Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nuori voi katsoa Potterit?

Vierailija
14.12.2019 |

Olemme lukeneet lasten kanssa kaikki Harry Potterit, keskustelleet niistä kohdista jotka itsestäni olivat pelottavia, ja olemme katsoneet 3 ensimmäistä Potteria leffana, mutta nelosen traileri oli mielestäni aika pelottava. Lapset eivät ole 12-vuotiaita, mutta eivät kovin herkkiäkään. Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoissahan mm.tehdään uhraamisrituaali jossa käytetään verta ja ruumiin osia ja näin "herätetään henkiin" paha velho Voldemort. Jos tuo ei ole pakanallista niin en tiedä mikä on.

Niin, verrattuna kristittyihin jotka joka sunnuntai kokoontuvan syömään jumalansa ruumiin ja juomaan tämän veren..?

Enpä tiedä laittaisinko lapsiani katsomaan the Passion of Christiäkään.

Kai sinä olet tietoinen että se on vertauskuva ja ruumis on öylättiä ja veri viiniä?

Kai sinä olet tietoinen, ettei se leffan veri ollut aitoa ja kyse oli sadusta, jota ei väitetäkään todellisuudeksi (vrt. Kristittyjen ihmisuhri- ja kidutustarinat)

Vierailija
22/26 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoissahan mm.tehdään uhraamisrituaali jossa käytetään verta ja ruumiin osia ja näin "herätetään henkiin" paha velho Voldemort. Jos tuo ei ole pakanallista niin en tiedä mikä on.

Niin, verrattuna kristittyihin jotka joka sunnuntai kokoontuvan syömään jumalansa ruumiin ja juomaan tämän veren..?

Enpä tiedä laittaisinko lapsiani katsomaan the Passion of Christiäkään.

Kai sinä olet tietoinen että se on vertauskuva ja ruumis on öylättiä ja veri viiniä?

Kai sinä tiedät, ettei siinä harry potter-elokuvassakaan OIKEASTI ruumiita silvota..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K12 näkyy olevan tän illan potter (puoliverinen prinssi) mutta siis noudattaisin noita suositus ikärajoja.

K12 tarkoittaa K9, jos katsoo vanhemman seurassa. Leffateatterissakin.

Maalaisjärkeä (kaupunkilaisjärkeä) saa käyttää, jokainen osaa varmasti itse päätellä mitä omat lapset voi katsoa. Ja kirjat kannattaa lukea eka, saa leffoista enemmän irti 🙂

Vierailija
24/26 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9 vuotiaan kanssa katsottu kaksi ekaa. Ei itsekään halua katsoa kolmatta, jo kirjassa ankeuttajat pelottavat.

Vierailija
25/26 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pahemmin välittänyt ikärajoista, Vanhin kun halusi katsoa hohdon niin varoitin nuorempia että tämä elokuva on luultavasti teille liian pelottava. Ne menikin toiseen huoneeseen leikkimään kun vanhimman kanssa katsottiin kauhua. Ehkä mä jotain osaan siinä kun annan lapsille mahdollisuuden päättää itse? Varoitan kun tiedän että elokuva on pelottava. Olen sanonut myös sen että ne on näyteltyä satua.

Omasta mielestä pahinta on uutiset. Aivan sairaita juttuja ja pahinta niissä on se että ne on totta.

Vierailija
26/26 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen noi Potterit pelottaviksi, enkä olisi katsonut niitä alle 12v. Mutta juuri eräs eskari kehui katsoneensa ne kaikki. Kait se sitten on perheelle ok kasvattaa säikkyjä lapsia, jotka näkevät painajaisia? Omat lapseni on jo isompia ja noin suunnilleen pidettiin kiinni ikäsuosituksista (myös paineet kaveripiirissä vaikuttivat tiettyihin elokuviin, joten sosiaalinen maailma vst leffan sisältö mietittiin), mutta pääpiirteittäin asenne oli, että on mahtavaa kasvaa isommaksi ja sitä myös odotettiin, sillä isompana saavutti jotain etuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi