Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan inhorealistit olivat oikeassa

Vierailija
12.12.2019 |

Kirjoitin tänne joku aika sitten kysyäkseni, voiko mies olla tosissaan keski-ikäisen naisen kanssa. Sain joiltakin kirjoittajilta hirveät haukut kun epäilin moista, mutta osa kirjoittajista vahvisti sen mitä itsekin epäilin; mies tyytyy kun ei mieluisampaa ole juuri nyt tarjolla.

Niin vain tässäkin kävi, että aluksi todella ihastuneelta vaikuttanut mies lopetti yhteydenpidon. Tällä hetkellä suurin tunne on häpeä siitä, että uskoin asiaan, jonka itsekin sisimmässäni tiesin epärealistiseksi. Siitä, että minäkin olin juuri sellainen hölmö, joka ei tajua, että silloin kun jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, ei se totta olekaan.

Miksi edes kirjoitan tästä, en oikein tiedä itsekään. Mutta vauvapalstan inhorealistit olivat oikeassa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa muissa asioissa voikin onnistua, mutta tämä kokemus vahvisti sen, minkä olen kuvitellut tietäväni mutta mitä en selvästi ollut kuitenkaan uskonut; tässä iässä naisen ei enää kannata etsiä parisuhdetta. Ei vaikka mies tekisi aloitteen ja vaikuttaisi kuinka innokkaalta.

Siis oma kokemuksesi oikeuttaa tekemään säännön koskemaan kaikkia ihmisiä?

Vierailija
42/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai minunkin tunne-elämässäni on jotain vialla kun henkilökohtaisen ylpeyden menettäminen sattuu huomattavasti enemmän kuin alkaneen parisuhteen menettäminen. Ehkä tilanne olisi eri, jos kyseessä olisi pitkän suhteen päättyminen, silloin tietysti olisi ehtinyt kiintyä ihan eri tavalla ja todella rakastaa toista. Mutta tässä tilanteessa pahimmalta tuntuu nöyryytys.

Narsismi tuli nyt ekana mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoilla on joku perverssi ajatus että vain naisella on oikeus olla valikoiva ja muuttaa mielensä parisuhteesta ja miehen tulisi vaan mukisematta tyytyä kohtaloonsa. Ap:kin käytännössä valittaa kuinka hänen valitsemansa yksilö ei tajunnutkaan rakastua tulenpalavasti juuri häneen. 

Minä en "valinnut" miestä, mies teki aloitteen. Ja missä sanoin, että mies ei saisi jättää naista? Tietenkin saa, mutta miksi pitää ensin esittää erittäin ihastunutta ja yhtäkkiä katkaista yhteydenpito kuin seinään? Olisin toivonut edes jonkinlaista rehellistä päätöstä suhteelle, että sanottaisiin suoraan, että ei kiinnostakaan.

Vierailija
44/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, eikö elämä olekkaan pelkkään Harlekiini-sarjaa? Onko jollakin muka vastoinkäymisiä elämässä? Eihän sellaista voi tapahtua kenellekkään, tässä tasa-arvoisessa ja demokraattisessa hyvinvointi yhteiskunnassa?

Vierailija
45/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis saa miettiä, mikä oli syynä siihen, että tuli jätetyksi? En todellakaan tarkoita sitä, että ei saisi jättää, mutta ettekö te pilkkaajat muka ole koskaan miettineet, miksi suhde päättyi?

Vierailija
46/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin harvoin se, joka haluaa suhteen lopettaa, tekee sen niin hyvin ja tyylikkäästi, että sille jätetylle jää hyvä mieli.  Aina se karvaalta tuntuu kumminkin.

Ja aina sitä jää miettimään, mitä teki väärin tai miten oli vääränlainen.  Jos toinen ei vai halua jatkaa, niin sitten ei.  Nieltävähän se on, ja itse ajattelisin jo niin, että turha pohdiskella syitä.  Eihän sillä mitään voita kuitenkaan eikä ihminen pysty itseään kovasti muuttamaan.

Kumppani tulee jos on tullakseen ja jos ei tule, niin sitten elellään ilman.  Onhan tämä nykyaika varmaan saanut osan miehistä kuvittelemaan itsestään ihan liikoja.  Kaikki miehet ei niitä nuoria naisia itselleen saa, vaikka kuinka yrittäisivät.  Jos tällaisia pyrkimyksiä miehessä huomaa, parempi on jättää hänet niille sijoilleen.  Kyllä maailmaan mahtuu, eikä miehen "saaminen" ole nykynaiselle mikään tavoite.

Vierailija
47/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis saa miettiä, mikä oli syynä siihen, että tuli jätetyksi? En todellakaan tarkoita sitä, että ei saisi jättää, mutta ettekö te pilkkaajat muka ole koskaan miettineet, miksi suhde päättyi?

Minä en ainakaan pilkkaa, olen vastannut asiallisesti ja kannustaen. Haluan vain rohkaista sinua uskomaan, ettei syy välttämättä ole iässäsi, eikä varsinkaan kannata huolimattomasti yleistää että kaikki tai edes suurin osa miehistä ylenkatsoisi keski-ikäistä puolisoehdokasta.

Ikä ei ole este parisuhteelle tai rakastetuksi tulemiselle.

On paljon miehiä, ei kannata antaa liikaa painoarvoa niille harvoille poikkeuksille, jotka haluavat nuoremman naisen.

Sitä paitsi se ei ole naisen ongelma, jos jollakin miehellä on sellainen ajatusvinouma. Nainen saa jatkaa elämäänsä pystypäin, sille miehelle se korkeintaan on vähän noloa, joka nuorempien perään haikuilee.

Iloa elämääsi!

Vierailija
48/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitinkin pilkkaajilla näitä, joiden mielestä minä en hyväksy miehelle valinnanvapautta tai en hyväksy sitä, että elämässä on vastoinkäymisiä. Ei tietenkään pidä kenenkään rakastua juuri minuun, mutta eikö suhteen päättymisestä saisi olla pahoilla mielin ja pettynyt? Ei saisi miettiä, miksi niin kävi? Entä eikö saisi olla loukkaantunut siitä, että se alun suuri ihastus oli selvästi teeskenneltyä, koska sitähän se oli, muuten ei yhtäkkiä vain katkaistaisi yhteydenpitoa täysin? Jos olisi ollut tosissaan, niin silloin hoitaisi suhteen lopettamisenkin eri tavalla. En minä ainakaan tekisi niin, että vain lopettaisin yhteydenpidon ilman mitään selitystä, kyllä minä sanoisin suoraan, että en halua enää jatkaa.

Vierailija
49/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se sama oululainen mies, joka aina haukkuu keski-ikäisiä naisia.

Mä löysin pysyvän rakkauden 10 v vuotta sitten, nelikymppisenä. Ap:n logiikalla olisi mahdotonta että kaikki nuoruuden suhteet kariutuivat mikä mihinkin, olinhan minä nuori kaunis.

Vierailija
50/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitinkin pilkkaajilla näitä, joiden mielestä minä en hyväksy miehelle valinnanvapautta tai en hyväksy sitä, että elämässä on vastoinkäymisiä. Ei tietenkään pidä kenenkään rakastua juuri minuun, mutta eikö suhteen päättymisestä saisi olla pahoilla mielin ja pettynyt? Ei saisi miettiä, miksi niin kävi? Entä eikö saisi olla loukkaantunut siitä, että se alun suuri ihastus oli selvästi teeskenneltyä, koska sitähän se oli, muuten ei yhtäkkiä vain katkaistaisi yhteydenpitoa täysin? Jos olisi ollut tosissaan, niin silloin hoitaisi suhteen lopettamisenkin eri tavalla. En minä ainakaan tekisi niin, että vain lopettaisin yhteydenpidon ilman mitään selitystä, kyllä minä sanoisin suoraan, että en halua enää jatkaa.

Tietysti noista saa olla loukkaantunut mutta noilla ei ole mitään tekemistä kenenkään iän kanssa. Ääliö on ääliö sekä nuorena että vanhana tai oli se jätetty minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
51/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selvästi tykkäät analysoida, niin oletko miettinyt asiaa niin että jätät iän kokonaan pois kuviosta? Keksitkö mitään muuta mahdollista syytä sille, että miehen kiinnostus loppui? Esim. kiinnostuksen kohteet, arvomaailma? Oliko teillä hauskaa yhdessä, nauroitteko samoille jutuille? Vaikuttiko tuo ikään fiksoitumisesi jotenkin käyttäytymiseesi? Monesti jostain tuollaisesta asenteesta tulee itseään toteuttava ennustus.

Entä pidätkö mahdottomana ajatusta, että kysyisit suoraan?

Vierailija
52/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin pysyvän rakkauden 10 v vuotta sitten, nelikymppisenä. Ap:n logiikalla olisi mahdotonta että kaikki nuoruuden suhteet kariutuivat mikä mihinkin, olinhan minä nuori kaunis.

En missään sanonut, että nuoruuden suhteet eivät voisi kariutua. Tietenkin kariutuvat, mutta nyt oli kyse minun suhteestani. Syy, miksi mietin tätä, on muunmuassa tämän palstan kirjoituksissa siitä, kuinka keski-ikäinen nainen on miehelle aina vain jotain johon tyydytään kun ei muuta saada. Olen myös kuullut useilta naisilta, että tässä iässä ei enää löydä kuin korkeintaan hetken suhteita. Nämä ovat täälläkin vakioaiheita, mutta nyt se yhtäkkiä kiistetään kaikki. Miksi?

Vierailija
53/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun selvästi tykkäät analysoida, niin oletko miettinyt asiaa niin että jätät iän kokonaan pois kuviosta? Keksitkö mitään muuta mahdollista syytä sille, että miehen kiinnostus loppui? Esim. kiinnostuksen kohteet, arvomaailma? Oliko teillä hauskaa yhdessä, nauroitteko samoille jutuille? Vaikuttiko tuo ikään fiksoitumisesi jotenkin käyttäytymiseesi? Monesti jostain tuollaisesta asenteesta tulee itseään toteuttava ennustus.

Entä pidätkö mahdottomana ajatusta, että kysyisit suoraan?

Yhteistä oli paljon. Tutustuimme yhteisen harrastuksen parissa, ja ainakin puheiden perusteella arvomaailma kohtasi.

En aio kysyä mitään enkä ottaa yhteyttä, minä en halua olla parisuhteen kerjäläinen. Täälläkin on minua syytetty siitä, että en hyväksy miehen valinnanvapautta, joten jos lähtisin nyt ottamaan yhteyttä ja tenttaamaan syytä, niin silloinhan nämä syyttäjät olisivat oikeassa. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, en minä lähde syytä kysymään kun sitä ei ole minulle haluttu antaa.

Vierailija
54/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp, se ikähän on ollut heti tiedossa, eikö niin?

Niin tyypillistä naisvihajaskaa. Ikään kuin keski-ikäinen mies olisi joku yleinen ihanne, niin että miehet ei ikääntyisi.

Noi ikäjankkaajat on luuserijonneja, joilla ei ole minkään ikästä naista, tuskin on ollutkaan.

Vierailija
55/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään sanonut, että nuoruuden suhteet eivät voisi kariutua. Tietenkin kariutuvat, mutta nyt oli kyse minun suhteestani. Syy, miksi mietin tätä, on muunmuassa tämän palstan kirjoituksissa siitä, kuinka keski-ikäinen nainen on miehelle aina vain jotain johon tyydytään kun ei muuta saada. Olen myös kuullut useilta naisilta, että tässä iässä ei enää löydä kuin korkeintaan hetken suhteita. Nämä ovat täälläkin vakioaiheita, mutta nyt se yhtäkkiä kiistetään kaikki. Miksi?

Olet ehkä viettänyt liikaa aikaa keskustelupalstoilla, tai lukenut vääriä viestejä tai ymmärtänyt väärin.

Ei ole mitään vakioaiheita tai konsestusta miesten yleisestä tyytymättömyydestä. Trolleja toki on monenmoisia. Mielipiteitäkin on yksittäisiä.

Unohda hetkeksi tuo ikäkysymys.

Minä ainakin olen sitä mieltä ettei monille miehille tai naisille iällä ole mitään merkitystä.

Kaikkea hyvää ja rakkautta sekä iloa ja onnea elämääsi

Vierailija
56/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tyypillistä naisvihajaskaa. Ikään kuin keski-ikäinen mies olisi joku yleinen ihanne, niin että miehet ei ikääntyisi.

Noi ikäjankkaajat on luuserijonneja, joilla ei ole minkään ikästä naista, tuskin on ollutkaan.

Ymmärrätkö, mikä ero on jonkin ilmiön olemassaolon toteamisella ja sillä, että pitää tätä ilmiötä hyvänä asiana? Se ei tee MINUSTA naisvihaaja, jos sanon, että miehet ovat tietynlaisia. Millä tavalla se parantaisi minun asemaani jos elättelisin jotakin haavekuvaa miehistä ja miesten mieltymyksistä, tai millä tavalla se parantaisi naisten asemaa jos kehottaisin heitä elättelemään näitä haavekuvia? Juurihan sain itsekin pettyä, kun uskoin ja luotin, että voisin saada vielä tässä vaiheessa parisuhteen. Parempi olisi ollut, kun olisin torjunut miehen alkuunsa.

Keski-ikäinen mies ei ole mikään yleinen ihanne ja mieskin ikääntyy, mutta tämä ei estä miehiä hyljeksimästä ikäisiään naisia. Eivät kaikki sitä nuorempaa löydä, eivät todellakaan, mutta se ei estä heitä yrittämästä. Siksi samanikäinen jätetään ja lähdetään etsimään nuorempaa. Joillakin onnistuu, monilla ei, mutta suuri osa miehistä uskoo olevansa juuri se, jolla onnistuu.

Vierailija
57/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos n illi tit ja jan kk asit miehelle samalla tavalla kuin täällä aiemmin, ei syytä välirikkoom tarvitse etsiä kauempaa.

Vierailija
58/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö taas, suurin osa miehistä etsii sunnilleen itsensä ikäistä. Ihan kuten naisistakin.

Tekstistäsi paistaa, että olet naisena esiintyvä mies. Hankkisit elämän. Ai niin, et pysty. Mutta tajua että pilaat vaan oman elämäsi, muut pariutuvat ja ovat onnellisia, kun sinä vaan provoat.

Vierailija
59/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, mikä ero on jonkin ilmiön olemassaolon toteamisella ja sillä, että pitää tätä ilmiötä hyvänä asiana? Se ei tee MINUSTA naisvihaaja, jos sanon, että miehet ovat tietynlaisia. Millä tavalla se parantaisi minun asemaani jos elättelisin jotakin haavekuvaa miehistä ja miesten mieltymyksistä, tai millä tavalla se parantaisi naisten asemaa jos kehottaisin heitä elättelemään näitä haavekuvia? Juurihan sain itsekin pettyä, kun uskoin ja luotin, että voisin saada vielä tässä vaiheessa parisuhteen. Parempi olisi ollut, kun olisin torjunut miehen alkuunsa.

Keski-ikäinen mies ei ole mikään yleinen ihanne ja mieskin ikääntyy, mutta tämä ei estä miehiä hyljeksimästä ikäisiään naisia. Eivät kaikki sitä nuorempaa löydä, eivät todellakaan, mutta se ei estä heitä yrittämästä. Siksi samanikäinen jätetään ja lähdetään etsimään nuorempaa. Joillakin onnistuu, monilla ei, mutta suuri osa miehistä uskoo olevansa juuri se, jolla onnistuu.

Ei ei, olet ymmärtänyt väärin. Rauhoitu.

On monia miehiä, joille ikä ei merkitse mitään.

Voi olla joitakin, joilla on pakkoajatuksia nuoruudesta tai milloin mistäkin ominaisuudesta.

Mutta yleisesti ottaen ikä on aika merkityksetön ominaisuus naisessa (tai miehessä), kun rakastutaan. Monelle voi oman ikäluokkansa edustaja tuntua sopivalta.

Vierailija
60/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas, suurin osa miehistä etsii sunnilleen itsensä ikäistä. Ihan kuten naisistakin.

Tekstistäsi paistaa, että olet naisena esiintyvä mies. Hankkisit elämän. Ai niin, et pysty. Mutta tajua että pilaat vaan oman elämäsi, muut pariutuvat ja ovat onnellisia, kun sinä vaan provoat.

Miksi sitten esimerkiksi deittipalstoilla keski-ikäiset miehet pääsääntöisesti etsivät joko vain nuorempaa, tai laittavat ikähaarukaksi jotain 18-40? Eiköhän siinäkin ole toiveena, että jos joku 18-vuotias nyt sattuisi ottamaan yhteyttä? Jos oikeasti etsisi ikäistään, niin miksi laittaisi ikätoiveen noin, varsinkin kun aika varmasti tietää, että tuollainen ikähaarukka ilmoituksessa karkottaa monia omanikäisiä naisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme