Onlo 23.12 vapaapäivä vai työpäivä? Pitääkö raahautua
Kommentit (23)
Se on työpäivä. Tavallinen arkipäivä.
Meillä osa on ottanut sen vapaapäiväksi, mutta he, joilla on vähemmän lomapäiviä, ovat töissä.
Jos sulla on työpäivä, niin silloin pitää. Mutta varmaan voit jädä töihinkin, jos se on lähempänä ja teet nii mielummin?
Ihan tavallinen työpäivä - paitsi kaikesta päätellen meidän kaupungin päivähoidossa, koska LTO oli hurjan närkästynyt siitä, että lapsella ei ole jouluna lomaa. Ilmoitin, että kyllä lapsi joulun on kotona kanssamme, mutta isä ja äiti ovat töissä niin maanantain kuin perjantainkin, joten päivähoidolle on tarvetta, vaikka hoitajat haluaisi pitkät jouluvapaat. Kuulemma muillakin työnantajat joustavat tai isovanhemmat tulevat hoitamaan, joten vielä ei ole tiedossa, missä lapsi ensi maanantaina on hoidossa.
Onko kiirastorstai työpäivä? Onko juhannusaattoa edeltävä päivä työpäivä? Onko 5.12. työpäivä? Onko 31.12. työpäivä? Onko vapuaatto työpäivä?
Mietihän ap nyt tarkkaan. Pinnistä pinnistä.
Lisäksi jouluaattokin on vain aattopäivä, samoin juhannusaatto, mutta Suomessa ne on vapaapäiviä/pyhäkorvattavia päiviä.
Ajattelepa ap sitä, että monessa maassa jouluaattokin on työpäivä. Ei tarvitse mennä kuin Norjaan, niin siellä aattona ollaan töissä puolikas päivä (samoin uudenvuoden aattona). Etelä-Euroopassakin on maita, joissa on ihan täysi työpäivä vielä aattona, vaikka joulua siis juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen työpäivä - paitsi kaikesta päätellen meidän kaupungin päivähoidossa, koska LTO oli hurjan närkästynyt siitä, että lapsella ei ole jouluna lomaa. Ilmoitin, että kyllä lapsi joulun on kotona kanssamme, mutta isä ja äiti ovat töissä niin maanantain kuin perjantainkin, joten päivähoidolle on tarvetta, vaikka hoitajat haluaisi pitkät jouluvapaat. Kuulemma muillakin työnantajat joustavat tai isovanhemmat tulevat hoitamaan, joten vielä ei ole tiedossa, missä lapsi ensi maanantaina on hoidossa.
Kannattaa kyllä tuosta antaa asiallinen palaute eteenpäin. Meillä on seitsemän päiväkodin ketju, ja ihan normaalisti maanantainakin on vielä päiväkoteja auki, tosin keskitetysti, koska lapsia on tulossa normaalia paljon vähemmän.
Ikävää, että teitä kohdeltiin noin. Pahoittelut samalla alalla työskentelevältä.
Työpäivä, jos muuta ei ole sovittu. Omassa työpaikassa aika moni pitää lomana, liukumavapaana tai palkattomana.
Työpäivä, ellei ole otettu vapaaksi. Omalla työpaikalla on kyllä yleensä tehty lyhyempi päivä, jos on päästy tavoitteeseen. Yleensä pomo haluaa lähteä ajoissa, joten tavoitteet saadaan kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on vapaa!!
Niinku kaikki muutkin päivät:)
Minulla se on vapaa, tapaninpäivänä olen sitten töissä.
Eihän me voida täällä tietää sun työpäiviä/lomapäiviä! Joillakin on työpäivä, mutta joillakin voi olla vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa ap sitä, että monessa maassa jouluaattokin on työpäivä. Ei tarvitse mennä kuin Norjaan, niin siellä aattona ollaan töissä puolikas päivä (samoin uudenvuoden aattona). Etelä-Euroopassakin on maita, joissa on ihan täysi työpäivä vielä aattona, vaikka joulua siis juhlitaan.
Eikä tarvitse mennä edes Norjaan, kyllä täällä meilläkin monet tekee töitä aattonakin. Ja ihan kokonaisia vuoroja, ei vain puolikkaita.
Seuraavat 2 vk töitä jättipalkalla! Mikä on sen jälkeen mukavampaa kun reissata ja rentoutua pari kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse mennä edes Norjaan, kyllä täällä meilläkin monet tekee töitä aattonakin. Ja ihan kokonaisia vuoroja, ei vain puolikkaita.
No jep. Ei koko Suomikaan jouluksi (tai muiksi vastaaviksi) pysähdy, vaikka toimistotyöaikaa tekevät usein unohtavatkin sen seikan.
Edellisen lainaama kommentoija näköjään unohti myös ja siksi vähän ärsyttävä kommentti tuo, että mietipä vaikka monia muita maita, niissä kyllä työskennellään jouluna. Eh...
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa joulua juhlitaan yleensä jouluna eikä päivää aikaisemmin kuten täällä. Siksi aatto on ihan normipäivä muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa joulua juhlitaan yleensä jouluna eikä päivää aikaisemmin kuten täällä. Siksi aatto on ihan normipäivä muualla.
No mutta ei Norjassa eikä suurimmassa osassa Eurooppaa muutenkaan.
Ap, mulla on niin 23.12., 24.12, 25.12., ja 26.12. töitä. Sitten onkin 27.12.-1.1. vapaata. Ja ihan omasta tahdosta olen joulun töissä, mulla vanhemmat kuolleet eikä muuta perhettä, joten sama, kun töissä olen. Ihmetyttää vaan, sä ap, jos olet työelämässä, sun tietoja työpäivistä jne. Onko edes työehtosopimukset muuten sulle tuttuja?
Miksi se ei olisi työpäivä???