Eikö muka raskaana oleva voi tehdä muuttoa
Minua pyydettiin sukulaistytön muuttoavuksi, hän odottaa lasta eikä kuulemma voi kantaa huonekaluja tai muuttolaatikoita?
Näinköhän se nyt menee.. Kyllä omat lapseni ovat selvinneet muutoistaan vaikkakin vatsat ovat olleet pystyssä.
Kommentit (11)
Ei ole provo, hän ei kyllä ole missään vuodelevossa. Sen nyt ymmärtäisinkin.
Kyllä muka raskaana olevat voi muuttaa
Minä synnyin kuukauden etuajassa, kun vanhemmat muuttivat ennen syntymääni viimeisillä raskausviikoilla. Liiallinen fyysinen rasitus ei ole hyväksi.
vaikka ei olisikaan vuodelevossa voi olla kielto rasittaa itseään liikaa tai painavien esineiden nostokielto
Provohan tämä on mutta vastataan nyt kuitenkin. Olen viikolla 34 ja minulla on kielto nostaa mitään maitopurkkia painavampaa. Lääkärin kielto siis, jos joku ei ymmärtänyt.
Ei minuakaan pystyssä oleva vatsa ole estänyt kantamasta huonekaluja. Raskaus sen sijaan esti.
Ei hänelle kuulemma ole asetettu mitään nostokieltoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei hänelle kuulemma ole asetettu mitään nostokieltoja.
Normaali ihminen tietää, että kova fyysinen rasitus ei ole hyväksi, vaikka kieltoja ei olisikaan. Normaali ihminen myös ymmärtää, että muutto sujuu mukavammin, kun apujoukkoja. Ihan ei-raskaana olevillakin.
Kyllä minä olen aikoinani muuttanut, vaikka olin raskaana. Nyt kun ajattelen, ei ehkä olisi kannattanut. On hyvä olla varovainen ja säästää kova fyysinen ponnistelu muuhun kuin odotusaikaan.
Itse muutin raskaana ollessa. Muuttopäivälle oli apua tulossa, mutta nostelin laatikoita ennen varsinaista muuttopäivää. Vedet meni yhtä nostaessa ja lapsi syntyi keskosena.
Painoi 1,5 kg ja hengitys ei onnistunut, aivoissa oli verenvuoto ja ruuansulatuksessa oli isoja ongelmia, suoli uhkasi mennä kuolioon. Oltiin teholla useampi kuukausi. En hirveästi suosittele muuttamista kenellekään raskaana olevalle ja kadun niiden laatikoiden nostelua mielettömästi. Tulen tuntemaan koko ikäni syyllisyyttä keskosuuden aiheuttamista ongelmista.
tää nyt on varmaan provo mutta raskauksia on erilaisia. toiset joutuu jopa vuodelepoon