Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa julkisesta Instagramista voi olla?

Vierailija
14.12.2019 |

Mitä haittaa julkisesta instagramista voi olla kun sitä aina täällä arvostellaan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvien yleisö voi olla huomattavan suuri

Vierailija
22/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään mitään haittaa jos sitä osaa käyttää järki päässä. Tietenkään sinne ei laiteta mitään kovin henkilökohtaista eikä sellaisia kuvia omista lapsista joissa kasvot näkyy jne. 

Juuri näin tekee moni bloggaaja ja vloggaaja ja "instamamma". Julkinen tili ja täynnä lasten kasvokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään mitään haittaa jos sitä osaa käyttää järki päässä. Tietenkään sinne ei laiteta mitään kovin henkilökohtaista eikä sellaisia kuvia omista lapsista joissa kasvot näkyy jne. 

Juuri näin tekee moni bloggaaja ja vloggaaja ja "instamamma". Julkinen tili ja täynnä lasten kasvokuvia.

Jep.ei kunnioiteta lasten yksityisyyttä laisinkaan

Vierailija
24/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä asiat luokitellaan kovin henkilökohtaiseksi?

Sen varmaan kokee jokainen eri tavalla? Kannattaa ennen päivityksen tekemistä miettiä haittaako että tämän näkee mahdollisesti pomo, työkaverit, sukulaiset, puolitut... no koko maailma. Mulla on muutama tuttu jonka päivityksiä kummastelen, yksi laittaa paljastelevia kuvia itsestään, toisen kuvissa on aina kamalan sotkuinen koti (kuin kaatopaikka) Yksi laittaa melkein pelkästään kuvia naamastaan. Ymmärtävätkö millaisen kuvan antavat itsestään?

mitä vikaa on naamakuvissa?

Millainen mielikuva sulle tulee ihmisestä joka postaa monta kertaa viikossa kuvan omasta naamastaan. Samanlaisia kuvia instatili täynnä. Hieman itserakas tai itsekeskeinen? 

entä jos ne laittaa story-kohtaan? :) silloin ne näkyy vaan hetken

Naamakuvien julkaisu on lähes sama kuin lähettäisi niitä kaikille tutuille ja joillekin tuntemattomillekin. Herää kysymys miksi ihmeessä? Kun olet ottanut selfien miksi päätät postata sen jonnekin muiden nähtäväksi? "Tältä mun naama näytti äsken." "Tältä mun naama näytti viime viikolla." Mitä muuta tuossa voi olla takana kuin omahyväisyyttä ja itsekeskeisyyttä? No, markkinointia toki joissain tapauksissa.

Eri asia on sitten yksittäinen naamakuva, ei ulkonäkönsä paljastaminen lähtökohtaisesti omahyväistä tietenkään ole.

Vierailija
25/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, jos et esiinny omalla nimellä ja naamalla. Ei ainakaan mulle ole tullut haittaa sisustusjuttuja ja ruokaa käsittelevästä instasta. 

Vierailija
26/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaativaN kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään haittaa, jos postaa sinne hyviä kuvia mitä on napannut elämänsä aikana.

Se ei tietysti tarkoita niitä perseentaivutuskuvia. Mutta tyrmäävissä luontokuvissa ei ole mitään haittapuolta, päinvastoin tod.näk nostavat sinun "arvoa".

Ketä oikeesti kiinnostaa katsella kuvia puista, pilvistä ja auringosta? Itse skippaan moiset välittömästi...

Näköjään todella monia ihmisiä, kun monella luontokanavalla on monia miljoonia seuraajia ja lähes jokainen kuva saa 100k tykkäystä.

Kyllähän nuo joitain siis näköjään kiinnostaa. Instathotin perceherutuskuvat taas voi kiinnostaa sinua enemmän, eikä siinä mitään, kaikilla on makunsa.

Vierailija
27/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VaativaN kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään haittaa, jos postaa sinne hyviä kuvia mitä on napannut elämänsä aikana.

Se ei tietysti tarkoita niitä perseentaivutuskuvia. Mutta tyrmäävissä luontokuvissa ei ole mitään haittapuolta, päinvastoin tod.näk nostavat sinun "arvoa".

Ketä oikeesti kiinnostaa katsella kuvia puista, pilvistä ja auringosta? Itse skippaan moiset välittömästi...

Näköjään todella monia ihmisiä, kun monella luontokanavalla on monia miljoonia seuraajia ja lähes jokainen kuva saa 100k tykkäystä.

Kyllähän nuo joitain siis näköjään kiinnostaa. Instathotin perceherutuskuvat taas voi kiinnostaa sinua enemmän, eikä siinä mitään, kaikilla on makunsa.

mikä luontokanava-+

Vierailija
28/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuisia haittoja

Vierailija
29/44 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VaativaN kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä luontokanava-+

Näistä miljoonakanavista esimerkkinä esim.

https://www.instagram.com/nature/?hl=fi

Sitten suomalainen esimerkki luontokuvapostaajasta miljoonaseuraajilla:

https://www.instagram.com/kpunkka/?hl=fi

Vierailija
30/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tietoturvagurut?

Vierailija
31/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä koko instasta on? Facebookiin voi samalla tavalla ladata kuvia. Muutenkaan en ymmärrä koko kuvissa pällistelykulttuuria.

Vierailija
32/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä koko instasta on? Facebookiin voi samalla tavalla ladata kuvia. Muutenkaan en ymmärrä koko kuvissa pällistelykulttuuria.

Mulla on viitisen sataa seuraajaa ja suunnilleen saman verran seurattavia. En ole itse pällistellyt yhdessäkään kuvassa ja ihan todella harvoin joku seurattavistani julkaisee kuvia itsestään.

Ja mietihän historiaa taaksepäin, koko valokuvaushan on alkanut henkilöiden kuvaamisesta.

Vierailija
33/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on facebookissa henkilökohtaisempia juttuja vain kavereille, mutta Instassa olen nimimerkillä ja laitan harrastuksiin liittyviä kuvia avoimesti. Itsestä ei ole kuvia Instassa.

Vierailija
34/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun laitat kuvan nettiin se ei poistu sieltä koskaan vaikka itse sen poistaisit.

Vierailija
35/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun laitat kuvan nettiin se ei poistu sieltä koskaan vaikka itse sen poistaisit.

Perusteletko väitteesi?

Vierailija
36/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään haittaa jos osaa käyttää instagramia eli lisää sinne vain hyviä kuvia ei mitään alusvaatekuvia jne :D

Eikä kerro mitään henkilökohtaisia asioita.

Mulla ei ainakaan oo instassa mitään salattavaa, pidän julkisena.

Vierailija
37/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei enää ole ihmeellistä. Kaikki on jo keksitty.

Vierailija
38/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole instassa mitään henk.koht juttuja. Olen suunnitellut sen niin, että voin hyvin pitää sitä julkisena. Ei haittaa jos työnantaja tai eksän nyksä käy katsomassa, siinähän käy jos niin paljon kiinnostaa😂 mitään yksityisasioita siellä ei todellakaan ole.

Vierailija
39/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille yksityisyys on niin pieni asia nykyään

Vierailija
40/44 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen miehen eksä oli innokas somejakari. Heidän yhteiskuviaan siis löytyy googlesta vaikka kuvat onkin jo poistettu sieltä minne ne alunperin jaettiin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan