Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaatteiden pesuohjelmat eivät pese kunnolla...

Vierailija
12.12.2019 |

Uudistin jokin aika sitten koko alusvaatekaappini, ja ajattelin että nyttenpä pesen niitä ihan ohjeiden mukaan niin säilyvät parhaiten. Eli hienopesu- tai alusvaateohjelmia 30 asteessa ja nestemäistä hienopesuainetta.

Mutta eiväthän nuo puhtaaksi tule. Hyvin niukka valkovuotokin saattaa jäädä pyykkiin. Jostakin luin jonkun muistaakseni kaupallisen uutisen jossa alusvaatemyyjä selitti kuinka keinokuituiset puhdistuisivat kyllä olemattomissakin lämpötiloissa, "halvat puuvilla-alusvaatteet" eivät. No ensinnäkin en pysty niitä täysin muovista punottuja käyttämään, toisekseen yleensä kaikissa on vähintään sisäpuolen haaraosa puuvillaa. Puuvillaisissa alusvaatteissa on myös aina jotain iänikuisia koristenauhoja ja pitsejä jotka normaalipesussa rispaantuvat tai kutistuvat. Onneksi uudessa Suuressa käsityölehdessä pitäisi olla pikkuhousukaavat, mutta saakeli kun ärsyttää. Ja jos joku tietää jonkun Pirkkaa todistetusti tehokkaamman pesuaineen hienopyykille, niin kertokaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko yllätyksenä? Bakteeritkaan eivät kuole noin matalassa lämpötilassa.

Vierailija
2/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä peset kalsareiden haarat sappisaippualla käsin.

Tavallinen konepesu ei puhdista tahroja vaan ns. peruslian joka ei näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuliko yllätyksenä? Bakteeritkaan eivät kuole noin matalassa lämpötilassa.

Pyykinpesu ei perustu pyykin desinfiointiin kuumissa lämpötiloissa.

Vierailija
4/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki pyykit 60 asteessa. Myös alusvaatteet. Ei ne noin alhaisessa lämpötilassa puhtaaksi tulekkaan.

Vierailija
5/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut pikkuhousunsuojista?

Vierailija
6/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinkuttavatko kaikki pikkareistaan huolta pitävät niiden haarat erikseen ennen pyykkäämistä?

Hemmetti, taidankin vain lopettaa alusvaatteiden käytön kun menee näin vaikeaksi.

AP

Vierailija
7/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun alkkarit kestää 60 asteen pesun. Turha ostaa mitään tekokuitupaskaa, jotka myös hikoiluttavat.

Vierailija
8/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne oli niitä maailman turhimpia hiivatulehdusmuovilappuja! Olen kuullut että niitä saa nykyään hajustetuilla kemikaaleillakin kyllästettynä.

AP

Vierailija
9/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulekkaan puhdasta. Itse ostan puuvillaisia urheilualkkareita, jotka pesen 60 asteessa. On mukavat ja puhdasta tulee. Ne pitsihepenet on kalliita ja käyttökelvottomat jo vähäisen käytön jälkeen.

Mieheni olisi halunnut lahjaksi TODG alushousut, mutta kysyin, että meinaako todella lajitella ne erilleen muista alushousuista pyykkiin, koska ne sai pestä vain 40 asteessa. Ei sitten halunnutkaan niitä. :D

Käytännöllisyys ensin!

Vierailija
10/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen froteepyyhkeet ja pikkuhousut aina 60 asteessa.

Vierailija
11/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne oli niitä maailman turhimpia hiivatulehdusmuovilappuja! Olen kuullut että niitä saa nykyään hajustetuilla kemikaaleillakin kyllästettynä.

AP

Kannattaisiko sitten käydä sukupuolenvaihdosleikkauksessa? Tosin letkustakin saattaa välillä lirahtaa pikku pisutippoja. :)

Vierailija
12/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulekkaan puhdasta. Itse ostan puuvillaisia urheilualkkareita, jotka pesen 60 asteessa. On mukavat ja puhdasta tulee. Ne pitsihepenet on kalliita ja käyttökelvottomat jo vähäisen käytön jälkeen.

Mieheni olisi halunnut lahjaksi TODG alushousut, mutta kysyin, että meinaako todella lajitella ne erilleen muista alushousuista pyykkiin, koska ne sai pestä vain 40 asteessa. Ei sitten halunnutkaan niitä. :D

Käytännöllisyys ensin!

Minkälaisia on puuvillaiset urheilualkkarit ja mistä niitä saa?

Ja useimmat 40 asteeseen merkatut vaatteet kestää kyllä pestä 60:ssä.

Vierailija
13/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännöllisyys ensin!

Minkälaisia on puuvillaiset urheilualkkarit ja mistä niitä saa?

Ja useimmat 40 asteeseen merkatut vaatteet kestää kyllä pestä 60:ssä.

Itse tykästyin Stadiumin bokserimallisiin (hipster?) puuvilla-alushousuihin.

Juu kyllä pesen omat pöksyni lapusta riippumatta myös 60 asteessa, mutta noiden The other danish guy boksereiden sivuilla oikein alleviivattiin, että ei saisi pestä kuumemmassa. Mene ja tiedä...

Vierailija
14/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai alusvaatteita pestä? Eihän ne likastu, kun ovat muitten vaatteiden alla suojassa.

Vierailija
15/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun alkkarit kestää 60 asteen pesun. Turha ostaa mitään tekokuitupaskaa, jotka myös hikoiluttavat.

Sama täällä. Käytän vain sitä halpaa puuvillaa, joka on mukavaa ja jonka pystyy pesemään muun pyykin joukossa.

Vierailija
16/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinkuttavatko kaikki pikkareistaan huolta pitävät niiden haarat erikseen ennen pyykkäämistä?

Hemmetti, taidankin vain lopettaa alusvaatteiden käytön kun menee näin vaikeaksi.

AP

Ihan vapaasti voit lopettaa.

Ihmisen alapään eritteet tahrivat vaatteet.

Voithan ostaa uudet kalsarit viikon välein, jos käsinpesu on sulle liian vaikeaa.

Vierailija
17/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kaikki pyykit 60 asteessa. Myös alusvaatteet. Ei ne noin alhaisessa lämpötilassa puhtaaksi tulekkaan.

Mahtaa olla mielenkiintoisen näköisiä villavaatteesi.

Vierailija
18/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ihan vapaasti voit lopettaa.

Ihmisen alapään eritteet tahrivat vaatteet.

Voithan ostaa uudet kalsarit viikon välein, jos käsinpesu on sulle liian vaikeaa.

No voi että, käy nyt vaikka kävelyllä niin mieliala vähän kohenee :) Lisäksi aivotoiminta vilkastuu ja keksit parempia sivalluksia.

AP

Vierailija
19/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen laittanut suojan väärin päin.

Vierailija
20/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen ainoastaan rintsikat alusvaateohjelmalla. Alushousut useimmiten muun pyykin mukana 40 asteessa, joskus 60 asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä