaan yskäpastillit yms. Purkka ehdoton ei.

Ja eipä kyllä missään muussakaan työpaikassa ole saanut " ruokailla" muulloin kuin tauoilla.

Enkä ajatellut kertoa töissä ennenkuin varoaika on ummessa.

Vierailija
4/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jonkinlaisia pastilleja (erittäin hyvä neuvo, jonka sain kollegalta). Parhaiten jostain syystä pahan olon sai pois pitkillä tauottomilla rupeamilla voimakkaan makuisilla pastilleilla (Mynthon, Läkerol, Pastirol, Vicks..). Oon ollu töissä/harjoitteluissa sairaalassa ja sielläkään ei voi vetää sapuskaa kesken hoitotyön :) Välillä tuli kuitenkin järjettömän paha olo ja sillon ei auttanu enää mikään.

Kannattaa ennakoida hyvin päivä (jos työ vaan antaa periksi) syömällä n. 2h välein jotain: jogurttia, keksejä, patukoita ja hedelmiä. Mulla ainakin oli ruokiksella ilman näitä välipaloja niin tuskasen paha olo, ettei sitten syömisestä enää tullukaa mitään.

Toivottavasti saat jotain apua pohdintoihin!

T.Alide (joka voi pahoin rv20 saakka.. ) ja Muru rv38+2

Vierailija
5/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pienessä purkissa valmiina tertuista irrotettuja viinirypäleitä joita oli helposti nopea syödä kun paha olo saavutti. Toinen hyvä konsti on ostaa pussillinen kuivattuja hedelmän paloja, ne voi pitää vaikka pienessä pussissa taskussa ja aina pahan olo tullen ottaa muutama pala suuhun!

Onnellista odotusta! :)

Vierailija
6/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm manteleita, suolatikkuja, rusina-pähkinäsekoituksia, kuivattuja hedelmiä jne pukukopissa ja käsilaukussa pienessä pussissa, josta sain naposteltua melko huomaamattomasti esim wc:ssä käydessä, jos kuvotus meinasi yllättää ennen ruokataukoa. Minä siis en voinnut avoimesti syödä, koska halusin pitää raskauden salassa mahdollisimman pitkään :)

Kahvitauolla söin evääksi hedelmiä ja ruisleipää, aamuisin verukkeena oli se, etten muka ehtinyt syödä aamupalaa kotona (oli jo ennen raskautta ihan tottakin), iltapäivästä saattoi sanoa, että olen menossa töistä suoraan jonnekkin, joten pitää syödä välipala kun ei ruokaa ehdi laittamaan :)

Mayella rv 24

Vierailija
7/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yleensä esim. aamupäivän välipalaksi esim. granny smith vihreä ja hapan omena joka mulle upposi tosi kivasti kun voin pahoin.

Sitten tiukkoihin hetkiin kun ei voinut/halunnut syödä julkisesti niin oli mynthon pastilleja.

Vichy oli mun mielestä jotenkin aivan kuvottavaa kun voin pahoin...

Vierailija
8/8 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli alkuraskaudesta varattuna ainakin yksi hedelmä aamupäivälle ja yksi iltapäivälle, usein kyllä parikin. Tai vaihtoehtoisesti yksi hedelmä ja muutama Paussi-keksi.

Ja tuosta ettei saa syödä kuin tauoilla... Itselläni onneksi oma työhuone, jossa voi tehdä oikeastaan mitä vaan ;) Minulla oli alkuun tosin tärkeää, että sain syödä juuri ennen kuin nälkä tuli oikeasti, sillä jos nälkä ehti tulla, niin olo oli todella huono. Meillä kun ei juuri asiakkaita käy niin on se ja sama, onko suu täynnä ruokaa vai ei :)