Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää isälle, etten haluaisi toimia koko joulua ilmaisena lapsenvahtina? (ilman että hän suuttuu)

Vierailija
13.12.2019 |

Olen 14-vuotias ja kaksi viime joulua on mennyt samalla kaavalla. Eli saan toimia pienempien serkkujen ilmaisena lapsenvahtina ja minun pitäisi olla vaan iloinen että saan viettää aikaa heidän kanssaan. Kyllä siis olenkin mutta haluaisin myös osallistua jouluun kuten muu perhe eli isä ja kaksi isoveljeä.

Veljiä ei koskaan laiteta hoitamaan serkkuja vaikka vanhempi on jo kohta 18. Joudun myöskin hoitamaan koristelut ja tarhoilut + leipomisen koska isä ei osaa mitään tuollaista. Sen jälkeen kun äitini kuoli ei vaivautunut edes opettelemaan mitään vaan "kyllä meidän *Minka hoitaa kun se on niin näppärä"

Meillä ramppaa sukulaisia jouluna oikeastaan joka päivä koko jouluviikon ajan. Muut saavat nauttia joulusta paitsi minä. En pääse "isoon pöytään" ruokailemaan kuten muut kun pitää autella lasten pöydässä pieniä syömään ja vielä siivota sotkut. Kun muut alkavat esimerkiksi pelailla seurapelejä, minut hätyytetään ulos pienten kanssa, ettei mekkala häiritse. "Kun olet niin taitava niiden lasten kanssa"

Kyllä voisin tehdä mielelläni osan tästä hommasta, mutta ärsyttää kun veljiltä ei vaadita MITÄÄN. Ihan yhtälailla hekin osaisivat vaikka vauvakeinua kiikuttaa, ei siinä sen ihmeempää vaadittaisi. Miten sanon tästä isälle ilman että hän suuttuu ja ottaa aina äidin kuoleman puheeksi?

Kommentit (220)

Vierailija
201/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta saa vielä joku onnekas mies hyvän vaimon.

mies51v

Veikkaanpa että tämän päivän 14-vuotiailla on täysin toisenlaiset tulevaisuudenhaaveet.

Kyllä edelleenkin moni tyttö haluaa naimisiin hyvän miehen kanssa, se on täysin luonnollista =)

Vierailija
202/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän suuttua. Sinun velvollisuutesi ei ole toimia toisten piikana. Olet vielä lapsi ja anstaitset nauttia nuoruudestasi vapaana ylimääräisistä rasitteista ihan siinä missä veljesikin. Kotiorjaksi ei tarvitse suostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Veikkaanpa että tämän päivän 14-vuotiailla on täysin toisenlaiset tulevaisuudenhaaveet.

Kyllä edelleenkin moni tyttö haluaa naimisiin hyvän miehen kanssa, se on täysin luonnollista =)

Toki. Harvempi huonon. eri

Vierailija
204/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, kiitos asiallisista vastauksista joita tulikin paljon enemmän kun odotin. 

En muista missä viestinumerossa kysyttiin, mutta erityisen pahalta tuntuu se, että kun olen isälle sanonut, hän loukkaantuu ja ottaa esiin äidin. Esim. "Kyllä Anjakin (äiti) olisi halunnut että meillä on kunnon joulu" ja pitää olla samat tarjottavat ja leipomiset. Kun ehdotin että voisiko leivokset edes tilata leipomolta niin isä syyllistää, että mitä luulet että Anja ajattelisi jostain tilauskakuista jos olisi täällä.

Ap

Tuota kutsutaan syyllistämiseksi. Se on ns. manipulointia. Oikeasti isäsi tulisi joko laittaa ITSE joulu teille lapsille ja kokata itse ne ruuat jos ne on oikeasti tärkeitä joulun kannalta. Eihän niiden täydellisiä tarvitse olla, jotta tuntui joululta. Jos ne ruuat olisi isällesi tärkeitä, hän laittaisi ne itse. Piste.

Jos taas se on tärkeämpää, kuka ne laittaa eli että hän ei niitä ainakaan laita, hänen tulisi antaa tilata ne ruuat.

Ei sun tarvitse suostua. Jos ei hän itse viitsi niitä tehdä, miksi sinun tarvitsisi? Sinä voit kieltäytyä, koska olet lapsi vielä. Ja vaikka olisit aikuinen, ei sinun tarvitse olla oma äitisi. Sinun isäsi kuuluu olla sinun vanhempasi.

Jos isäsi vetoaa äitiisi, voit kysyä häneltä miksi hän ei itse tee ruokia TEILLE kun eikö hänen pitäisi järjestää teille samanlainen joulu kuin äiti aikonaan, kun TE olette niitä teidän perheen lapsiakin?

Sillä ei ole väliä mitä osaa kokata. Yrittää voi, jos on halua. Se on vanhemman tehtävä luoda lapsille joulu ja.... koti.

Sivusta: tuo on myös tapa, joka ei itsestään lopu. Olen kuunnellut sivusta samanlaista syyllistämistä, ja syyllistettävä oli jo eläkeiässä.

Joo tiedän. Meidän lapsuudenperheessä tuota syyllistämistä harrastetaan vieläkin. Itse havahduin tähän vasta aikuisiällä. On hyvä tietää, ettei nuori tee mitään väärin vaikka kieltäytyy. Hän voi vedota siihen ettei viranomaisetkaan hyväksyisi lapsen pakottamista äidin rooliin tai liian suureen taakkaan. Kannattaa tosin varautua siihen, että lisää syyllistämistä, kiristämistä ja suuttumusta voi tapahtua sen jälkeen kun kieltäytyy.. mutta kun sen tietää etukäteen, niin jaksaa paremmin. Ap:n kannattaa etsiä tapoja, joilla saada omaa aikaa (hyviä nuorelle sopivia tapoja siis) esim harrastus kodin ulkopuolella, lenkkeily, jne. Hyvistä ja terveellisistä kaverisuhteista kannattaa pitää kiinni. Näin saa estettyä sen, ettei isä hallitse vielä aikuisenakin.

Itselläni on ollut pitkä prosessi löytää se, mitä itse tahdon. Noista asioista oli apua nuorena.

AP:lle voimia, ei äitisi varmasti suuttuisi sinulle vaikka tilaisit ruuat tai jättäisit ne isän tehtäväksi.

Todellakin törkeää toimintaa isältä yrittää syyllistää tytärtään kuolleeseen äitiin vedoten, vaikka isän velvollisuus olisi itse huolehtia lapsistaan, eikä toisinpäin. Veikkaan, että ennemminkin äiti pöyristyisi siitä, että yksi lapsista laitetaan kotona orjan asemaan.

En antaisi ikinä anteeksi miehelleni, jos käyttäytyisi noin piittaamattomasti ja tökerösti yhtä lastamme kohtaan kuolemani jälkeen. Vanhemman tehtävä on järjestää lapsille joulu. Jos ei itse pysty tekemään, niin sitten ostaa valmiina ja yrittää ainakin luoda hyvän tunnelman, jossa kaikki viihtyvät.

Vierailija
205/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, kiitos asiallisista vastauksista joita tulikin paljon enemmän kun odotin. 

En muista missä viestinumerossa kysyttiin, mutta erityisen pahalta tuntuu se, että kun olen isälle sanonut, hän loukkaantuu ja ottaa esiin äidin. Esim. "Kyllä Anjakin (äiti) olisi halunnut että meillä on kunnon joulu" ja pitää olla samat tarjottavat ja leipomiset. Kun ehdotin että voisiko leivokset edes tilata leipomolta niin isä syyllistää, että mitä luulet että Anja ajattelisi jostain tilauskakuista jos olisi täällä.

Ap

Tuota kutsutaan syyllistämiseksi. Se on ns. manipulointia. Oikeasti isäsi tulisi joko laittaa ITSE joulu teille lapsille ja kokata itse ne ruuat jos ne on oikeasti tärkeitä joulun kannalta. Eihän niiden täydellisiä tarvitse olla, jotta tuntui joululta. Jos ne ruuat olisi isällesi tärkeitä, hän laittaisi ne itse. Piste.

Jos taas se on tärkeämpää, kuka ne laittaa eli että hän ei niitä ainakaan laita, hänen tulisi antaa tilata ne ruuat.

Ei sun tarvitse suostua. Jos ei hän itse viitsi niitä tehdä, miksi sinun tarvitsisi? Sinä voit kieltäytyä, koska olet lapsi vielä. Ja vaikka olisit aikuinen, ei sinun tarvitse olla oma äitisi. Sinun isäsi kuuluu olla sinun vanhempasi.

Jos isäsi vetoaa äitiisi, voit kysyä häneltä miksi hän ei itse tee ruokia TEILLE kun eikö hänen pitäisi järjestää teille samanlainen joulu kuin äiti aikonaan, kun TE olette niitä teidän perheen lapsiakin?

Sillä ei ole väliä mitä osaa kokata. Yrittää voi, jos on halua. Se on vanhemman tehtävä luoda lapsille joulu ja.... koti.

Sivusta: tuo on myös tapa, joka ei itsestään lopu. Olen kuunnellut sivusta samanlaista syyllistämistä, ja syyllistettävä oli jo eläkeiässä.

Joo tiedän. Meidän lapsuudenperheessä tuota syyllistämistä harrastetaan vieläkin. Itse havahduin tähän vasta aikuisiällä. On hyvä tietää, ettei nuori tee mitään väärin vaikka kieltäytyy. Hän voi vedota siihen ettei viranomaisetkaan hyväksyisi lapsen pakottamista äidin rooliin tai liian suureen taakkaan. Kannattaa tosin varautua siihen, että lisää syyllistämistä, kiristämistä ja suuttumusta voi tapahtua sen jälkeen kun kieltäytyy.. mutta kun sen tietää etukäteen, niin jaksaa paremmin. Ap:n kannattaa etsiä tapoja, joilla saada omaa aikaa (hyviä nuorelle sopivia tapoja siis) esim harrastus kodin ulkopuolella, lenkkeily, jne. Hyvistä ja terveellisistä kaverisuhteista kannattaa pitää kiinni. Näin saa estettyä sen, ettei isä hallitse vielä aikuisenakin.

Itselläni on ollut pitkä prosessi löytää se, mitä itse tahdon. Noista asioista oli apua nuorena.

AP:lle voimia, ei äitisi varmasti suuttuisi sinulle vaikka tilaisit ruuat tai jättäisit ne isän tehtäväksi.

Todellakin törkeää toimintaa isältä yrittää syyllistää tytärtään kuolleeseen äitiin vedoten, vaikka isän velvollisuus olisi itse huolehtia lapsistaan, eikä toisinpäin. Veikkaan, että ennemminkin äiti pöyristyisi siitä, että yksi lapsista laitetaan kotona orjan asemaan.

En antaisi ikinä anteeksi miehelleni, jos käyttäytyisi noin piittaamattomasti ja tökerösti yhtä lastamme kohtaan kuolemani jälkeen. Vanhemman tehtävä on järjestää lapsille joulu. Jos ei itse pysty tekemään, niin sitten ostaa valmiina ja yrittää ainakin luoda hyvän tunnelman, jossa kaikki viihtyvät.

Only in av.

Vierailija
206/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysy isältäsi, että mitähän äiti ajattelisi siitä, että vain yksi hänen lapsistaan uuvutetaan kokonaan vaatimalla järjestämään koko suvulle joulu, joka on aikuisellekin ihmiselle rankka tehtävä.

Vierailija
207/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon isän ajattelu on sen verran kieroutunut, että ei voi vaatia 14-vuotiaalta, että hän pystyisi puhumaan järkeä isälleen. Vaikka ap olisikin trolli, niin näitä tapuksia valitettavasti on ihan oikeassakin elämässä.

Hyvä, että kirjoitit tänne, ap. Sekä sinä, että isäsi tarvitsette perheen ulkopuolista apua. Isäsi ei ole ilmeisesti pystynyt käsittelemään äitisi kuolemaa aikuismaisella tavalla. Löydä joku aikuinen, johon voit luottaa ja joka osaa auttaa sinua. Sinä et voi astua äitisi rooliin, isäsi ja veljesi (vieläpä sinua vanhempiakin) täytyy ottaa sen vastuun mikä heille kuuluvat. Sinun kannatta miettiä minkälaisen ammatin haluaisit ja ruveta katsomaan missä sellaista koulutusta on jollain toisella paikkakunnalla. Se ei ole helppoa lähteä yksin nuorena ilman tukea, joten olisi kyllä hyvä löytää joku aikuinen johon voit luottaa ja jonka kanssa voit suunnitella asioita. Mielellän joku aikuinen joka auttaa ammatin puolesta, nuoriso-ohjaaja, koulun kuraattori tms., ettei hänellä ole "oma lehmää ojassa", tarkoitan, että hänen omat tarpeensa eivät saa vaikuttaa valintaasi. Siinä on paljon mietittävää mm. taloudellisia asioita. Luota itseesi! Vaikutat fiksulta, kun tännekin kirjoitit.

Vierailija
208/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Tottakai haluavat. Sinä et kuitenkaan valitettavasti vaikuta lainkaan kunnolliselta.

Vierailija
209/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloituksen on kirjoittanut 14-vuotias, niin on todella kypsä ja osaa ilmaista asiansa todella hyvin.

Siksi vähän epäilyttää...

Olen 16, ja osasin mielestäni kirjoitella ihan samalla tasolla 14-vuotiaana. Hän on luultavasti lukenut paljon kirjoja, sillä teksti oli mukavaa luettavaa. Propsit. 

Vierailija
210/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon isän ajattelu on sen verran kieroutunut, että ei voi vaatia 14-vuotiaalta, että hän pystyisi puhumaan järkeä isälleen. Vaikka ap olisikin trolli, niin näitä tapuksia valitettavasti on ihan oikeassakin elämässä.

Hyvä, että kirjoitit tänne, ap. Sekä sinä, että isäsi tarvitsette perheen ulkopuolista apua. Isäsi ei ole ilmeisesti pystynyt käsittelemään äitisi kuolemaa aikuismaisella tavalla. Löydä joku aikuinen, johon voit luottaa ja joka osaa auttaa sinua. Sinä et voi astua äitisi rooliin, isäsi ja veljesi (vieläpä sinua vanhempiakin) täytyy ottaa sen vastuun mikä heille kuuluvat. Sinun kannatta miettiä minkälaisen ammatin haluaisit ja ruveta katsomaan missä sellaista koulutusta on jollain toisella paikkakunnalla. Se ei ole helppoa lähteä yksin nuorena ilman tukea, joten olisi kyllä hyvä löytää joku aikuinen johon voit luottaa ja jonka kanssa voit suunnitella asioita. Mielellän joku aikuinen joka auttaa ammatin puolesta, nuoriso-ohjaaja, koulun kuraattori tms., ettei hänellä ole "oma lehmää ojassa", tarkoitan, että hänen omat tarpeensa eivät saa vaikuttaa valintaasi. Siinä on paljon mietittävää mm. taloudellisia asioita. Luota itseesi! Vaikutat fiksulta, kun tännekin kirjoitit.

Tämä. Selvitä, löytyykö paikkakuntasi sosiaalipuolelta jokin nuorisopuoli, jonne voit mennä keskustelemaan tilanteestasi. Sinun tehtäväsi ei ole toimia perheenne äitinä ja vaimon korvikkeena.

Vierailija
211/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on aika hassua aikuiselta mieheltä puhua 14-vuotiaalle tytölle, että mitä äitisikin olisi ajatellut.

Isä voisi ajatella muutakin kuin itseään, että lapsi on sentään menettänyt äitinsä ja on puoliorpo!

Vähän empatiaa nyt faijalta toivoisi...tuskin äiti olisi tuollaista roolia toivonut tyttärelleen.

Vierailija
212/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei tarvitse isälle sanoa, vaan serkkujen vanhemmille, että vahtikoot itse omia lapsiaan. Isä on tyhmä jos suuttuu, ehkei osaa nähdä asiaa toiselta kantilta.

Vierailija
213/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota asia puheeksi isäsi kanssa ihan suoraan. Sano, että sinäkin haluat viettää joulua ja rauhoittua. Veljesi ovat varmaan sinua vanhempia, joten saavat olla aikuisten kanssa pitämässä seuraa ja pelailemassa.

mies51v

Onneksi olkoon palstan koko historian typerimmästä kommentista. Se on jo melkoinen saavutus.

/5

Kyllä sinun oma kommenttisi se typerin on.

Vierailija
214/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi pahalta puolestasi. Ensinnäkin, koska itsekin menetin äitini varhain, mutta varsinkin, kun itselläni on nyt 14-vuotias tytär. Yritä etsiä joku perheen ulkopuolinen luotettava aikuinen, jolle voit puhua tästä kaikesta. Kuten huomaat tästä ketjustakin, ei kukaan täysjärkinen aikuinen pidä isäsi toimintaa hyväksyttävänä. Suosittelen myös, että pidät puolesi. Jos isäsi vetoaa siihen, että ”äitikin olisi halunnut...”, voit sanoa, ettei äiti takuulla olisi halunnut, että kaikki on hänen lapsensa vastuulla. Älä syyllisty isäsi epäreiluista sanoista.

Vierailija
215/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, että aikuinen mies höpöttää 14v tytölle, että äitisikin olisi halunnut....

Herra jee, ei varmasti äiti olisi halunnut, että 14v tyttö järjestää aikuiselle miehelle ja isommille veljilleen täydellisen joulun.

Tämän on pakko olla trolli.

Ja jos ei olisi täytyy tämän isän olla aikamoinen narsisti ja pas-kapää.

Laittaa nyt vastuu perheestä sen nuorimmalle jäsenelle.

Ja sekin tuntuu uskomattomalta, että miehen sisarukset omine lapsineen kyykyttää äiditöntä lasta, hoidattamalle omat lapsensa tällä jouluna,

Joko koko porukka on alkoholisteja ja haluavat ryypiskellä ja jättää lapsensa ainoalle selvälletuossa porukassa. Muuten tämä ei ole selitettävissä.

Vierailija
216/220 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ovat henkisesti terveitä, mutta mies51 on sosiopaatti.

Ei kuitenkaan lääkityksessä ja työn takia ihan testattu tapaus. Kokeilkaapa samaa

mies51v

Ei muuten ajeta sun ammattiis psykologin mt-kysymyspatteristoa läpi...

Tässä tapauksessa kaikki aikanaan kävi.

Mies51v

Olis mennyt paremmin läpi jos olisit väittänyt, että nykyisin teetetään.

"Aikanaan" (20-40v sitten) niitä ei varsinkaan tehty...

Kyllä muuten tehtiin. Päivän verran käytiin testeissä ja piirrettiin mm. puita..

mies51v

Jos rekrytointitilanteessa on tehty testejä, ne kaikki eivät mittaa persoonallisuutta. Puita piirtelemällä ei diagnosoida sosiopatiaa. Sellaista diagnoosia ei ylipäätään anneta aivan heppoisesti.

En tiedä koska en ole lääkäri eikä kummoisemmin kiinnosta kenenkään pään sisältö. Testit kesti päivän.

Mies51v

Yllättävän huonosti sä olet perillä omista testeistäsi. Kuitenkin nuorten naisten mt-häiriöiden syystä olet perillä ilman mitään tutkimuksia. :)

Juu en ole psykiatri eikä ole ollut onneksi tarvetta perehtyä kyseiseen aiheeseen. Teillä selvästikin on omakohtaista kokemusta asiasta. Naisten mt ongelmista olen lukenut lehdistä joissa tuo vahvistetaan ja onhan tämä palstakin näyttänyt viitteitä siihen🌞👌

Mies51v

Taas tupsahti diagnooseja: diagnoosi meistä (omakohtainen kokemus), lehtijutut (ei vertaisarvioituja tutkimuksia syy-seuraussuhteella) ja sokerina pohjalla: tämä anonyymi palsta trolleineen.

Noh, meneehän tää hupina. Niiden puolesta harmittaa, jotka joutuvat lukemaan tällaista, ja pahimmassa tapauksessa syyllistävät itseään sellaisista taustoista ja tapahtumista, joihin ovat syyttömiä.

Et ole tosissasi..!   tätä "mies51"  tyyppiähän on täällä nimitelty ja diagnosoitu kuin vierasta sikaa: "tyhmä, vielä tyhmempi, papparainen, sosiopaatti..jne" 

Mä kyllä sivusta seuraajana sanoisin, että sinun tekstisi ovat olleet kaikkea muuta kuin tasapainoisen ihmisen tuotoksia. Kyllä tämä av-palsta näyttää mitä erikoisempien ihmisten ja heidän aivoitustensa kirjon kaikessa karmeudessaan. 

-edelleen se viisikymppinen nainen

Vierailija
217/220 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ovat henkisesti terveitä, mutta mies51 on sosiopaatti.

Ei kuitenkaan lääkityksessä ja työn takia ihan testattu tapaus. Kokeilkaapa samaa

mies51v

Ei muuten ajeta sun ammattiis psykologin mt-kysymyspatteristoa läpi...

Tässä tapauksessa kaikki aikanaan kävi.

Mies51v

Olis mennyt paremmin läpi jos olisit väittänyt, että nykyisin teetetään.

"Aikanaan" (20-40v sitten) niitä ei varsinkaan tehty...

Kyllä muuten tehtiin. Päivän verran käytiin testeissä ja piirrettiin mm. puita..

mies51v

Jos rekrytointitilanteessa on tehty testejä, ne kaikki eivät mittaa persoonallisuutta. Puita piirtelemällä ei diagnosoida sosiopatiaa. Sellaista diagnoosia ei ylipäätään anneta aivan heppoisesti.

En tiedä koska en ole lääkäri eikä kummoisemmin kiinnosta kenenkään pään sisältö. Testit kesti päivän.

Mies51v

Yllättävän huonosti sä olet perillä omista testeistäsi. Kuitenkin nuorten naisten mt-häiriöiden syystä olet perillä ilman mitään tutkimuksia. :)

Juu en ole psykiatri eikä ole ollut onneksi tarvetta perehtyä kyseiseen aiheeseen. Teillä selvästikin on omakohtaista kokemusta asiasta. Naisten mt ongelmista olen lukenut lehdistä joissa tuo vahvistetaan ja onhan tämä palstakin näyttänyt viitteitä siihen🌞👌

Mies51v

Taas tupsahti diagnooseja: diagnoosi meistä (omakohtainen kokemus), lehtijutut (ei vertaisarvioituja tutkimuksia syy-seuraussuhteella) ja sokerina pohjalla: tämä anonyymi palsta trolleineen.

Noh, meneehän tää hupina. Niiden puolesta harmittaa, jotka joutuvat lukemaan tällaista, ja pahimmassa tapauksessa syyllistävät itseään sellaisista taustoista ja tapahtumista, joihin ovat syyttömiä.

Et ole tosissasi..!   tätä "mies51"  tyyppiähän on täällä nimitelty ja diagnosoitu kuin vierasta sikaa: "tyhmä, vielä tyhmempi, papparainen, sosiopaatti..jne" 

Mä kyllä sivusta seuraajana sanoisin, että sinun tekstisi ovat olleet kaikkea muuta kuin tasapainoisen ihmisen tuotoksia. Kyllä tämä av-palsta näyttää mitä erikoisempien ihmisten ja heidän aivoitustensa kirjon kaikessa karmeudessaan. 

-edelleen se viisikymppinen nainen

Äläs nyt, kyllä me kaikki tiedetään että kyseinen mies ei ole sika, koska me tiedetään että jopa siatkin on viisampia ja mukavampia kuin vanhanaikainen papparainen ja hänen mummo persoonallisuus joka häntä yritää suojella ja pitää hyvänään ;)

Vierailija
218/220 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule kertomaan miten isäsi suhtautui kun aloit puolustamaan oikeuttasi olla lapsi!

Vierailija
219/220 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, aloittaja, olet pyörinyt mielessäni. Toivottavasti olet saanut nauttia joulun odotuksesta ilman perheesi asettamia paineita.

Vierailija
220/220 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna isän suuttua. Sinun velvollisuutesi ei ole toimia toisten piikana. Olet vielä lapsi ja anstaitset nauttia nuoruudestasi vapaana ylimääräisistä rasitteista ihan siinä missä veljesikin. Kotiorjaksi ei tarvitse suostua.

Niin no, kyllä mun aikanaan piti, isä hakkasi siniseksi jos en suostunut. Kasarilla kun ei lasuja tehty niin yksin olin ongelmieni kanssa ja sadistisen isän mielivallan uhrina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi