"Sitten kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle"
Niin sinäkin pääset töihin. Noin mulle nuorena aina sanottiin. Silti vielä 46v olen työelämän ulkopuolella.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Tota kyllä toitotettiin joka paikassa. Hups vaan kävikin niin, että huomattiin firmojen pyörivän vallan mainiosti ilman, että Pirkon ja Marja-Liisan tilalle palkattiin ketään.
Joo ja mä en päässyt sinne työelämään koskaan. ap
Milloin tulee kelalta ilmoitus saankin sen €50 ?
Virkoja ja toimia on lakkautettu sitä tahtia mitä isot ikäluokat jäi eläkkeelle. Työmäärä on silti tuplaantunut ja lisääntyy edelleen yt-rumban myötä.
Toisaalta suurin osa työllistyy alle 6 kk aikana työnhaun alkamisesta, vain pieni osa työnhakijoista jää työelämän ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Virkoja ja toimia on lakkautettu sitä tahtia mitä isot ikäluokat jäi eläkkeelle. Työmäärä on silti tuplaantunut ja lisääntyy edelleen yt-rumban myötä.
Enemmän asiaan vaikuttaa se että työpaikat on ajettu vihreillä ympäristömaksuilla jonnekin Vinku-Intiaan. Ennen oli joka kylällä saha, ruukki, kenkätehdas, tiilitehdas, sellutehdas, tulitikkutehdas tai ompelimo, mutta nyt ei ole enää kuin pari hassua tehdastyönantajaa koko maassa.
Tota kyllä toitotettiin joka paikassa. Hups vaan kävikin niin, että huomattiin firmojen pyörivän vallan mainiosti ilman, että Pirkon ja Marja-Liisan tilalle palkattiin ketään.