Onko Pepsi Maxissa jotain riippuvuutta aiheuttavaa ainetta? Tiedän monia addiktoituneita.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan höpöjä. Max viittaa maun laatuun. Ei koukuta, mutta toki tapa voi piintyä.
No ei kyllä suoranaisesti, vaan max viittaa kalorittomuuteen, eli keinoteikoiseen makeutusasineeseen...
Lopettakaa niin laihdutte ja vatsa voi paremmin.
Mulla on laiha kaveri joka juo aina ja koko ajan PepsiMaxia. Hän korvaa myös aterioita sillä.
Ilman muuta kannattaa kiinnittää huomiota juomien kofeiinisisältöön, jos haluaa välttää addiktoitumista. Limsaa menee usein ihan eri määriä kuin esimerkiksi kahvia, joten kofeiinia kertyy vaikka pitoisuus ei sinänsä olisi korkea.
Jos tulee vieroitusoireita, niin kokeilee juoda kahvia tai vahvaa teetä ja katsoa auttaako se. Jos tämä ei auta, niin sitten voi olla kyse (myös) makeutusaineista tai jostain muusta.
Itsellä kyllä kokiksen (light) vaihto teehen poisti oireet. Siitä sitten on kuljettu vuosien kahvittelun kautta tilanteeseen, jossa olen hankkiunut kofeiiniriippuvuudesta eroon ja juon kofeiinijuomia vain satunnaisesti, ollen useimmat päivät ilman niitä.
Kaikki kevyt limsat on helvetin pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan höpöjä. Max viittaa maun laatuun. Ei koukuta, mutta toki tapa voi piintyä.
Tarkistapa se kofeiinipitoisuus. Oikeasti hurja.
No miksi et voi itse kertoa, jos tiedät? Paljon sitä on verrattuna kahvikupilliseen? Ohis
Olen itse lopettanut kahvin juonnin. Tajuaako ihmiset ollenkaan miten koukuttavaa kofeiini on? Tämän ketjun perusteella ette oikein näytä tajuavan?
Tämähän kuulostaa hyvältä! En itse juo limuja, mutta minulla on Pepsin osakkeita :-D
Vierailija kirjoitti:
Kofeiinia hyvin runsaasti. Aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden. Itselleni tuli aika rajut oireet kun lopetin. Päänsärkyä ja esim voimakasta jalkasärkyä.
On kofeiinia, mutta ei todellakaan hyvin runsaasti. Sitä on Pepsi Maxissa n. viisinkertaisesti vähemmän kuin kahvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa se kofeiinipitoisuus. Oikeasti hurja.
No miksi et voi itse kertoa, jos tiedät? Paljon sitä on verrattuna kahvikupilliseen? Ohis
Yhden kahvikupillisen verran kofeiinia on n. 8 desilitrassa Pepsi Maxia, kertoo Hartwall.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Juon Pepsi Maxia viskin kanssa ja siihen tarkoitukseen se sopii hyvin. Muuten ei kyllä tule sitä juotua, eikä muitakaan limuja.
Tuo on kyllä viskin väärinkäyttöä. Ellei sitten ole todella huonoa viskiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lopettanut kahvin juonnin. Tajuaako ihmiset ollenkaan miten koukuttavaa kofeiini on? Tämän ketjun perusteella ette oikein näytä tajuavan?
Onko kofeiinikoukusta sitten jotain haittaa? Miksi kahviin ei saisi olla koukussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kofeiinikoukusta sitten jotain haittaa? Miksi kahviin ei saisi olla koukussa?
Hallitut riippuvuudet ovat elämän suola. Kahvi, tee, hamppu. Harmitonta elämänlaatua lisäävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä jotakin ja ei ole kofeiini, koska esim. kahvinjuonti ei vie niitä vieroitusoireita pois. Aikanaan join päivittäin 1,5l pepsimaxia, vuosia, sitten lopetin, nykyään juon satunnaisesti coca cola zeroa ja välttelen pepsimaxia, cocacola ei jostain syystä aiheuta samalla tavalla riippuvuutta.
Pepsimax aiheutti mulla myös "suonenvetoja", saatoin herätä yöllä siihen, että pohjelihas aivan kivikova ja sattui hitosti.
Ei kukaan juo kahvia niin monta litraa päivässä, että saisi yhtä paljon kofeiinia kuin runsaasta pepsi maxin käytöstä. Se max viittaa nimenomaan kofeiinin määrään.
Eikä viittaa vaan siihen että tuote on lightia ja ei auta myöskään energiajuoma siihen päänsärkyyn.
En ole ikinä nähnyt hoikkaa ihmistä, joka joisi dieetti eli light limua.
Jotainhan se kertoo siitä, mitä se tekee. Hoikat ihmiset juovat silloin tällöin sokerillista limua, kuten Pommacin perinteistä sokeriversiota. No problems.
Vierailija kirjoitti:
Sekä kofeiini että makeutusaineet ovat erittäin addiktoivia. Kofeiinin koukuttavuuteen ei kiinnitetä juuri huomiota koska kahvi ei ole vaarallista, mutta kyllähän tuon koukuttavuuden huomaa esim. siitä että ihmiset ei millään lopeta kahvin juontia vaikka kärsisivät pahasta närästyksestä ja uniongelmista.
Jaa huomaa vai? Töissä porukka kulkee suurinpiirtein jokapaikkaan kahvikuppi kädessä, tyhjiä kahvikuppeja ja kahviläikkiä joka paikka täynnä. Mikä siinä on, ettei sitä kahvia voi juoda vain siellä kahvihuoneessa, vaan sen kupin kanssa pitää heilua joka paikassa aivan kuin henki riippuisi siitä tai jotain.
Miksi jauhaatte kofeiinista, ei se ole cokiksessa/pepsissä se addiktoiva tekijä. Virkistävän maun ym. lisäksi saattaa olla jokin yksittäinen x aine, tai aineyhdistelmä, joka addiktoi.
Taidan keittää kupin kahvia, kun ei ole cokista...
Kuuklettakaa, se on aspartaami joka koukuttaa ja lihottaa.
Ja ihmetellään kun suolistosairaudet lisääntyy..onko ihme kun ihmiset juo litra tolkulla lisäainemoskaa.