Moni Triplan kauppias jo vaikeukisssa
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006343327.html
Selvää on että Tripla on huono konsepti. Liikenteellisesti huono paikka ja parkkimaksut korkeat. Keskiluokan ihminen haluaa ajaa kauppakeskukseen autolla eikä millään haisevalla junalla tai bussilla jossa kaikenmaailman puliveivarit jollottelee. Se väki, joka julkisilla liikkuu, ei Triplaa pidä kannattavana. Koko ajan vaan vaikeutetaan yksityisautoilua sillä seuraamuksella että Helsingistä tulee sossupummien mesta.
Itse ajan aina omalla mukavalla autollani, jossa sopivaki säädetty ilmastointi ja lämmitys sekä hajusteet. Ja jos autolla ei pääse kauppaan, niin kauppa jää käymättä.
Kommentit (33)
Tripla on vain läpikulkupysäkki. Ei siellä kukaan tosissaan shoppaile. Muutenkin ihmiset ovat velkaisia, rojua on kaapit täynnä ja kukkarossa asustaa Matti.
Millä rahalla pitäisi ostella, kun ei ole? Käykö maksuvälineiksi männynkävyt, oravannahat ja rantojen pikkukivet? Jos ei, niin sitten jää ostokset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Aika näyttää miten käy. En kuitenkaan usko , että pääkaupunkiseudulla asiakkaat ja heidän ostovoima riittää kaikkiin nykyisiin ostareihin. Jos jossain käydään uutuudenviehätyksen takia niin kyllä se on toisista pois. Päivittäistavarakauppa on se mikä tekee esim. Jumbon tuloksen. Triplakin väittää panostavansa päivittäistavaroihin, mutta sen sijainti liikenteellisesti ja parkkeerauksen hinta ei suosi päivittäistavaraostosten tekoa siellä. Harva junamatkustaja lähtee shoppaamaan ja rahaamaan tavaraa julkisilla kotiin. Toisaalta myös pienempien erikoisliikkeitä on vaikea pärjätä paikassa, jossa vastaavaa tavaraa myydään marketissa halvemmalla. Paljonhan sinne tuli uusia ravintoloita, mutta onko niillekkään lopulta riittävästi asiakkaita. Itse käyn eräässä palkintoja keränneessä ostarissa maakunnassa. Kyllä ainakin siellä on ravintoloissa suuri vaihtuvuus. Perus heset, subbarit ja kotipizzat säilyy, mutta kaikki "paremmat" ei pärjää.
Mikäli ne päivittäistavarakaupat olisi helposti matkalla. Pari pikkumarkettia on ja sellaiset löytyy lähempää kotiakin matkan varrelta joten hoidan ostokseni niissä.
T. Yksi työmatkalainen lisää joka ilmeisesti on kävijä vaikka ei ole mitään ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika näyttää miten käy. En kuitenkaan usko , että pääkaupunkiseudulla asiakkaat ja heidän ostovoima riittää kaikkiin nykyisiin ostareihin. Jos jossain käydään uutuudenviehätyksen takia niin kyllä se on toisista pois. Päivittäistavarakauppa on se mikä tekee esim. Jumbon tuloksen. Triplakin väittää panostavansa päivittäistavaroihin, mutta sen sijainti liikenteellisesti ja parkkeerauksen hinta ei suosi päivittäistavaraostosten tekoa siellä. Harva junamatkustaja lähtee shoppaamaan ja rahaamaan tavaraa julkisilla kotiin. Toisaalta myös pienempien erikoisliikkeitä on vaikea pärjätä paikassa, jossa vastaavaa tavaraa myydään marketissa halvemmalla. Paljonhan sinne tuli uusia ravintoloita, mutta onko niillekkään lopulta riittävästi asiakkaita. Itse käyn eräässä palkintoja keränneessä ostarissa maakunnassa. Kyllä ainakin siellä on ravintoloissa suuri vaihtuvuus. Perus heset, subbarit ja kotipizzat säilyy, mutta kaikki "paremmat" ei pärjää.
Mä asun tässä Triplan lähistöllä ja käyn siellä pari kertaa viikossa. Kahvilat ja ravintolat on ollut aina täynnä. Tykkäisin itsekin käydä jossain siellä syömässä tai kahvilla, mutta vielä en ole sisään mahtunut. Kaupoista en niinkään tiedä, olen käynyt lähinnä vain Prismassa. Ei mitään pitkiä jonoja ole siellä ollut. Joku luomukauppa siitä Prisman edustalta joutui lopettamaan ja sitä en ihmettele yhtään. Vähän huono paikka sellaiselle myymälälle kun Prismastakin saa luomua ja paljon halvemmalla ja vieressä K-supermarket.
Triplassa on nykyään 2h ilmainen parkkiaika.
Minäkin käyn tästä Triplan naapurista lähes päivittäin siellä. Kyllä siellä aina väkeä on tungokseen ja ruokapaikat aina täynnä. Ne luomupuodit ovat tosiaan hassuja, kun vieressä on K Supermarket ja Prisma, jotka kummatkin on rakennettu erikoisversioksi mittavine deli -osastoineen. Ja käyn siellä ihan omin pikkujaloin, matkaa on sata metriä.
Millä rahalla pitäisi ostella, kun ei ole? Käykö maksuvälineiksi männynkävyt, oravannahat ja rantojen pikkukivet? Jos ei, niin sitten jää ostokset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Aloituksesta tulee mieleen espoolainen työkaverini, joka ei mene mihinkään ilman omaa autoaan. Samalla se valittaa, että Helsingissä on ruuhkia, ei ole tarpeeksi parkkipaikkoja tai ne ovat kalliita. Kun siltä kysyy, miksi se ei tule keskustaan julkisilla, se ylpeänä kertoo, miten on viimeksi käyttänyt joukkoliikennettä 80-luvulla.
Sanoin sille, että Helsigin ruuhkat vähenisivät, jos espoolaiset pysyisivät oman, upean kaupunkinsa sisällä, eivätkä tulisi ruuhkauttamaan Helsinkiä. Kaveri suvaitsi ottaa siitä nokkiinsa. 😂
Mun työkaveri, kolmekymppinen Espoossa asuva nainen, ei ole koskaan matkustanut ratikalla, metrolla tai lähijunalla. On Espoossa syntynyt ja meidän työpaikka on Pasilassa.
Espoolainen ei selvin päin mene julkisilla. Ja kännissäkin käyttää taksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan aina omalla mukavalla autollani, jossa sopivaki säädetty ilmastointi ja lämmitys sekä hajusteet. Ja jos autolla ei pääse kauppaan, niin kauppa jää käymättä.
Jep, kyllä Wunderbaum pitää olla.
Kävin tänään ja tein ostoksiakin kolmessa liikkeessä. Paljon oli ihmisiä ja ksiypoisakin asiakkaita. Pitää vielä mennä uudemman kerran. Ihan junalla kuljin eikä siellä kukaan haisut.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Aloituksesta tulee mieleen espoolainen työkaverini, joka ei mene mihinkään ilman omaa autoaan. Samalla se valittaa, että Helsingissä on ruuhkia, ei ole tarpeeksi parkkipaikkoja tai ne ovat kalliita. Kun siltä kysyy, miksi se ei tule keskustaan julkisilla, se ylpeänä kertoo, miten on viimeksi käyttänyt joukkoliikennettä 80-luvulla.
Sanoin sille, että Helsigin ruuhkat vähenisivät, jos espoolaiset pysyisivät oman, upean kaupunkinsa sisällä, eivätkä tulisi ruuhkauttamaan Helsinkiä. Kaveri suvaitsi ottaa siitä nokkiinsa. 😂
Mun työkaveri, kolmekymppinen Espoossa asuva nainen, ei ole koskaan matkustanut ratikalla, metrolla tai lähijunalla. On Espoossa syntynyt ja meidän työpaikka on Pasilassa.
Tuoko joku sen aina autolla töihin vai mihin pysäköi autonsa?
Itse ostin sieltä leivän ja se oli tosi hyvä. Muita kauppoja en ole vielä löytänyt. En tuota kauppahallia. Se voisi olla houkutteleva. Kuulun, että sinne olisi tulossa kalakaupoias ja sitä odotan kovasti. Tuoretta kalaa, eikä niitä supermarkettien monta etappia kiertäneitä haisuleita.
Minä ainakin tykkään Triplasta. Asun ja teen töitä Pasilassa, joten on ihanaa, kun vaatteet ja ruoat saa nyt läheltä ja helposti ihan vain kävellen. Säästää myös aikaa!
Kävin kerran Mall of Thalathassa enkä löytänyt sieltä juuri mitään. Siellä oli surkea kattaus opasteita ja ainoalla näyttötaululla röhnötti joukko nuorisoa. Ihan samat kaupat löytyy Jumbosta tai Sellosta ja sinne pääsee omalla autolla kotiovelta paikan päälle. Kuka viittii raijata tavaroitaan käsin kauppakeskuksessa, josssa ei voi käyttää samoja ostoskärryjä joka kaupassa, kuten Jumbossa. Jumbokin teki kärryissä virheen, kun muutti aikanaan juomalaatikon telineen mallia kärryissä. Ennen sitä kaljakoreille tarkoitettua telinttä käytti suurimmaksi osaksi seisovat lapset, jotka eivät enää istumaan mahtuneet. Nyt niissä on joku heiluri kaljalaatikoille. Kyllä lapsia niillä enempi kulettaa, kuin kaljalaatikkoa. Jumbo on kuitenkin enempi perheille tarkoitettu, kuin juopoille. Joskus ihan pienikin asia voi vaikuttaa siihen, mihin rahaa käyttävä perhe menee ostoksille. Tätä ei kovin moni valkokauluksinen tajua luomisen hurmoksessa.
Minusta ei ole toimiva konsepti, että ruokapaikat on ripoteltu eri kerroksiin. En yhtään ihmettele, jos 1. kerrokseen ei kukaan mene ravintolaa etsimään.