Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 v poika haluaa olla tyttö

Neuvoja?
12.12.2019 |

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? 3,5- vuotias poikani on ollut pienestä lähtien aika perinteisen poikamainen (autot, rekat, rajut riehumisleikit kiinnostaa). Nyt Frozen-leffan näkemisen ja pikkusiskon syntymän jälkeen (sisko 1 v) on alkanut kiinnostumaan mekoista ja mekkojen pitämisestä. Viimeisimpänä hän on muutaman kuukauden ajan alkanut sanomaan että hän haluaisi olla tyttö ja isona hänestä tulee äiti. En oikein tiedä miten suhtautua. Lapsilla ei ole isää elämässään ja en tiedä samaistuuko hän siksi enemmän minuun/naisiin.

Jotenkin hävettäisi antaa hänen pitää päiväkodissa tyttöjen vaatteita enkä haluaisi liikaa tässä asiassa kannustaa, toisaalta haluaisin tukea häntä ja auttaa olemaan onnellinen. Tällä hetkellä meillä on yksi pukuleikkimekko mitä saa kotona pitää. Kuitenkin esim juhliin kun minulla ja pikkusiskolla on mekko, haluaisi itsekin laittaa mekon, mutta sen kerran kun annoin tuon mekon laittaa isäni veti minut sivuun ja sanoi ettei hänen ole hyvä pitää mekkoa ja pahoitin mieleni.

Onko kellään kokemusta että tällainen vaihe menisi ohi, vai onko edessä vaikeampi tie transseksuaalina? On myös syyllinen olo, jos hänellä olisi mies elämässään olisiko tilanne eri? Päiväkodissa leikkii lähinnä poikien kanssa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika halusi 4-vuotiaana frozen elokuvan nähtyään synttärilahjaksi ainoastaan frozenin elsan mekon ja mummo sen hänelle osti. Reilu vuoden verran piti sitä usein päällään, joskus myös ulkona. Päiväkotiin ei kuitenkaan halunnut sitä laittaa. Kavereina pojalla oli paljon tyttöjä ja usein leikki prinsessaa yms. Sitten se vaihe meni ohi, nyt on leikeissä ninja tai joku muu ns poikahahmo

Vierailija
42/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pojatkin innostuvat perinteisistä tyttöjen jutuista. Mielestäni heitä pitäisi kannustaa siihen enemmänkin. Tytötkin saavat nykyään innostua autoista ym. perinteisistä poikien jutuista, joten miksi ei myös toisinpäinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas halusin viinakarkkeja jo pienestä pitäen.

🤣

Vierailija
44/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi normaalia tuollainen vaihe. Minullakin kaksi poikaa, joista molemmilla on ollut "mekko"-vaihe, isosiskonsa mekkoihin ovat halunneet pukeutua ym.

Ihan hyvin 3-vuotias voi sanoa haluavansa olla äiti, sehän on sinulle kunnianosoitus! Olet niin ihana, että hänkin haluaa tulla isona samanlaiseksi <3 Ei liity sukupuoleen.

Toivottavasti pojallasi on miehenmalleja ympärillä, totta että poika niitä tarvitsee, haluamatta syyllistää ketään.

Vierailija
45/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Kiitos jos tähän mennessä tulleista ihanista harkituista vastauksista! Lisää saa laittaa. En ole tätä oikeassa elämässä kenellekään puhunut ja tosiaan on harmistus miehenmallin puutteesta niin ehkä annan asialla liian suuret mittakaavat. Ja pitäisi tietty lopettaa omien vanhempien mielipiteestä välittäminen, siitä ei ole tähänkään mennessä seurannut mitään erityisen hyvää.

Vierailija
46/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin olla pienenä Indiana Jones. (olen nainen) Eikä kukaan kauhistellut tai kieltänyt sitä. Ihmeellistä, että jos poika haluaa olla Elsa, se onkin sitten huono juttu ja sitä paheksutaan. 

Eli tavallaan pojille opetetaan, että kaikki tyttömäinen on väärin ja naissankareihin ei saa samaistua.

Vierailija
47/48 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika halusi 4-vuotiaana frozen elokuvan nähtyään synttärilahjaksi ainoastaan frozenin elsan mekon ja mummo sen hänelle osti. Reilu vuoden verran piti sitä usein päällään, joskus myös ulkona. Päiväkotiin ei kuitenkaan halunnut sitä laittaa. Kavereina pojalla oli paljon tyttöjä ja usein leikki prinsessaa yms. Sitten se vaihe meni ohi, nyt on leikeissä ninja tai joku muu ns poikahahmo

Juuri näin! Annetaan lasten olla mitä ovat, eri vaiheet kuuluu normaaliin kehitykseen. Nyt äidit jäitä hattuun, et jätetään ne pelot ja trans-mietteet sikseen. Rauhaa tarvitaan, äidille mieleen sekä lapselle kasvurauhaa!

Vierailija
48/48 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 16v ja olen poika ja tykkään käytää tyttöjen vaateita eikä mua hävettää käytän juhlissa mekoa ja korko kenkiä ja uunissa käytän bikiineitä käytän valan belkästään tyttöjen vaateita koska aloin tajuamaan kun olin 14v en liho olen aika laiha ja sopivan lyhytkin tukki on pitkä puhuin äidille ja se oli ok sen kansa että haluan olla nainen nyt säästään rahaa sukupuoli leikkaukseen että voin olla oikea tyttö