Mitä järkeä on elämässä ilman onnellisuutta?
Vihaan elämääni. Olin aiemmin onnellinen, mutta menetin ne asiat, mitkä minut tekivät onnelliseksi. En voi saada niitä takaisin. Muut asiat eivät tee minua onnelliseksi. Mitä järkeä elämässäni enää on?
Kommentit (52)
Mitä iloa on elämästä, jota vihaan?
Kukaan ei ole onnellinen 24/7. Tyytyväinen voi olla olotilaansa. Jos et ole tyytyväinen olotilaan, tee sen kaipaamasi onnellisuuden eteen jotain. Alota vaikka värjäämällä tukka violetiksi, ihan sama. Kunhan aloitat.
En ole itsetuhoinen, mietin vain että minun elämäni oli ja meni. Se on surullista ja epäreilua. Mutta ei sille mitään voi. Mikään asennemuutos ei minua onnelliseksi tee.
Kovin tuntuu pitkältä mahdollisesti pitkäkin elämä ilman mitään iloa ja onnea. Nauttikaa, te, joilla siihen on aihetta! Ette tiedä mitä se on, kun ei ole enää mitään.
Jos jokin hiusten värjääminen voisi vaikuttaa onnellisuuteen, olisin sen jo tehnyt. Kyse on siitä, että menetin sellaista, mitä en saa takaisin ja mitä ei voi millään korvata. Ja tämä oli elämäni tärkein asia. Pointti on siinä, etten enää voi tehdä mitään saadakseni elämäni onnelliseksi.
Mene terapiaan käsittelemään menetystäsi. Se ei tarkoita, että vaikka nyt uskot, että sinusta tuntuu aina tältä, että oikeasti tuntisit näin koko loppu elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
En ole itsetuhoinen, mietin vain että minun elämäni oli ja meni. Se on surullista ja epäreilua. Mutta ei sille mitään voi. Mikään asennemuutos ei minua onnelliseksi tee.
Kovin tuntuu pitkältä mahdollisesti pitkäkin elämä ilman mitään iloa ja onnea. Nauttikaa, te, joilla siihen on aihetta! Ette tiedä mitä se on, kun ei ole enää mitään.
Avaa pikkusen mitä oli ja meni
Olen kyllä käynyt terapiassa. En ole saanut sieltä mitään apua. Ei itseään voi muuttaa. Esimerkki: olet aina inhonnut maksalaatikkoa. Nyt sinun pitäisi rakastaa sitä. Tai olet aina rakastanut sitä, että sinulla on rentoutunut olo. Nyt sinun pitäisi oppia pitämään siitä, ettet saa nukuttua neljää tuntia enempää yössä.
Siinä ei ole järkeä, kauhistuttavaa todeta. Minua ei kiinnosta elämässä enää mikään, mutta onnellisuus olisi voinut pitää siinä kiinni. Vaan eipä pidä.
Minkä asian olet menettänyt? Puolisosi, omaisuutesi vai rakkautesi? Kukaan ei pysty neuvomaan, kun ei tarkemmin tiedetä mistä kyse.
Minäkin menetin onneni lähteen 25 vuotta sitten, 19 vuotiaana. Koskaan sen jälkeen ei ole ollut samaa. Tajusin välittömästi, että en voisi enää koskaan löytää mitään samanlaista ja kuinka loputtoman pitkältä edessä oleva elämäni silloin tuntuikaan. Ja niin se on ollutkin. Silti olen elänyt: mennyt naimisiin, elänyt normaalia arkea, kokenut iloa, surua, nähnyt maailmaa ja nyt päätynyt hyvää taloudelliseen jamaankin. Voisin vaihtaa tämän kaiken siihen, että pääsisin takaisin tuohon aikaan, kun minulla vielä oli tämä onneni, jos vain saisin sen pitää. Mutta kun tällaista mahdollisuutta ei ole, niin mitä muuta voi tehdä kuin elää ja yrittää tehdä siitä elämästä mitä on mahdollisimman hyvää ja olla tyytyväinen edes siitä. Maailmassa on paljon surkeampiakin ihmiskohtaloita.
Mitä völiä sillä on, mitä menetin? Ei minua voi auttaa. Menetys oli se asia, mikä minulle on ollut tärkeintä, jonka eteen olen tehnyt töitä ja yrittänyt kaikkeni. Koska en voi enää olla yhtä onnellinen kuin kerran olin, en näe syytä yrittää nää mitään. Ap
En ole kiinnostunut muiden kohtaloista. Pitäisikö minun elämäni sisällöksi riittää, että onpa hyvä kun en kuole nälkään? Minulle olisi sama vaikka kuolisinkin. Ap
Älä stressaa, mää en ole ikinä onnellinen, mutta en stressaa siitä.
Pettymyksestä toiseen, mutta sitä tämä on , elämää. Siitähän saa jo vähän komiikkaakin. Lehdet ovat täynnä onnellisuuslopinää, ei kannata mennä niiden mukaan.
No kerro nyt mikä se menetys oli? Ei voi auttaa, jos et yhtään avaa.
Jaksamisia, en oikein osaa muuta sanoa. Tiedän ainakin täysin, miltä susta tuntuu. ❤
Ei kaikessa aina tarvitse olla järkeä.
Minua auttaa jaksamaan eteenpäin kun mietin, että ehkä jotain paljon parempaa on vielä edessä. Elämä osaa joskus yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä käynyt terapiassa. En ole saanut sieltä mitään apua. Ei itseään voi muuttaa. Esimerkki: olet aina inhonnut maksalaatikkoa. Nyt sinun pitäisi rakastaa sitä. Tai olet aina rakastanut sitä, että sinulla on rentoutunut olo. Nyt sinun pitäisi oppia pitämään siitä, ettet saa nukuttua neljää tuntia enempää yössä.
No, maksalaatikosta voi oppia tykkäämään, kun lisää sen sekaan sellaisia aineksia, että alkaa maistua hyvälle. Huonoon uneen on lääkkeet. Nämä esimerkit ei avannut sun olotilasta oikein mitään muuta kuin sen, ettet halua nähdä sitä valoa siellä tunnelin päässä.
Miksi pitäisi olla onnellinen? En allekirjoita sitä, että elämä ei ole elämisen arvoista jos ei ole onnellinen.