Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko potea huonoa omaatuntoa, jos ei vaan jaksa sukulaisten toistuvaa yökyläilyä?

Vierailija
12.12.2019 |

Otan mielelläni näkökulmia ja neuvojakin vastaan asiassa, jossa olen puun ja kuoren välissä. Tilanne on se, että sukulaismiehen vaimo aloittaa opiskelut paikkakunnalla, jossa asumme. Ovat itse pitkän matkan takaa kotoisin. Opiskelu tulee kestämään reilu 3 vuotta ja nyt he ovat ajatelleet, että vaimo voi yöpyä aina lähiviikolla meillä Lähiviikkoja on viikko per kuukausi.

Olen väsynyt ajatuksesta jo nyt. Kotimme ei ole iso, asun lasteni kanssa siinä nelistään. Teen vuorotyötä ja se vaatii muutenkin järjestelyä nukkumisineen kaikkineen. Voidaanko olettaa, että tarjoan kuukausittain viikoksi majapaikan? Itselleni se on myös jaksamiskysymys, työni vastapainoksi kaipaan kodin rauhaa ja "omaa aikaa". Tuntuu raskaalta, että kuukausittain pitäisi jaksaa järjestellä vieraspedit ja nukkumisjärjestelyt. Joillakin kerroilla myös sukulaismies olisi tulossa noille viikoille mukaan, joskus joku lapsistakin.... Miten sanoa asiasta nätisti tai onko itsekästä tms. kieltäytyä?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appivanhemmat sopivat kälyni kanssa että kälyhän voi asua meillä kun käy Helsingissä tenteissä.

Meiltä ei edes kysytty!

Meillä on kolmio ja toiben makkari on työhuoneeni jossa on sohva satunnaisia vieraita varten. Tää sitten oli varattu kälylle.

Jumalaton mekkala nousi kun sanoin etten voi ottaa työpaikalleni asukasta.

Vierailija
2/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne ap:llä! Kirjoitit, miten asiat ovat, toimisko sanomalla nuo samat asiat sukulaisille (joilta näyttää puuttuvan suhteellisuudentaju)

Vierailija
4/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdut tietenkin ja kerrot, kuinka kiva on saada lastenhoitaja kotiin. Voit sitten kertoa, miten lähiviikoilla voitkin ottaa paljon ylitöitä, kun kotona on iltaisin joku. Samalla ääneen unelmoit, miten mies voisi korjata ja rempata kotiasi. Ja sitten kun tulee, niin pyydä kotisi täyteen lasten kavereita. Luulen, että melko pian muuttuu mieli. 

Vierailija
5/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahdut tietenkin ja kerrot, kuinka kiva on saada lastenhoitaja kotiin. Voit sitten kertoa, miten lähiviikoilla voitkin ottaa paljon ylitöitä, kun kotona on iltaisin joku. Samalla ääneen unelmoit, miten mies voisi korjata ja rempata kotiasi. Ja sitten kun tulee, niin pyydä kotisi täyteen lasten kavereita. Luulen, että melko pian muuttuu mieli. 

Unohtui mainita, että lakanat hän saa itse laittaa. Jos pidempiaikainen vieras, niin en kyllä huolehdi lakanoista. Laitan vaan lakanarullat nätisti vuodevaatepinon päälle.

Vierailija
6/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole itsekästä kieltäytyä. Ja miten sanoa nätisti, sanot vaikka että ei onnistu kun täällä ei ole tilaa. Kai se on jotain siitä jo tarjoutunut maksamaan tietenkin, sekä tekemään ruuat ynnä muut pedit ihan itsenäisesti kuitenkin? 

Vierailija
7/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa auta kuin sanoa suoraan ettei tuollainen järjestely sovi.

Vierailija
8/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa, en suostuisi minäkään. Täysin kohtuutonta edes odottaa voivansa tehdä noin kolme vuotta!

Vierailija
9/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaiseen suostuisi? Minulle on ihan sama vaikka koko suku suuttuisi, mutta minun kotiin ei vieraat tunge muuten kuin kutsuttuna.

Vierailija
10/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan että ei sovi. Mahdollisimman pian tietysti, että sukulainen voi etsiä jonkun toisen vaihtoehdon, vaikka airbnb:n.

Vierailija
11/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan ja kiertelemättä, että järjestely ei käy. Ilman perusteluja. Mitään hätävalheita ei kannata keksiä. Jos siitä suuttuvat, niin sitten suuttuvat.

Jos kuitenkin päätät suostua, niin perit siitä maksun. Tuollainen 30-40 € /vrk /henkilö + ruoat pistää jo hiukan laskemaan, kannattaako sitä koko perheen voimin lähteä toisten nurkkiin. Kuulostaa nimittäin siltä, että tulijat ovat laskeskelleet saavansa koko hoidon ilmaiseksi.

Vierailija
12/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan ja kiertelemättä, että järjestely ei käy. Ilman perusteluja. Mitään hätävalheita ei kannata keksiä. Jos siitä suuttuvat, niin sitten suuttuvat.

Jos kuitenkin päätät suostua, niin perit siitä maksun. Tuollainen 30-40 € /vrk /henkilö + ruoat pistää jo hiukan laskemaan, kannattaako sitä koko perheen voimin lähteä toisten nurkkiin. Kuulostaa nimittäin siltä, että tulijat ovat laskeskelleet saavansa koko hoidon ilmaiseksi.

Näin ajattelin tehdä. Ensimmäinen viikko menee, koska lupauduin jo siihen. Samalla saan mahdollisuuden sanoa asian kasvokkain niin ei tule epäselvyyksiä, joita viestin välityksellä voisi tulla. Kiitos näkökulmistanne ja lisääkin saa laittaa mielellään. Näin myös itse ajattelin, että tuskinpa kovin moni olisi suostuvainen tällaiseen järjestelyyn. 

Ja juurikin noin se ikävä kyllä on osittain luultavasti ajateltu, että puolihoito järjestyisi täältä käsin.

Vierailija
13/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pahaa ei tapahdu, jos ja kun sanot ei. Ihmiset vain suuttuvat. Sitten se menee ohi ja he kunnioittavat sinua enemmän.

Vierailija
14/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ystävällistä, että tarjoat majoituksen ensimmäisellä viikolla ja autat pääsemään alkuun uudessa kaupungissa. Yhtään enempää ei tarvitse.

Vierailija
15/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, rohkeasti ja rehellisesti kerrot edellä kirjoittamasi tunteet! Täysin kohtuuton vaatimus! Minäkin tajoaisin ekan viikon, mutta se on siinä.

Sinkku, 68 neliöä.

Vierailija
16/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne ja rohkaisustanne <3

Vierailija
17/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse! Noi sukulaisethan ovat tässä todella itsekkäitä ja ajattelemattomia. Sano vaan, että valitettavasti meillä yöpyminen ei sovi. Jos jankkaavat niin sano vaan ystävällisesti, että ei sovi. Saattavat suuttua ja se sun täytyy kestää, mutta mitään suuttumista tuossa ei ole, oma häpeänsä.

Vierailija
18/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan viikon tarjoaminen on ihan riittävää. Opiskelija voi ekan viikon aikana kysellä muilta edullisia majoituksia tai löytää kaverin, jonka luona kämppii aina lähiviikon. Itse asuin lähiopetukset hotellissa. Ei ollut halpaa, mutta enpä ollut isän veljen nurkissa.

Vierailija
19/19 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala tilanne ap:llä! Kirjoitit, miten asiat ovat, toimisko sanomalla nuo samat asiat sukulaisille (joilta näyttää puuttuvan suhteellisuudentaju)

Juuri tuolta tuntui aamulla. Nyt on jo vähän helpottanut tunne, kun sain "vahvistuksen" etten ajattele ihan hassusti. Oon ehkä sillälailla kiltti, etten halua pahoittaa kenenkään mieltä... Mutta pakko oman jaksamisen vuoksi olla nyt rehellinen ja sanoa niinkuin asiat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän