Outo palan tunne kurkussa
Elikkäs nyt on eilisaamusta asti ollut ihan hirveä tunne kurkussa. Alkoi kun nielaisin (pienen) pillerin aamulla veden kanssa. Siitä asti tuntunut kuin kurkussa heiluisi jokin. Kuristuksen tunnetta on myös. Puhuessa ja niellessä tuntuu pahiten ja ihan vaan oollessakin. Ensin tuntui vasemmalla nyt ehkä vähän liikkunut keskemmälle ja oikeammalle.
Ihan hirvee paniikki tän takia, mitä tää vois olla?? Pelottaa että tukehdun...
Kommentit (9)
Jonkinlainen tulehdus. Käy näyttämässä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
ahdisuneisuushäiriö?
Voiko se tuntua näin fyysisenä? Kun tuntuu että tukehtuu ja outoo kun se palakin tuntuu liikkuvan.. Ei tietty varmaan auta kun panikoi tästä tunteesta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ahdisuneisuushäiriö?
Voiko se tuntua näin fyysisenä? Kun tuntuu että tukehtuu ja outoo kun se palakin tuntuu liikkuvan.. Ei tietty varmaan auta kun panikoi tästä tunteesta
Ap
Mittaa saturaatioarvosi. Jos arvo on normaali, saat riittävästi happea.
Refluksitauti? Tai sitten ihan vaan perinteisempi närästys, tuosta pilleristä ehkä johtuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ahdisuneisuushäiriö?
Ap
Voi. Se johtuu vagus hermon aktivoitumisesta. Tuo edellä mainittu refluksi aiheuttaa tosiaan samaa
Minulla oli kerran sama. Kurkku tähystettiin. Ei siellä mitään ylimääräistä ollut. Lääkäri sanoi, että ainoastaan joku naarmun tapainen. Eli olin niellyt jotain vähän kovempaa. Kurkussa kaikki tuntuu herkästi. Ehkä se pilleri raapaisi alas mennessään. Voithan antaa terkkarin huomenna katsoa, jos tunne ei katoa.
Minä kävin samaisen vaivan kanssa lääkärissä lukuisia kertoja, kunnes viimein eräs vanhempi lääkäri kysyi, että onko minulla miten korkea tyyny - olihan se. Tyyny meni vaihtoon ja vaiva lähti samantien.
Lisätietoja vielä: Nielurisoja ei ole leikattu ja kurkussa ei myöskään mitään normaalista poikkeavaa näy kun valon kanssa katsoo.
Ap