Raskaus ja pahoinvointilääkkeet, kokemuksia?
Oksennan 5-10 krt päivässä, tänään enemmänkin, mikään ei oikein pysy sisällä, pahoinvointi hankaloittaa aika paljon mm työntekoa. Luin, että jotkut ovat käyttäneet raskauden aikana pahoinvointilääkkeitä. Onko kellään kokemuksia, auttavatko oikeasti?
Kommentit (4)
Sinulla on vaikea raskauspahoinvointi. Itse oksensin molemmista viikoille 18 saakka. Suosittelen neuvolassa käyntiä. Saat sairauslomaa ja lääkäri määrää raskauspahoinvointiin lääkettä. Itsellä ei paljoa auttanut, mutta viikon tiputus sairaalassa auttoi molemmissa. Sain jotain pitkäkestoista lääkettä. Itse oksensin ihan kaikki. Pidin laukussa kahvipapuja, jos piti mennä julkisiin. Haistelin papuja, ettei vierustoverin deodorantti haissut pahalle.
Tsemppiä, se palkitsee sitten lopussa.
Kyllähän ne auttoivat, mutta raskauskin meni kyllä kesken. Luultavasti se tosin olisi mennyt kesken ilman noita lääkkeitäkin, kun ei kait niitä määrättäisi jos olisivat vaarallisia alkiolle, toivottavasti ainakaan.
Minulla lääkärin määräämä lääke auttoi vähän, mutta paras ohje on jäädä ajoissa sairauslomalle ja mennä reippaasti tippaan ennen kuin vointi menee vielä pahemmaksi. Ota vain rauhallisesti, äläkä vaadi itseltäsi liikaa.
Hae sairaslomaa. Tuo saattaa helpottaa kun viikkoja tulee lisää. Kannattaa opetella syömään pieniä annoksia ja usein ja sellaisia ruoka-aineita mitkä pystyy mahdollisimman hyvin sisällä. Itselleni on sopinut parhaiten kevyet ruuat, salaattia, hedelmiä, riisiä...