Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomen ravintolatarjonta on niin surkeaa?

Vierailija
13.12.2019 |

Kovin surkealaatuista ruokaa. Harva ravintola edes kunnon lihaa tarjoaa, vaan jotain kebabbia ja kanapaloja tyrkyttävät. Grillattu kanapihvi onkin uppopaistettu. Guacamole on jotain mautonta hernemössöä jota ei ole avokadoa nähnytkään. Saalaatti on jäävuorisalaattia ja tomaattia, ehkä muutama oliivi ja suolakurkku. Maha menee sekaisin ja on puoliripulilla.

Maidotonta, gluteenitonta ruokaa harvemmin missään tarjotaan. Koska laktoosittomana pitäisi olla ok, maitoallergisi ja laktoosiintoleranssi on ihan sama juttu.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihviravintolassa sain kyllä ihan kunnon lihaa

Vierailija
2/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten niin, että paremmissa paikoissa ei saa noita gluteenittomia jne, kun taas näissä missä itse pienituloisena hennon käydä, on ihan vakio, että noita on aina tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole juuri kotikyläsi ulkopuolella käynyt ravintoloissa. Helsingissä on aivan varmasti kurmeesi täyttäviä ravintoloita. Epäilen tosin, ettei sinulla ole niihin varaa.

Vierailija
4/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska talentti, esim. Tomi Björck, ymmärtää että rahaa voi tahkota vähän paremmin ulkomailla.

Vierailija
5/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syönti on aika noloa.

Vierailija
6/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, missä oikein olet käynyt? ABC:lla? Kyllä Suomessa on nykyään todella hyviä ravintoloita. Käy joskus vaikka Turussa, Porvoossa tai Helsingissä.

Vierailija
7/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto. Suomessa on aika vähän kansainvälisiä ravintolaketjuja eikä täältä löydy yhden yhtäkään barbecuetyylistä ravintolaa, missä itse saa hakea seisovasta pöydästä ruokaa ja grillata pöydässä. Suomessa on köyhä ravintolatarjonta eikä minkään tason katuruokakulttuuria.

Vierailija
8/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama havainto. Suomessa on aika vähän kansainvälisiä ravintolaketjuja eikä täältä löydy yhden yhtäkään barbecuetyylistä ravintolaa, missä itse saa hakea seisovasta pöydästä ruokaa ja grillata pöydässä. Suomessa on köyhä ravintolatarjonta eikä minkään tason katuruokakulttuuria.

eikös ketjuravintolat ole vähän out?

Vierailija
9/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on mennä ravintolaan grillaamaan tai keittämään ruokaa siinä omasa pöydässä? Miksi ei yhtä hyvin kokkaile kotana sitten? Tulee halvemmaksi. Olen aina ihmetellyt ulkomailla tätä täysin typerää ideaa.

Vierailija
10/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole katuruokakulttuuria, niin ruokamyrkytyksiä, salmonellaa ja ripulia meillä sitten vastaavasti huomattavasti vähemmän. Ja kuka tuolla ulkona kylmässä (mitä 0n 9 kk vuodesta) haluaa syödä?

Vierailija
11/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää ABC:llä syödä niin onhan se vähän ankeaa.....

Vierailija
12/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on mennä ravintolaan grillaamaan tai keittämään ruokaa siinä omasa pöydässä? Miksi ei yhtä hyvin kokkaile kotana sitten? Tulee halvemmaksi. Olen aina ihmetellyt ulkomailla tätä täysin typerää ideaa.

Samaa mieltä. Suomessa tuo taitaa olla kiellettyäkin paloturvallisuussyistä.

Vierailija
13/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä löytyy mun mielestä nykyään jo oikein hyvä tarjonta erityyppisiä ravintoloita. Huonoja tietenkin on mutta kannattaakin kokeilla useita erilaisia että löytyy ne omat, ne hyvät. Itse tykkään todella paljon "vanhoista klassikkoravintoloista" mutta ihan loistavia uusia on tullut viime vuosina useita. 

Vierailija
14/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kyllä hyviä ravintoloita. 

Vierailija
15/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu ruokakulttuuri kokonaan.

Vierailija
16/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, helsingissä on ehkä mutta kuka nyt haluu ajaa stadissa.

Espoo taas on kebabpizzaa, intialaista ja sushikiinalaista roskaa.

Ja grillitoro ja ribis ovat surkeita pihvipaikkoja. 

-Ap

Vierailija
17/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla ihmiset syö yleensä oman maansa ruokakulttuuriin kuuluvia ruokia. Onhan Suomessa lihapiirakat snägärillä.

Vierailija
18/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Siis missä sä oikein asut?

Vierailija
19/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Tämä selittää ihan riittävästi. Olet siis köyhä juntti, jonka ravintolamaailma rajoittuu rekkamiesbaareihin.

Vierailija
20/108 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, aika vähän tulee ravintoloissa käytyä, koska tasokasta ruokaa on niistä niin vaikea löytää. Ennemmin kokkaillaan itse kuin maksetaan vähintään se 70 €/hlö ruoasta, joka ei ole kovin hääviä. Suomessa ravintolassa syöminen on todella kallista laatuun nähden. Ulkomailla on olleet parhaat ravintolaelämykset, Kreetalla, New Yorkissa jne.