Avioero kotitöiden takia?
Tuntuu aika typerältä kun näin ajattelee. Että siis edes harkitsen avioeroa sen takia, että koen tilanteen kotitöiden suhteen niin epäreiluksi. En jaksa tehdä kaikkea yksin, en jaksa hoitaa lapsia yksin, en vain jaksa. Silkkaa väsymystäni tekisi mieli ehdottaa miehelle avioeroa, kun mikään muu ei tähän tilanteeseen tunnu auttavan ja olen niin loukkaantunut miehen välinpitämättömyydestä monivuotisen väsymykseni suhteen.
Eihän kotityöt voi kaataa avioliittoa. Vai voiko? Järjetöntä.
Kommentit (26)
Mutta siinä varmaan on sekin ero, että mä taas nautin että saan tehdä kotona kaiken. Siivota, laittaa ruoan , hoitaa lapsia jne.. Jos eroat ja jäät yksin, sillon vasta kaikki sun niskaan lankeaa ja joudut tekemään ihan kaiken itse. Jos et nyt jaksa tehdä yksin, niin miten sitten?
Vierailija:
Sitten seuraa toinen kysymys. Onko miehesi töissä? Oletko sä töissä? Jos olet kotiäiti ja mies käy töissä ja elättää niin silloin kotityöt kuuluu sinulle. Mutta jos olette samassa tilanteessa niin kotityöt kuuluu molemmille.
Molemmat käydään töissä. Mies saa isompaa palkkaa kuin minä, ja silti minä maksan suuremman osan kodin menoista. Miehelle jää omaa rahaa käyttöön satoja euroja kuukaudessa, minulle korkeintaan kymmeniä. Tämäkin kuvastaa suurta epätasa-arvoa meidän perheessämme. Se näkyy kaikessa. Mies ajaa autolla - minä kuljen kävellen/pyörällä lasten kanssa. Ravintolassa mies syö oman annoksensa rauhassa, minä syötän lapset ja yritän samalla syödä itse (ja minä tietenkin maksan lasten ja omat ruuat, mies maksaa vain omansa).
Ärsyttää.
Mitähän se kuvittelee saavuttavansa näillä " naisen tehtävä on antaa pillua silloin kun mies haluaa" ja " nainen on alempi" ja " miksi miehen kuuluisi hoitaa lasta" -viesteillään? Varmaan aika karua ja katkeraa tietää edustavansa ikuisesti häviämään tuomittua näkemystä. Ei tuo bullshit tule koskaan menemään läpi suomalaisessa yhteiskunnassa. Se, että pieni joukko sovinistisikoja ja niitten aivopesemiä -kanoja kiekuu kivikautta takaisin, on kuin pieru saharassa. Menepä rasvaamaan se perseesi ja pyllistämään miehellesi, sinä sovinistibimbo, äläkä täällä notku.
jos palvelusväkeä haluaa, niin sitten on syytä palkata sellanen. Ei se mies mikää kunigas ole. Eikä nainen orja.
No jos kerran molemmat käy töissä niin silloin kotityöt kuuluu ehottomasti molemmille!
Tuo on aivan käsittämätöntä että sä joudut maksamaan enemmän vaikka sulla on pienempi palkka ja miehellä on enempi rahaa törsättäväks. Mä en sietäis tuota enää.
Tiedätkö, Islam uskonto sanoo näin. Mies elättää. Mies kun saa palkkansa niin se tuo tilipussinsa vaimolle ja vaimo hoitaa talouden. Kaikki laskut, ruoat ja muut menot maksetaan miehen palkasta. Sitten jos vaimo tienaa omaa rahaa (esim. palkka tai tukiaiset) niin hän saa pitää kaikki rahansa itellään ja tehä sillä just mitä ite haluaa!!! Eikö olisi ihanaa jos kulttuuri Suomessaki olisi semmonen?! ; ))
Tuttavapiirissäni on myös mies, joka ei tee yhtään mitään kotona. Minusta hän ei arvosta vaimoaan minkään vertaan. Ja jos ei arvosta, ei voi myöskään rakastaa. Miksi jotkut miehet kuvittelevat olevansa jotenkin ylempiarvoisia, heillä on oikeus vain makoilla kotona ja harrastaa kaikkea kivaa. Sillä välin vaimo pesee puunaa silittää kokkaa..... yms.
Juu. Eroaisin varmasti.