Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***3-kuumeilijat***- viikonloppu

16.06.2006 |

Huomenta! Tosi outoa olla yksin kotona. Muksut meni eilen mummolle hoitoon ja haetaan miehen kanssa tänään illalla. Mies kylläkin koko päivän töissä, mutta mulla sitten omaa aikaa senkin edestä. Meinasin siivota koko huushollin kunnolla (että näin sitä perheen äiti käyttää harvinaiset " vapaapäivänsä" ;)). Illalla saatiin miehen kanssa kyöhnätä ilta tv:n ääressä ihan rauhassa ja oli outoa katsoa kympin uutiset rauhassa. Ties milloin viimeksi niitä nähnyt. Meillä kun tämä nukkumaanmeno ajoittuu aina kympin tienoille.

Eilen olin kuopuksen kanssa neuvolassa ja typy todella kasvanut. Näin taas pari odottavaa äitiä siellä ja kyllä vauvakuumekäyrä taas nousi (kuinkahan korkealle sekin voi nousta????). Meillä tosiaan yritys alkaa vasta syyskuusta eli kesä menee tässä kummasti odotuksen vallassa. Mies parka kun ehkäisy jää pois.....

Kovasti olen minäkin miettinyt mitähän se arki sitten on kolmen kanssa. Ihan käytännön tasolla. Meillä siis esikoinen nyt 1v8kk ja toinen 3kk eli heillä se ikäero 1v5kk ja suunnilleen sama tulee (huomaa tulee ei tulisi :)) kakkosen ja kolmosen ikäeroksi. Eli touhua kyllä ja vilskettä riittää jo nyt. Mutta olen ajatellut nyt pitää tällaisen vauvavaiheen elämässäni ja sitten miettiä niitä työ ja urajuttuja. Ja jos vaikka sitten joskus neljäs. Kuka tietää, mutta nyt olisi aika tämän kolmen koplan.

Tietty sitä miettii työhön paluutakin, että kun olen ollut pois työelämästä nyt kesästä -04, niin liekö sitä kohta enää töitä osaa tehdäkään. Lähihoitajalla kyllä töitä riittänee, että se nyt ei ole ongelma. Mutta todennäköisesti joutuisin nyt äippäloman jälkeen menemään töihin, jotta saisin taas kunnon vanhempainrahan sitten seuraavaa lomaa varten.. Että sekin tässä työn alla...

Mutta mukavaa perjantaita kaikille kuumeilijoille!!

Terkuin, AIHA

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännepäin ei kuulu mitään sen suurempaa eikä uutta. Eli miehen suostumista edelleen odottelen... Ei viitsi kauheasti painostaa kun ei se ainakaan auta tilannetta.

Onnea ja tsemppiä PikkuPilulle miehen käännyttämisestä!!!

Vierailija
2/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tossa miettinyt ja ajatellut että taitaa olla viisaampaa odottaa edes ne yhdet kuukautiset ennen kuin aletaan ihan tosissaan yrittään sitä kolmatta käärylettä. Olisihan se hedelmöityskin helpompi laskea jos edes yhdet menkat olis jo tulleet.

Mitään nopeata tärppiä en siis edes odota historiamme perusteella joten jalat ovat kyllä tiukasti maan pinnalla sen vuoksi :)

Olen vain niin malttamaton luonne enkä jaksaisi millään edes niitä yksiä menkkoja odottaa. Inhaa ;)

Joka tapauksessa, ihanaista perjantaita ja viikonloppua kaikille ja onnittelut PikkuPilulle miehen " silmien avautumisesta" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen onnittelut PikkuPilulle siitä, että mies tuli järkiinsä. ;0)

Kuulin juuri vauvauutisia lähipiiristäni. Paras ystäväni on raskaana ja odottaa esikoistaan. Jotenkin vaan hassua, että itse tässä kuumeilee jo kolmatta kun ylivoimaisesti suurin osa saman ikäisistä kavereistani ei ole perhettä vielä ehtinyt perustaa. Muistan vaan miten yksinäiseksi sitä itsensä välillä esikoisen kanssa tunsi kun ei löytynyt kohtalotovereita lähipiiristä ja porukka ei oikein jaksanut ymmärtää, että en voi entiseen malliin reissata ja nähdä heitä kun pieni vauva on kuitenkin niin sidoksissa äitiin, että ei sitä ihan noin vain jätetä hoitoon. No nyt minä olen se, joka voi kokemuksen syvällä rintaäänellä jakaa neuvoja. ;0)

Minulla taitaa olla PMS-oireita tai jotain kun mieliala vaihtelee ihan laidasta laitaan ja räjähdän tosi helposti. Morkkis painaa nyt kun tuli tuossa äsken rähistyä esikoiselle kun valvotti siskoa kun päiväunille piti käydä. Sovittiin kyllä jo asia esikoisen kanssa, mutta hävettää pienelle lapselle rähjätä. Plääääh! Ei todella ollut taas minun äitiyteni tähtihetket äsken käsillä. Sitten mulla on lisäksi vielä flunssaa ja väsyttää aivan älyttömästi kun kuopuksellakin on nenä tukossa ja heräilee sen takia monta kertaa yössä. Huoh! Onneksi on sentään viikonloppu käsillä. Jotain hyvää. :0P

Taidan lopettaa valitusvirteni tähän. Hyvää viikonloppua kaikille!

adalat

Kp on nyt muuten 24/???. Varmaan tuossa juhannuksena nähdään onko eka kierto tuottanut tulosta vai ei. Tai voihan se olla, että kierrot on ihan mitä sattuu sen hormonikierukan takia.

Vierailija
4/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea kyllä sitä miestä aina käsittää, kun aluksi on niin vastaan, mutta sitten jo ihan täysillä mukana. Eikä kuulemma laittaisi pahakseen jos olisi poika :) Poika tilaus siis vahvistettu :D Kellään hyväksi koettuja vinkkejä poikien tekoon?

LapaLepa: Kokemusta kanssa on, että painostus ei kamalasti auta. Kannattaa vaan keksiä paljon omia " järkisyitä" niiden miehen järkisyiden rinnalle :)

adalat: Tuo kirjoituksesi kuulostaa hyvin tutulta, sillä itse elän juuri sitä vaihetta. Yhdelläkään kaverilla ei ole vielä lapsia, joten harva ymmärtää mitä tämä perheellisen elämä on. On kaveritkin vähentyneet huomattvasti, kun ei itse ehdi rilluttelemaan. Siksi on niin hassua ajatella että itselläni olisi jo kolmas, kun muut eivät ole edes ajatelleet lapsen tekoa. Toisaalta minä nukun yöni hyvin ja lapset ovat jo vähän isompia, kun se on heille ajankohtaista :) Ajattelen kyllä jaksavani tämän kaiken paremmin nuorempana..

Vierailija
5/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuhan se viikko lopulta, tuntu tooosi pitkältä. Onnex ens viikolla on vaan neljä työpäivää ja sit juhannusviikonloppuna pitäiskin alkaa menkat, toivottavasti viimeiset pitkään aikaan :) Heinäkuun alussa pääsis sitten tositoimiin! Millä sitä sais kulutettua aikansa siihen saakka, kun tuntuu et päivät matelee... Onnex tääl on muita samassa jamassa, ei tätä yksin kestäis :)

Rentouttavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
6/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, ne miehet...

Onnittelut vaan pään käätämisestä (pikkupilu:lle?).

Ja joku muu pähkäili voiko olla käynyt tärppi jos hommailtu 3 pvää ennen ovista. No, toisaalta olen kuullut, että siittiöt todistettavasti kestivät hengissä 6 pvää. Ja todistettavasti siksi, poika syntyikin jo. (että se niistä todennäköisyyksistäkin.)

Kukas se niitä poikavinkkejä tarvitsi (oliko lapalepa)? Meillä kaks poikaa ja tekniikkana on ollut kertajysäys suoraan ovispäivänä. Meillä ei onnistuis ikinä joka toinen päivä kierron ympäri, nyt ollaan ihan huippuaktiivisia kun mies lupas hommia kolmannen kerran viikon sisään. Jaa että spontaanisuus, mitä se on..?

Älkää muuten sitten ampuko jos en muista ihan oikein noita nimimerkkejä, puolustaudun huonolla nimimuistilla ja vauva-ajan pehmittämällä päällä (yhessä vaiheessa tuskin muistin omaa nimeänikään).

Miehistä niin, meillä ollaan kyllä ihan yhtä innoissaan vauvaa tekemässä, mutta mies vaan ei siitä puhu. Näkisittepä sen naamaa kun minä analysoin ovulaatiomahdollisuuksiani ruokapöydässä sen tultua kotiin... Sen takia arvelinkin tänne kirjotella enemmän, limat ja muut sopii tänne paremmin kuin ruokalautasen ääreen.

Puhutaanko muuten teillä lasten kuullen asioista niiden oikeilla nimillä? Kun minä ovuloin, venyttelen, ja kun puhutaan seksistä, harrastetaan ruumiinkulttuuria. Huomasin vaan kerran jutustellessa, että asiaan vihkiytymättömälle aika outoa puhetta, meillä tuppaa melkein normaaliaiheetkin muuttumaan assosioituen ihan omituisiksi.

JA se päivän JIPPPPIIIII!!! Huomenna mulla on ovis (liki varmasti, jos testiä uskoo). tarkalleen pian vuosi ja 9 kk sitten on ollut kunnolla edellisen kerran, sittemmin tuli keväällä kerran (senkin tunnistin vasta jälkikäteen, puoli vuotta outoa kiertoa ja pms:iä ja niitä vastaan vain yksi ovis) sitten ja nyt olen tikutellut 3 kk:tta vaihtelevasti, ilman menestystä oireittenkaan puolesta. Mutta tänään, ihan selkeäplussa ovistestissä! Hassua että ennen tämä oli ihan itsestään selvää, nyt ilman vauvan piinailuakin olisin onnellinen vain siitäkin, että kierto kerrankin toimii kunnolla. Mutta kyllä tuli ihan sama olo kun raskaustestin plussaa kattoessa, outo juttu. Mulla olikin menossa ihme masiskausi, kun pian viikon on turvottanut kuin pms:ssä ja kun kp on jo 16 (mulla tavallisesti lyhyt kierto eli ovis kp 12-13), niin ajattelin että ovis meni ohi tässäkin kuussa. Ja jotta miettisi ihan hoopoja, niin olen ehtinyt ajatella jo sitäkin, että kun kerran kierrossa on ollut häikkää, niin mitä jos sitten tuleekin sellainen häikkä että kypsyykin kaksi munasolua kerralla... Se ainakin on uutta, että turvottaa näin pitkään ja laajasti näin oviksen aikaan.

Jaa niin, parasta tässä kauan kadoksissa olleessa ja nyt löytyneessä oviksessa on, että meillä on tänään 5-vuotishääpäivä ja meinattiin juhlistaa sitä viikonloppuna. Hyvät viikonloput, jossen ehi taas kirjottelemaan.

Vierailija
7/9 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä odottelen miestä saunasta saapuvaksi. Olisi vähän kolmosasiaa puhuttavana. Piti jo eilen, mutta eikös mies kehittänyt melkoisen päänsäryn, joten jätin suosilla puhumatta.

Tänään tuli jälleen odotusuutisia ja vielä tuplasellaisia. Olisi kyllä melkoinen järkytys, jos tästä pääsisi sinne yrittämiseen asti ja tuplat saisikin. Kolme on kyllä mulle ollut aina se maksimi. Mahtuu autoon ja nykyisessä kodissa riittää tila.

Tänään olen haaveillut, miten kiva ois, jos vaikka jo ensi kesänä ois pikku nyytti joukon jatkona...

Vierailija
8/9 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännyttämisestä.

meilläkin pehmenemässä ilmeisesti kun puhui jotain siihen suuntaan. ja kuukausi taakse päin ilmoitti että nyt riittää.. enempää ei tule. mutta ehkä me vielä se kolmonen saadaan.

meillä tulee työpaikalla käynmään tyentekijä tiistaina jolla on just vauva. pääsee taas sylittelemään vaavia.:)

Vierailija
9/9 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahtothaan käynkö täällä vain kääntymässä. Itse toivoin aikanaan kolmatta ihan sikana, mutta olemma sopinheet miehenkörilään kanssa, että kaksi on meidän luku. Nyt yllätin itteni täältä surffailemassa.

Esikoinenon himpun yli nelivuotias, kuopus vuoden verran. Itsellä ikää 35, miehellä pari kuukautta enemmän ;-) " Ikäloppuja" siis. Tapasimme tänään yhen koulukaverin, joka kertoi oman elämäntilanteensa näin:" Vaimo, koira ja lapsia sitten joskus nelikymppisenä." Olikohan tuo mahtanut edes tajuta, että neljäkymmentä hälläkin kolkuttelee jo ovella - ja ettei tuo lasten saanti nyt ihan tostanoinvain suju...

Niin ja, onnittelut teille jotka oletta jo aloittaneet tuon kolmannen yrittämisetn tai pehmittäneet miehen ainakin yritysvalmiiksi.