Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tarinan henkilöistä on pihi?

Vierailija
12.12.2019 |

Henkilö A: "Taidanpa ottaa kahvin ja viinerin"

Henkilö B: "Taidanpa myös ottaa kahvin ja viinerin"

Myyjä: "tuleeko yhteen vai erikseen?"

Henkilö A: "Tulee erikseen"

Henkilö B: "Voi hemmetti mikä saituri kun ei maksa minunkin puolestani. Tämä oli kyllä tässä, ei jatkoon!"

Kumpi tarinan henkilöistä on pihi?

Vaihtoehdot

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilö b oikeesti ei oo pihi vaan lokki.

Vierailija
2/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Todella pihi ei menisi minnekään, jossa on vaara, että kahvista ja viinerinkäntystä joutuu maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoketjussa todella moni on sitä mieltä että jos mies ei tarjoudu maksamaan molempien puolesta, on mies pihi...

Kukaan ei maininnutkaan että nainen voisi olla pihi kun haluaa toisen maksavan puolestaan.

Oikean vastauksen luulisi olevan:

Se vaikuttaa kumpi on mies ja kumpi nainen

4/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taas riippuu. ´

Jos A vaikka vie B:n treffeille tämän syntymäpäivänä eikä tarjoa kahveja niin fiilikset voi vähän tipahtaa.

Vastasin kuitenkin, että B on kohtuuton kun tässä ei mitään tällaista taustatarinaa ollut.

Vaikka ei olisi kyllä huonokaan asia maksaa samasta ja tarjota treffeillä, vuorotellen, kutsun tai varojen mukaan esimerkiksi.

Vierailija
5/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole yksi kirjoittamattomista säännöistä.

Elämme tasa-arvossa, mutta joka toimii patriarkaalisella tavalla eli maksaa naisenkin puolesta, saa toisetkin treffit. Joka ei maksa, ei pääse jatkoon.

Eli

(+ riippuu tilanteesta)

Vierailija
6/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoketjussa todella moni on sitä mieltä että jos mies ei tarjoudu maksamaan molempien puolesta, on mies pihi...

Kukaan ei maininnutkaan että nainen voisi olla pihi kun haluaa toisen maksavan puolestaan.

Kysymyksessä ei mainita kumpi on kumman kutsunut. Treffeillä mies maksaa.

Vierailija
7/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten äänestänyt "henkilö A"?

Vierailija
8/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten äänestänyt "henkilö A"?

Vai olitko ainoa joka äänesti:

"Se vaikuttaa kumpi on mies ja kumpi nainen"

?

Vierailija
9/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta treffeillä maksaa se joka on kutsunut, plus itse naisena osani maksan jos en toisille treffeille mene koska en halua jäädä "velkaa".

Vierailija
10/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treffeillä maksaa se, joka treffeille kutsui. Ihan riippumatta sukupuolesta.

T. Nainen, joka maksaa molempien kahvit / ruuat, kun on itse ollut se joka treffejä ehdotti. Kysymys on normaaleista käutöstavoista.

Vierailija
11/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi niin fiksut kaverit että jokainen ymmärtää maksaa ihan itse ne omat ruokansa ja kahvinsa kun tavataan. Siitä riippumatta kuka teki aloitteen yhteiseen tapaamiseen. Lokkeja en edes suostuisi tapaamaan toista kertaa, tai sitten ehkä jossain puiston penkillä missä ei tarvitse mitään syödä tai juoda.

Vierailija
12/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole pihi, mutta b on moukka.

Vierailija
13/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, B on moukka. Oli sitten nainen tai mies, sukupuolella ei todellakaan ole väliä.

Vierailija
14/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme tasa-arvossa, mutta joka toimii patriarkaalisella tavalla eli maksaa naisenkin puolesta, saa toisetkin treffit. Joka ei maksa, ei pääse jatkoon.

Eli

(+ riippuu tilanteesta)

Tuo on kyllä totta. Mulla loksahtaisi kyllä suu hämmästyksestä auki, ellei minut kahvittelemaan pyytänyt mies maksaisi myös mun osuutta.

Vierailija
15/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A on pihi ja ikävä ihminen.

Ennen kahville menoa hän ilmoitti: "Minä en sitten maksa sinun juomisiasi ja syömisiäsi, ettäs tiedät! Kun kuitenkin olet kärkkymässä vain minun rahojani. Olen tästä varma, vaikka nämä ovat ensitreffit enkä tunne sinua. Ja et kuitenkaan halua tavata minua uudestaan kuten ei kukaan halua, joten 3,50 euroani menisivät ihan hukkaan."

Vierailija
16/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A on sosiaalisesti kömpelö ja B ääliö.

Vierailija
17/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli

(+ riippuu tilanteesta)

Tuo on kyllä totta. Mulla loksahtaisi kyllä suu hämmästyksestä auki, ellei minut kahvittelemaan pyytänyt mies maksaisi myös mun osuutta.

Tässä kyseisessä tapauksessa ei sanottu että A olisi kutsunut B:n.

Vierailija
18/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, kun tapaatte naisystäviä kahvilassa tai lounaalla päteekö sama sääntö eli aloitteen tehnyt maksaa?

Vierailija
19/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, kun tapaatte naisystäviä kahvilassa tai lounaalla päteekö sama sääntö eli aloitteen tehnyt maksaa?

Kumpikin maksaa omansa. Lisäksi juttelemme tyttöjen juttuja, puhumme vaatteista ja komeista julkkismiehistä. Kehumme toistemme kynsilakkoja ja suunnittelemme menevämme yhdessä vaikka samba- tai joogakurssille.

Vierailija
20/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan vielä näin köyhänä opiskelijana ole tuota ehdotonta kutsuja maksaa -sääntöä treffienkään kohdalla, mutta näen treffeillä ja kaverisuhteilla aika ison eron. Jos treffit noudattavat tasan samaa kaavaa kuin mikä vain kaveritapaaminenkin, äkkiä se treffikaveri ei tunnu potentiaaliselta kumppanilta vaan nimenomaan maksimissaan kaverilta.

Jos se alunperin kiinnostunut, eli treffeille kutsunut osapuoli haluaa maksaa, se osoittaa ainakin jonkinlaista kiinnostusta, panostusta, halua tehdä vaikutus jne. En odota sitä, mutta yllätyin positiivisesti kun työssäkäyvä treffikumppani halusi välttämättä maksaa puolestani. Eipä itselläni olisikaan usein varaa usein käydä muualla kuin pitsalla vaikka tässä tapauksessa olinkin varautunut maksamaan omani, riippuu siis siitäkin millaista tasoa se varakkaampi odottaa ruokapaikalta ja myöhemmin mahdolliselta yhteiselämältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi